Na mocy ugody zawartej z Rzecznikiem Finansowym, InterRisk zdecydował się na dokonanie zmian w w ogólnych warunkach ubezpieczenia Pakiet Auto+. Nowe zapisy dotyczą sposobu likwidacji szkód i mają być wprowadzone najpóźniej od15 października.
Z opublikowanych przez InterRisk informacji wynika, że ubezpieczyciel kierując się dążeniem do ciągłego podnoszenia standardów usług ubezpieczeniowych, w porozumieniu z Rzecznikiem Finansowym zdecydował się na dokonanie zmian w ogólnych warunkach ubezpieczenia Pakiet Auto+ zatwierdzonych uchwałą nr 04/25/06/2019 Zarządu InterRisk z dnia 25 czerwca 2019 roku, w zakresie dotyczącym likwidacji szkód.
Nowe zapisy dotyczą zrównania metod ustalania szkody całkowitej oraz metody ustalania odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody częściowej. Jak możemy przeczytać, w przypadku szkody częściowej koszty naprawy będą ustalane w zależności od wybranego przez klienta wariantu ubezpieczenia.
Ubezpieczyciel zapowiada, że powyższe zmiany w ogólnych warunkach ubezpieczenia zostaną wprowadzone najpóźniej od dnia 15 października 2021 roku.
Jak wcześniej wspominaliśmy, wprowadzone zmiany w OWU ubezpieczenia Pakiet Auto+ są efektem ugody zawartej 24 września przed Sądem Okręgowym w Warszawie pomiędzy Rzecznikiem Finansowym i InterRisk. To właśnie na jej mocy ubezpieczyciel dokona, postulowanej przez Rzecznika Finansowego, zmiany treści ogólnych warunków ubezpieczenia Pakiet Auto+. Ustalenie nowej treści definicji szkody całkowitej skutkuje wprowadzeniem jednolitych zasad kwalifikacji szkody i wyliczenia jej wysokości – w odniesieniu zarówno do szkody całkowitej, jak i szkody częściowej.
Zmienione ogólne warunki ubezpieczenia zostaną zamieszczone na stronie internetowej InterRisk (podstrona dotycząca ubezpieczeń komunikacyjnych) najpóźniej do dnia 15 października 2021 roku. Rzecznik Finansowy wskazuje też, że ugoda, negocjowana w atmosferze wspólnej troski o dobro klientów i wzajemnego zrozumienia stanowisk stron, została zawarta w najlepiej pojętym interesie ubezpieczonych i osób poszukujących ochrony ubezpieczeniowej.
Zarówno InterRisk, jak i Rzecznik Finansowy dodatkowo podkreślają dalszą konieczność maksymalnie transparentnego komunikowania treści zawieranej umowy ubezpieczenia pomiędzy zakładem ubezpieczeń a klientem. Intencją ubezpieczyciela jest poprawa satysfakcji klientów zawierających umowy ubezpieczenia autocasco z InterRisk. I jak zapowiada, wprowadzona w ogólnych warunkach zmiana jest jednym z wielu działań ulepszających procesy likwidacji i obsługi klientów.
Źródło: InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group, Rzecznik Finansowy Fot. Screenshot https://interrisk.pl/dla-ciebie-i-rodziny/pakiet-auto/
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…