Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i Europejczycy coraz chętniej planują wakacyjne wyjazdy. Jednocześnie decyzje o urlopie podejmują ostrożniej – zwracają większą uwagę na bezpieczeństwo, koszty oraz możliwości, jakie dają nowe technologie.
Z badania Holiday Barometer 2025 zrealizowanego przez IPSOS w 23 krajach świata na zlecenie Europ Assistance wynika, że w tym roku plany wakacyjne ma 82% Polaków. Można, zatem zauważyć, że sezon wakacyjny 2025 przynosi wyraźny wzrost liczby osób planujących wyjazdy. Polacy najchętniej wybierają destynacje krajowe lub położone w sąsiednich państwach europejskich. Decyzje o podróży coraz częściej są poprzedzane analizą kosztów oraz oceny sytuacji ekonomicznej. Bliskość, przystępność cenowa i łatwość organizacji wyjazdu stają się ważniejsze niż egzotyczne kierunki.
Jak możemy przeczytać, czynnikami, które pozytywnie wpływają na chęć podróżowania, są:
Okazuje się, że w procesie planowania podróży zyskuje na znaczeniu sztuczna inteligencja. Szczególnie młodsze pokolenia chętnie sięgają po rozwiązania oparte na AI, traktując je jako przydatne narzędzie do wyboru kierunków, zakwaterowania i atrakcji turystycznych. Choć tradycyjne metody rezerwacji wciąż mają wielu zwolenników, cyfrowe technologie stają się nieodłącznym elementem przygotowań do wakacji. Z opublikowanych informacji wynika, że podczas korzystania z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji najczęściej szukano by informacji dotyczących:
Dla większości podróżnych bezpieczeństwo pozostaje kluczowym czynnikiem przy wyborze celu podróży. Turyści uważnie śledzą sytuację polityczną i społeczną w krajach, które rozważają jako wakacyjne destynacje. Jednocześnie niezmiennie dużą rolę odgrywa koszt wyjazdu – budżet wakacyjny jest jednym z najważniejszych elementów branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o urlopie. Co istotne, coraz więcej Polaków decyduje się na ubezpieczenie podróży. Aż 63% z nas (wzrost o 9 p.p. vs. 2024 r.) deklaruje, że posiada ubezpieczenie, kiedy gdzieś wyjeżdża:
Wybór polisy przeważnie podyktowany jest przystępną ceną – ponad połowa Polaków zwraca na to uwagę. Kolejnym kryterium jest reputacja firmy ubezpieczeniowej (28%) oraz gama oferowanych produktów i usług (27%).
Źródło: Europ Assistance Polska
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…