Portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego uruchomiono nieco ponad dwa miesiące temu. Jak podaje UFG dotychczas konto na nim założyło już 1500 przedsiębiorców z całej Polski. Co oznacza, że co trzeci przedsiębiorca organizujący imprezy turystyczne posiada konto na portalu, za pomocą którego od niedawna można złożyć także wniosek o zwrot składki wpłaconej do TFG.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że portal zyskał nową funkcjonalność, która pozwala przedsiębiorcom na zdalny kontakt z Funduszem w sprawie zwrotu wpłaconej składki. Rozprzestrzenianie się koronawirusa sprawiło, że wiele umów o udział w imprezie turystycznej zostało rozwiązanych ze względu na epidemię Covid-19 a przedsiębiorcy musieli zwrócić klientom 100% dokonanych przez nich wpłat. W efekcie tego przedsiębiorcy mają możliwość wystąpienia o zwrot składek wpłaconych do TFG. Dotychczas wnioski te można było składać w postaci tradycyjnej, czyli korespondencji papierowej albo drogą elektroniczną za pośrednictwem ePUAP. Od teraz zainteresowani mają możliwość złożenia wniosków o zwrot wpłaconej składki poprzez nowy portal TFG.
Wprowadzenie podpisu elektronicznego na portalu TFG umożliwia sprawnie odzyskać składki wpłacone z tytułu odwołanych imprez. Wniosek należy utworzyć w kategorii korespondencji „Zwrot składek na TFG”, dołączyć wymagane załączniki oraz złożyć podpis profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym. Warto jednak pamiętać o tym, że zwrot składki nie odbywa się automatycznie. Konieczne jest wykazanie kwoty, która ma podlegać zwrotowi oraz do wniosku dołączyć następujące dokumenty:
Więcej szczegółowych informacji na temat wniosku o zwrot składki można uzyskać na portalu TFG pod odnośnikiem https://tfg.ufg.pl/.
Jak zapowiadają przedstawiciele Funduszu nowy portal TFG nadal będzie się rozwijał tak, by zwiększać kolejne obszary funkcjonowania. Ma to usprawnić kontakt z przedsiębiorcami i dać im możliwość sprawnego załatwienia wielu spraw.
Źródło: UFG
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…