Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani są do zakupu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i nawet nabycie jednośladu bez OC nie zwalnia z obowiązku posiadania ważnej polisy. Co zatem zrobić, by nie martwić się konsekwencjami braku OC?
W dużym skrócie można powiedzieć, że obowiązkowe ubezpieczenie OC zabezpiecza finansowo posiadacza motocykla.https://www.warta.pl/ubezpieczenie-oc/ Dlaczego? W razie wypadku lub innego zdarzenia, za które ponosi on odpowiedzialność, polisa OC będzie stanowiła podstawę do pokrycia przez ubezpieczyciela zobowiązania wobec poszkodowanego. Istotne jest to, by ubezpieczenie wykupić od razu po jego nabyciu (nowy motocykl) lub sprawdzić, czy jest on objęty ubezpieczeniem (jeśli następuje zmiana właściciela). Jak w przypadku wszystkich pojazdów nowy właściciel może korzystać z polisy OC zbywcy do końca okresu jej ważności. Kluczowe jest to, by zanim upłynie ten termin zawrzeć nową umowę OC.
Niekiedy może się pojawić pytanie, czy trzeba ubezpieczyć skuter. Warto pamiętać, że dla tego typu pojazdów ubezpieczenie również jest obowiązkowe. I to nawet, jeśli ma niewielką pojemność silnika. Należy zdawać sobie sprawę, że brak OC naraża właściciela skutera na kary finansowe, a w razie kolizji lub wypadku – na konieczność pokrycia kosztów szkód z własnej kieszeni.
Brak ważnej polisy OC motocykla wiąże się z konsekwencjami finansowymi. Kara za brak ubezpieczenia uzależniona jest od tego, przez ile czasu jednoślad pozostawał bez ochrony. Jeśli przerwa wynosi:
W praktyce oznacza to, że jeśli właściciel pojazdu nie miał przez pewien czas ważnego ubezpieczenia OC, musi się liczyć z opłatą za brak OC. W ten sposób UFG ogranicza liczbę nieubezpieczonych posiadaczy pojazdów, poruszających się po polskich drogach.
Należy zdawać sobie sprawę, że nawet niewielka kolizja może nieść ze sobą poważne konsekwencje finansowe, szczególnie gdy sprawca nie posiada ważnej polisy OC. Jak wspominaliśmy, brak ubezpieczenia to nie tylko wysokie kary z UFG, ale także konieczność pokrycia kosztów szkody z własnej kieszeni. Niewątpliwie dbałość o ciągłość ochrony to obowiązek, ale też doskonały sposób na uniknięcie niepotrzebnych problemów i wydatków.
Warto też zwrócić uwagę na to, że brak ubezpieczenia motocykla może wyjść na jaw nie tylko podczas wypadku, ale też kontroli drogowej czy w efekcie stałej pracy UFG. Dlatego rozsądniej jest zadbać o polisę, a tym samym nie narażać się na dodatkowe koszty.
Źródło: WARTA
Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…
Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…
O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…
Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…
Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…
W lutym najwięcej za ubezpieczenie OC płacili kierowcy z Gdańska (średnio 963 zł) i Wrocławia (922…