Dzięki platformie klienci Gothaer TU otrzymają dostęp do wiedzy na temat tego, jak np. bronić się przed wyłudzeniami na tzw. polowanie na stłuczkę oraz zyskają w przyszłości korzystniejsze taryfowanie składek OC ppm. i AC.
Dzięki platformie towarzystwa ubezpieczeniowe oraz inne odpowiednie służby zyskają narzędzie prewencyjne do walki z nieuczciwymi klientami. Narzędzie na co dzień będzie pomagać w typowaniu roszczeń i wypłat odszkodowawczych, które mogłyby wzbudzać jakiekolwiek wątpliwości. Podstawą będzie analiza danych, które znajdują się w prowadzonej przez UFG bazie polis komunikacyjnych. Będą także informacje o wypłaconych odszkodowaniach, wzbogacone o dane z innych rejestrów. W efekcie klienci będą lepiej chronieni przed potencjalnymi skutkami wyłudzeń.
Hubert Grochowski, dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem Gothaer TU komentuje: „Dzięki włożonemu wysiłkowi w stworzenie i implementację platformy tysiące klientów będzie mogło ustrzec się przed potencjalnymi wyłudzeniami odszkodowania oraz w konsekwencji zwyżką stawki za ubezpieczenie. To bardzo dobra wiadomość, ponieważ dzięki dołączeniu do platformy będziemy mogli wprowadzić zupełnie nową jakość obsługi oraz zapewnić naszym klientom jeszcze lepsze wsparcie w ochronie ich interesów. Cieszę się, że mogliśmy jako jedni z pierwszych na rynku zintegrować nasze bazy z ogólnokrajowym systemem”.
Dzięki narzędziu potencjalny klient będzie mógł też prosić aktualnego posiadacza auta o sprawdzenie przebiegu. Platforma oferuje również bazę wiedzy o zjawiskach przestępczości ubezpieczeniowej w formie podręcznika. Zawiera on zbiór opisanych zdarzeń, jakie mogą przytrafić się kierowcom, a mogą nosić znamiona przestępczości ubezpieczeniowej. Każdy może zasięgnąć informacji, co i jak robić, aby nie paść ofiarą oszustwa. W bazie wiedzy znajdują się rożne informacje informacje. Dotyczą one min.: wykorzystania polisy sprzedawcy samochodu do wyłudzenia odszkodowania, wymuszenia uznania winy, zgłaszania fikcyjnych szkód osobowych czy chociażby nielegalnego wykorzystania danych osobowych.
„Udostępnienie bazy wiedzy to jedna z form działań prewencyjnych w obszarze przestępczości ubezpieczeniowej. Edukacja i wzrost świadomości potencjalnych zagrożeń to bardzo ważne obszary działalności wszystkich zakładów ubezpieczeniowych. Innowacyjna platforma z pewnością przyczyni się do podniesienia zakresu informacji, jakie może uzyskać klient, oraz jego świadomości na temat potencjalnych zagrożeń” – podsumowuje Marek Dmytryk, zastępca dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych Gothaer TU.
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…