Categories: Do pracy

InterRisk zmienia warunki ubezpieczenia Pakiet Auto+

Na mocy ugody zawartej z Rzecznikiem Finansowym, InterRisk zdecydował się na dokonanie zmian w w ogólnych warunkach ubezpieczenia Pakiet Auto+. Nowe zapisy dotyczą sposobu likwidacji szkód i mają być wprowadzone najpóźniej od15 października.

Zmiany w OWU Pakietu Auto+

Z opublikowanych przez InterRisk informacji wynika, że ubezpieczyciel kierując się dążeniem do ciągłego podnoszenia standardów usług ubezpieczeniowych, w porozumieniu z Rzecznikiem Finansowym zdecydował się na dokonanie zmian w ogólnych warunkach ubezpieczenia Pakiet Auto+ zatwierdzonych uchwałą nr 04/25/06/2019 Zarządu InterRisk z dnia 25 czerwca 2019 roku, w zakresie dotyczącym likwidacji szkód.

Nowe zapisy dotyczą zrównania metod ustalania szkody całkowitej oraz metody ustalania odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody częściowej. Jak możemy przeczytać, w przypadku szkody częściowej koszty naprawy będą ustalane w zależności od wybranego przez klienta wariantu ubezpieczenia.

Ubezpieczyciel zapowiada, że powyższe  zmiany w ogólnych warunkach ubezpieczenia zostaną wprowadzone najpóźniej od dnia 15 października 2021 roku.

Ugoda z Rzecznikiem Finansowym

Jak wcześniej wspominaliśmy, wprowadzone zmiany w OWU ubezpieczenia Pakiet Auto+ są efektem ugody zawartej 24 września przed Sądem Okręgowym w Warszawie pomiędzy Rzecznikiem Finansowym i InterRisk. To właśnie na jej mocy ubezpieczyciel dokona, postulowanej przez Rzecznika Finansowego, zmiany treści ogólnych warunków ubezpieczenia Pakiet Auto+. Ustalenie nowej treści definicji szkody całkowitej skutkuje wprowadzeniem jednolitych zasad kwalifikacji szkody i wyliczenia jej wysokości – w odniesieniu zarówno do szkody całkowitej, jak i szkody częściowej.

Zmienione ogólne warunki ubezpieczenia zostaną zamieszczone na stronie internetowej InterRisk (podstrona dotycząca ubezpieczeń komunikacyjnych) najpóźniej do dnia 15 października 2021 roku. Rzecznik Finansowy wskazuje też, że ugoda, negocjowana w atmosferze wspólnej troski o dobro klientów i wzajemnego zrozumienia stanowisk stron, została zawarta w najlepiej pojętym interesie ubezpieczonych i osób poszukujących ochrony ubezpieczeniowej.

Ulepszenie procesu likwidacji szkód i obsługi klientów

Zarówno InterRisk, jak i Rzecznik Finansowy dodatkowo podkreślają dalszą  konieczność maksymalnie transparentnego komunikowania treści zawieranej umowy ubezpieczenia pomiędzy zakładem ubezpieczeń a klientem. Intencją ubezpieczyciela jest poprawa satysfakcji klientów zawierających umowy ubezpieczenia autocasco z InterRisk. I jak zapowiada, wprowadzona w ogólnych warunkach zmiana jest jednym z wielu działań ulepszających procesy likwidacji i obsługi klientów.

Źródło: InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group, Rzecznik Finansowy Fot. Screenshot https://interrisk.pl/dla-ciebie-i-rodziny/pakiet-auto/

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago