Dzięki platformie klienci Gothaer TU otrzymają dostęp do wiedzy na temat tego, jak np. bronić się przed wyłudzeniami na tzw. polowanie na stłuczkę oraz zyskają w przyszłości korzystniejsze taryfowanie składek OC ppm. i AC.
Dzięki platformie towarzystwa ubezpieczeniowe oraz inne odpowiednie służby zyskają narzędzie prewencyjne do walki z nieuczciwymi klientami. Narzędzie na co dzień będzie pomagać w typowaniu roszczeń i wypłat odszkodowawczych, które mogłyby wzbudzać jakiekolwiek wątpliwości. Podstawą będzie analiza danych, które znajdują się w prowadzonej przez UFG bazie polis komunikacyjnych. Będą także informacje o wypłaconych odszkodowaniach, wzbogacone o dane z innych rejestrów. W efekcie klienci będą lepiej chronieni przed potencjalnymi skutkami wyłudzeń.
Hubert Grochowski, dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem Gothaer TU komentuje: „Dzięki włożonemu wysiłkowi w stworzenie i implementację platformy tysiące klientów będzie mogło ustrzec się przed potencjalnymi wyłudzeniami odszkodowania oraz w konsekwencji zwyżką stawki za ubezpieczenie. To bardzo dobra wiadomość, ponieważ dzięki dołączeniu do platformy będziemy mogli wprowadzić zupełnie nową jakość obsługi oraz zapewnić naszym klientom jeszcze lepsze wsparcie w ochronie ich interesów. Cieszę się, że mogliśmy jako jedni z pierwszych na rynku zintegrować nasze bazy z ogólnokrajowym systemem”.
Dzięki narzędziu potencjalny klient będzie mógł też prosić aktualnego posiadacza auta o sprawdzenie przebiegu. Platforma oferuje również bazę wiedzy o zjawiskach przestępczości ubezpieczeniowej w formie podręcznika. Zawiera on zbiór opisanych zdarzeń, jakie mogą przytrafić się kierowcom, a mogą nosić znamiona przestępczości ubezpieczeniowej. Każdy może zasięgnąć informacji, co i jak robić, aby nie paść ofiarą oszustwa. W bazie wiedzy znajdują się rożne informacje informacje. Dotyczą one min.: wykorzystania polisy sprzedawcy samochodu do wyłudzenia odszkodowania, wymuszenia uznania winy, zgłaszania fikcyjnych szkód osobowych czy chociażby nielegalnego wykorzystania danych osobowych.
„Udostępnienie bazy wiedzy to jedna z form działań prewencyjnych w obszarze przestępczości ubezpieczeniowej. Edukacja i wzrost świadomości potencjalnych zagrożeń to bardzo ważne obszary działalności wszystkich zakładów ubezpieczeniowych. Innowacyjna platforma z pewnością przyczyni się do podniesienia zakresu informacji, jakie może uzyskać klient, oraz jego świadomości na temat potencjalnych zagrożeń” – podsumowuje Marek Dmytryk, zastępca dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych Gothaer TU.
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…