Na mocy ugody zawartej z Rzecznikiem Finansowym, InterRisk zdecydował się na dokonanie zmian w w ogólnych warunkach ubezpieczenia Pakiet Auto+. Nowe zapisy dotyczą sposobu likwidacji szkód i mają być wprowadzone najpóźniej od15 października.

Zmiany w OWU Pakietu Auto+

Z opublikowanych przez InterRisk informacji wynika, że ubezpieczyciel kierując się dążeniem do ciągłego podnoszenia standardów usług ubezpieczeniowych, w porozumieniu z Rzecznikiem Finansowym zdecydował się na dokonanie zmian w ogólnych warunkach ubezpieczenia Pakiet Auto+ zatwierdzonych uchwałą nr 04/25/06/2019 Zarządu InterRisk z dnia 25 czerwca 2019 roku, w zakresie dotyczącym likwidacji szkód.

Nowe zapisy dotyczą zrównania metod ustalania szkody całkowitej oraz metody ustalania odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody częściowej. Jak możemy przeczytać, w przypadku szkody częściowej koszty naprawy będą ustalane w zależności od wybranego przez klienta wariantu ubezpieczenia.

Ubezpieczyciel zapowiada, że powyższe  zmiany w ogólnych warunkach ubezpieczenia zostaną wprowadzone najpóźniej od dnia 15 października 2021 roku.

Ugoda z Rzecznikiem Finansowym

Jak wcześniej wspominaliśmy, wprowadzone zmiany w OWU ubezpieczenia Pakiet Auto+ są efektem ugody zawartej 24 września przed Sądem Okręgowym w Warszawie pomiędzy Rzecznikiem Finansowym i InterRisk. To właśnie na jej mocy ubezpieczyciel dokona, postulowanej przez Rzecznika Finansowego, zmiany treści ogólnych warunków ubezpieczenia Pakiet Auto+. Ustalenie nowej treści definicji szkody całkowitej skutkuje wprowadzeniem jednolitych zasad kwalifikacji szkody i wyliczenia jej wysokości – w odniesieniu zarówno do szkody całkowitej, jak i szkody częściowej.

Zmienione ogólne warunki ubezpieczenia zostaną zamieszczone na stronie internetowej InterRisk (podstrona dotycząca ubezpieczeń komunikacyjnych) najpóźniej do dnia 15 października 2021 roku. Rzecznik Finansowy wskazuje też, że ugoda, negocjowana w atmosferze wspólnej troski o dobro klientów i wzajemnego zrozumienia stanowisk stron, została zawarta w najlepiej pojętym interesie ubezpieczonych i osób poszukujących ochrony ubezpieczeniowej.

Ulepszenie procesu likwidacji szkód i obsługi klientów

Zarówno InterRisk, jak i Rzecznik Finansowy dodatkowo podkreślają dalszą  konieczność maksymalnie transparentnego komunikowania treści zawieranej umowy ubezpieczenia pomiędzy zakładem ubezpieczeń a klientem. Intencją ubezpieczyciela jest poprawa satysfakcji klientów zawierających umowy ubezpieczenia autocasco z InterRisk. I jak zapowiada, wprowadzona w ogólnych warunkach zmiana jest jednym z wielu działań ulepszających procesy likwidacji i obsługi klientów.

Źródło: InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group, Rzecznik Finansowy Fot. Screenshot https://interrisk.pl/dla-ciebie-i-rodziny/pakiet-auto/