Aktualności

Generali wzmacnia swój biznes ubezpieczeń na życie przejmując 4LifeDirect

Spółka Generali CEE Holding osiągnęła porozumienie w sprawie zakupu 4LifeDirect – firmy zajmującej się dystrybucją ubezpieczeń na życie, znanej z pionierskiej metody sprzedaży bezpośredniej w Polsce. Operacja ta wpisuje się w plan Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. 

Przejęcie 4LifeDirect przez Generali 

Generali CEE Holding, spółka matka spółek zależnych Generali w Europie Środkowo-Wschodniej, osiągnęła porozumienie w sprawie zakupu 100% udziałów w 4LifeDirect. Przypominamy, że firma ta znana jest w Polsce ze sprzedaży ubezpieczeń na życie. Transakcja stanowi kolejny etap współpracy zapoczątkowanej w 2020 r., w ramach której 4LifeDirect został dystrybutorem ubezpieczeń na życie Generali w Polsce. 

Co ważne, operacja ta jest w pełni zgodna ze strategią Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth” – ma poprawić profil działalności i rentowność ubezpieczeń na życie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz umocnić pozycję Grupy w Polsce, która jest rynkiem rozwijającym się. 

– Transakcja ta podkreśla zaangażowanie Grupy w Polsce i jest w pełni zgodna z planem Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, w ramach którego poprawiamy profil naszego biznesu życiowego i ogólną rentowność w Europie Środkowo-Wschodniej – stwierdza Jaime Anchústegui, Generali International CEO. 

Innowacje z zakresie technologii cyfrowych 

Jak możemy przeczytać, przejęcie autorskiego systemu informatycznego 4LifeDirect i ich najlepszej w swojej klasie wiedzy w zakresie analizy danych, stanowi krok naprzód dla Generali CEE w celu przyspieszenia innowacji w zakresie technologii cyfrowych. 

– 4LifeDirect jest wyróżniającą się na polskim rynku platformą sprzedaży bezpośredniej, która dzięki odpowiednio zorganizowanemu call center daje unikalne możliwości sprzedaży ubezpieczeń na życie w tym kanale. Od pandemii obserwujemy wzrost zainteresowania klientów ubezpieczeniami na życie, a kanał direct staje się jej ważnym elementem nie tylko w bezpośredniej relacji z klientami, ale także wykorzystywany jest przez pośredników. Dlatego zdecydowaliśmy się na przejęcie 4LifeDirect, co pomoże nam również w prowadzeniu działalności w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Manlio Lostuzzi, Generali International CEE Regional Officer and CEO of Generali CEE Holding B.V. 

– Ważnym powodem, który wpłynął na naszą decyzję o przejęciu 4LifeDirect jest doświadczony, stabilny i kompetentny zespół. Cieszymy się, że staje się on częścią naszej Grupy. Autorski system informatyczny, dopracowywany w czasie, łączy procesy sprzedażowe, posprzedażowe i likwidacji szkód oraz jest zintegrowany z platformą CRM. Dzięki wymianie doświadczeń będziemy mogli jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów, oferując im ubezpieczenia na życie tam, gdzie tego oczekują – dodaje Roger Hodgkiss, CEO of Generali Poland. 

Wzbogacenie oferty dla klientów 

4LifeDirect to spółka, która działa w Polsce od 2009 roku i specjalizująca się w bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń na życie. W 2020 r., w związku z Brexitem, portfel 80 000 polis na życie został przeniesiony z Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited do Generali Życie TU SA. Firma kontynuowała obsługę przejętych klientów, stając się w lipcu 2020 r. agentem ubezpieczeniowym Generali Życie. 

– Połączenie sił z Generali Polska to dla nas ekscytujący rozdział. Nasz doświadczony zespół jest ważnym elementem tego przejęcia. Cieszymy się, że dołączamy do międzynarodowej i rozpoznawalnej marki, której wartości są spójne z naszymi wartościami. Bardzo ważni są dla nas również ludzie – zespół Generali Polska, z którym już mieliśmy okazję się zżyć i zaprzyjaźnić przez ostatnie lata. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Generali Polska, która z pewnością zaowocuje wzbogaceniem naszej oferty dla klientów i dopasowaniem rozwiązań w zakresie ubezpieczeń na życie do ich zmieniających się potrzeb – wyjaśnia Katarzyna Jedynak, Dyrektor Zarządzająca 4LifeDirect. 

Przejęcie spółki przez Generali nie wymaga żadnej aktywności od dotychczasowych klientów ubezpieczyciela, bowiem wszystkie umowy ubezpieczenia zawarte za pośrednictwem 4LifeDirect pozostają bez zmian. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom, w tym wymaga odpowiednich zgód organów regulacyjnych oraz ochrony konkurencji. 

Źródło: Generali Polska 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago