W ubiegłym roku zakłady ubezpieczeń wypłaciły 13,9 mld zł odszkodowań i świadczeń z powodu wypadków i kolizji drogowych. Oznacza to, że z OC komunikacyjnego średnio co godzinę wypłacano poszkodowanym 1 mln złotych- wynika z danych PIU.
Dane Polskiej Izby Ubezpieczeniowej wyraźnie wskazują, że w ubiegłym roku Polacy wykupili ponad 24 mln polis OC. Ponadto wykupiono również ponad 6,5 mln ubezpieczeń autocasco. W tym czasie firmy ubezpieczeniowe wypłaciły 13,9 mld zł w ramach odszkodowań komunikacyjnych. Rok wcześniej było to 13,1 mld zł, a w 2016 roku – 12,2 mld złotych.
Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń wyjaśnia: „Wypłaty z ubezpieczeń komunikacyjnych są wyższe niż rok wcześniej. Dodatkowo ostatni kwartał 2018 roku pokazał, że rosną one coraz dynamiczniej. Jednocześnie widzimy wyhamowywanie wzrostu składki w ubezpieczeniach obowiązkowych OC. Rentowność rynku OC nie przekracza 3 proc. Ogromna presja na wzrost wypłat ze strony warsztatów naprawczych i firm odszkodowawczych, czyni rynek nieprzewidywalnym. Pomóc mogłoby np. uregulowanie zadośćuczynień, czyli świadczeń za ból i cierpienie”.
Na koniec 2018 roku PIU wyliczyła, że z OC komunikacyjnego średnio co godzinę wypłacano poszkodowanym 1 mln złotych. Właściciele pojazdów co godzinę otrzymali 566 tys. zł z polis AC. W roku ubiegłym r. ubezpieczyciele wypłacili klientom i poszkodowanym prawie 42 mld zł. Wartość aktywów zakładów ubezpieczeń przekraczała 192 mld zł. W Polsce o naszą ochronę dba na co dzień kilkanaście tysięcy agentów ubezpieczeniowych i ponad 200 tys. osób wykonujących czynności agencyjne.
Źródło: www.piu.org.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…