Wczoraj obchodziliśmy Dzień Agenta Ubezpieczeniowego. Wśród wielu życzeń publikowanych w mediach społecznościowych mogliśmy zauważyć i te związane z sukcesem. Dlatego dziś podpowiadamy co zrobić, by zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń.
Każdy z nas jest wyjątkowy i to, co czyni kogoś dobrym agentem, nie zawsze będzie takie samo dla kogoś innego. Jednak doświadczenie pokazuje, że wszyscy dobrzy agenci ubezpieczeniowi posiadają pewne umiejętności i wiedzę, które pomagają im odnieść sukces. Z pewnością jedną z kluczowych cech jest otwarcie na ludzi. Dobry agent ubezpieczeniowy potrafi stawiać potrzeby klienta na pierwszym miejscu. Wie, kiedy słuchać i robi to na tyle umiejętnie, że wie czego w danym momencie poszukuje klient. Z pewnością ułatwia mu to zdobycie zaufania. Nie bez znaczenia jest także jakość obsługi klienta. Odpowiadanie na telefony czy maile w odpowiednim czasie sprawia, że klient czuje, że agent naprawę jest zaangażowany w cały proces sprzedaży ubezpieczeń.
Nie zapominajmy również o bogatej wiedzy o produktach, które agent ma w swojej ofercie. Umiejętność kompleksowego wyjaśniania zakresu danego ubezpieczenia jest niezbędna, aby klient rozumiał jaką ochronę realnie posiada.
Szansę na rozwój agencji zwiększają także innowacyjne rozwiązania obsługowe, takie jak program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent. Tego typu narzędzia pomagają zautomatyzować wiele powtarzalnych czynności obsługowych, pozostawiając agentowi czas na skupienie się na klientach i działalności.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę ze sprzedażą ubezpieczeń, czy już od wielu lat działasz na rynku istnieje kilka sprawdzonych rad, które mogą pomóc osiągnąć wyznaczone cele sprzedażowe.
Jak już wielokrotnie wspominaliśmy, w świecie ubezpieczeń sprzedajesz zaufanie, dlatego tak ważne jest to, by pracować nad tym aspektem w relacjach z klientami. Dobra znajomość oferowanych produktów buduje pewność siebie, dzięki czemu klienci nabierają przekonania, że oferowane im ubezpieczenie jest właśnie tym czego szukają. A chęć wysłuchania ich potrzeb pozwala dostrzec, że są one dla agenta ważne. Dzięki temu poczują się bardziej komfortowo kupując właśnie od Ciebie.
Kiedy pracujesz nad budowaniem zaufania i okazywaniem pewności siebie, sposób ubierania może mieć naprawdę duże znaczenie. Luźniejszy strój może być w porządku podczas codziennej pracy w biurze, ale spotkania z kluczowymi klientami wymagają zazwyczaj profesjonalnego wyglądu.
Znaczenie ma także to, by przekazywać swoim potencjalnym klientom wiedzę w sposób, który jest dla nich zrozumiały. Franszyza integralna czy redukcyjna? Warto wyjaśniać wszelkie zagadnienia w łatwy sposób.
Agenci ubezpieczeniowi, którzy odnoszą sukcesy opierają swoja działalność nie tylko na swoich predyspozycjach, ale też na tym, że wykorzystują wszystkie możliwości na poprawę jakości obsługi i sprzedaży ubezpieczeń. A narzędzia takie jak program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent, pomagają zautomatyzować prace całej agencji pozwalając skupić się bezpośrednio na klientach. Doświadczenie pokazuje, że znalezienie sposobu na wydajniejsze prowadzenie multiagencji sprawia, że pośrednik ma więcej czasu na zdobywanie nowych klientów i budowanie wzajemnych relacji, co skutkuje większą sprzedażą. Dobry agent to skuteczny agent.
Artykuł sponsorowany
Część z nas z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wyjazdy turystyczne na urlop. Niestety na długo przed…
Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób to produkt, który gwarantuje nam wypłatę pieniędzy np. na leczenie…
Już po raz trzeci ochotnicy z Europ Assistance Polska brali udział w akcji Operacja Czysta…
Każdego dnia jesteśmy narażeni na różne wyzwania i zagrożenia. Niestety do nieszczęśliwego wypadku może dojść…
PZU uprościł proces sprzedaży gwarancji ubezpieczeniowych. Ubezpieczyciel wdrożył program Małe Gwarancje, który skierowany jest do…
Szybszy dostęp do lekarzy i szeroki zakres badań – z tym większości z nas kojarzą…