Dzięki platformie klienci Gothaer TU otrzymają dostęp do wiedzy na temat tego, jak np. bronić się przed wyłudzeniami na tzw. polowanie na stłuczkę oraz zyskają w przyszłości korzystniejsze taryfowanie składek OC ppm. i AC.
Dzięki platformie towarzystwa ubezpieczeniowe oraz inne odpowiednie służby zyskają narzędzie prewencyjne do walki z nieuczciwymi klientami. Narzędzie na co dzień będzie pomagać w typowaniu roszczeń i wypłat odszkodowawczych, które mogłyby wzbudzać jakiekolwiek wątpliwości. Podstawą będzie analiza danych, które znajdują się w prowadzonej przez UFG bazie polis komunikacyjnych. Będą także informacje o wypłaconych odszkodowaniach, wzbogacone o dane z innych rejestrów. W efekcie klienci będą lepiej chronieni przed potencjalnymi skutkami wyłudzeń.
Hubert Grochowski, dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem Gothaer TU komentuje: „Dzięki włożonemu wysiłkowi w stworzenie i implementację platformy tysiące klientów będzie mogło ustrzec się przed potencjalnymi wyłudzeniami odszkodowania oraz w konsekwencji zwyżką stawki za ubezpieczenie. To bardzo dobra wiadomość, ponieważ dzięki dołączeniu do platformy będziemy mogli wprowadzić zupełnie nową jakość obsługi oraz zapewnić naszym klientom jeszcze lepsze wsparcie w ochronie ich interesów. Cieszę się, że mogliśmy jako jedni z pierwszych na rynku zintegrować nasze bazy z ogólnokrajowym systemem”.
Dzięki narzędziu potencjalny klient będzie mógł też prosić aktualnego posiadacza auta o sprawdzenie przebiegu. Platforma oferuje również bazę wiedzy o zjawiskach przestępczości ubezpieczeniowej w formie podręcznika. Zawiera on zbiór opisanych zdarzeń, jakie mogą przytrafić się kierowcom, a mogą nosić znamiona przestępczości ubezpieczeniowej. Każdy może zasięgnąć informacji, co i jak robić, aby nie paść ofiarą oszustwa. W bazie wiedzy znajdują się rożne informacje informacje. Dotyczą one min.: wykorzystania polisy sprzedawcy samochodu do wyłudzenia odszkodowania, wymuszenia uznania winy, zgłaszania fikcyjnych szkód osobowych czy chociażby nielegalnego wykorzystania danych osobowych.
„Udostępnienie bazy wiedzy to jedna z form działań prewencyjnych w obszarze przestępczości ubezpieczeniowej. Edukacja i wzrost świadomości potencjalnych zagrożeń to bardzo ważne obszary działalności wszystkich zakładów ubezpieczeniowych. Innowacyjna platforma z pewnością przyczyni się do podniesienia zakresu informacji, jakie może uzyskać klient, oraz jego świadomości na temat potencjalnych zagrożeń” – podsumowuje Marek Dmytryk, zastępca dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych Gothaer TU.
PZU wystartował z nową kampanią w ramach, której zachęca kierowców do kompleksowego ubezpieczania samochodu. Ubezpieczyciel…
Doświadczenie pokazuje, że w obecnych czasach ubezpieczenie grupowe dla firm stanowi nie tylko standard w większych organizacjach, ale również skuteczne…
Część z nas z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wyjazdy turystyczne na urlop. Niestety na długo przed…
Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób to produkt, który gwarantuje nam wypłatę pieniędzy np. na leczenie…
Już po raz trzeci ochotnicy z Europ Assistance Polska brali udział w akcji Operacja Czysta…
Każdego dnia jesteśmy narażeni na różne wyzwania i zagrożenia. Niestety do nieszczęśliwego wypadku może dojść…