TU Gothaer kończy wdrożenie strategii Go2016, jednocześnie przygotowuje się również do startu strategii rozwoju na kolejne 5 lat. W ubiegłym roku Gothaer wprowadził nowe systemy i procedury, m.in. aplikację GoApp, Bezpośrednia Likwidację Szkód w modelu łączącym rozwiązania autorskie i wypracowane w Polskiej Izbie Ubezpieczeń, usługę GoWarsztat czy LiveChat, dzięki czemu zarządzanie procesami biznesowymi zostało w pełni zautomatyzowane.
W ubiegłym roku firm zebrała 598,767 mln zł składek brutto, co oznacza wzrost o 5% rok do roku. Równocześnie spółka odnotowała stratę netto w wysokości -59,491 mln zł oraz stratę techniczną rzędu -69,594 mln zł. Gothaer TU tłumaczy, że straty były bezpośrednią konsekwencją trudnego otoczenia rynkowego, w którym stale dochodziło do zmian, min. sytuacji legislacyjnej oraz trendów w zakresie likwidacji szkód.
Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU zrównoważony portfel spółki jest wynikiem zwiększanie udziału pozakomunikacyjnych linii biznesowych w pionie detalicznym i korporacyjnym: „ W 2015 roku zamknęliśmy ostatnie etapy realizacji strategii Go2016. Biorąc pod uwagę wymagające otoczenie rynkowe, nasz wynik jest efektem balansu pomiędzy inwestycjami w restrukturyzację i rozwój spółki, dynamiką biznesu i zachowaniem długoterminowego bezpieczeństwa. Koncertujemy się na stałym podnoszeniu jakości obsługi klientów. W 2015 roku wprowadziliśmy szereg usprawnień, które podniosły satysfakcję z kontaktu z Gothaer”.
W ramach ostatniego etapu realizacji strategii Go2016 w 2015 roku Gothaer TU zrestrukturyzował portfel, bez utraty dotychczasowych, wartościowych kontraktów. W efekcie podejmowanych działań w ub. roku odnotowano 3,5% wzrost udziału segmentu ubezpieczeń pozakomunikacyjnych. Równocześnie udział OC posiadaczy pojazdów mechanicznych spadł o 2,9%, do poziomu 38,4%.
Thomas Leicht, przewodniczący rady nadzorczej Gothaer TU oraz prezes zarządu Gothaer Allgemeine AG, nie kryje zadowolenia z wyników finansowych formy: „ Jesteśmy bardzo dumni z tego, co Gothaer osiągnął do tej pory w Polsce, w szczególności w związku z trudną sytuacją rynkową. Nasze plany na przyszłość zakładają koncentrację na poprawie zysku” – podkreślił członek rady nadzorczej.
Realizacja strategii Go2016 oraz przeprowadzenie kluczowych z jej punktu widzenia wdrożeń było możliwe nie tylko dzięki wsparciu grupy, ale przede wszystkim dzięki wiedzy, doświadczeniu i kompetencjom pracowników Gothaer TU. Jak dodaje Włodarczyk-Mroczkowska, osiągnięcie celów jest sukcesem wyspecjalizowanych pracowników firmy: „Jednym z wyzwaniem po restrukturyzacji było zbudowanie zespołu ukierunkowanego na osiągnięcie celów spółki. W ciągu ostatnich 5 lat pozyskaliśmy i wykształciliśmy profesjonalny zespół, który z powodzeniem realizuje kolejne zadania”.
Źródło: www.gothaer.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…