Categories: Do pracy

Jak zdobywać leady ubezpieczeniowe wysokiej jakości?

Jednym z najczęściej pojawiających się pytań wśród agentów ubezpieczeniowych których szkolę jest pytanie „skąd brać leady ubezpieczeniowe wysokiej jakości?” Już na wstępie warto zaznaczyć, że jest to pytanie które wskazuje, że agent jest świadomym profesjonalistą ubezpieczeniowym. Skoro wie, że leady mogą być różnej jakości. Zacznijmy jednak od podstaw. Czym jest lead w ubezpieczeniach?

Co to jest lead ubezpieczeniowy

To formularz kontaktowy świadomie wypełniony przez klienta zainteresowanego ubezpieczeniami. Na uwagę zasługuje słowo „świadomie”. Zależy nam bowiem na klientach, którzy faktycznie są zainteresowani ubezpieczeniem. Leady wygenerowane przez nieświadomych klientów, powstają zwykle na drodze konkursów, loterii, czy nie do końca zgodnego z prawem zbierania danych osobowych. Opisaliśmy więc właśnie pierwszy czynnik, który wpływa na jakość leadów ubezpieczeniowych. Świadomość klienta oraz intencja stojąca za wypełnieniem leada.

Źródło leadów ubezpieczeniowych

Powiązany z tym czynnikiem jest kolejny punkt. Źródło leadów ubezpieczeniowych. Prawidłowa intencja zakupowa stojąca za wypełnianiem leada ubezpieczeniowego zwykle kryje się za konkretnymi źródłami leadów.

Najlepsze źródło leadów ubezpieczeniowych

W mojej opinii najlepszym obecnie źródłem leadów ubezpieczeniowych jest wyszukiwarka Google.Dotyczy to zarówno leadów pozyskiwanych poprzez płatne kampanie w Google Adwords, jak i leadów zdobytych poprzez zajęcie wysokich pozycji w wynikach organicznych Google. Dlaczego Google jest moim zdaniem najlepszym źródłem leadów ubezpieczeniowych? Odpowiedź jest prosta. Właśnie w Google użytkownik wprost pokazuje swoje intencje, potrzeby. Również ubezpieczeniowe. Robi to poprze zadanie do wyszukiwarki pytania. Poprzez konkretne frazy.

Przykłady:

  • „Ile kosztuje ubezpieczenie na życie”
  • „Ubezpieczenie oc Szczecin”
  • „Kto musi skorzystać z PPK”

Będąc ze swoim formularzem kontaktowym (leadowym) w odpowiednim miejscu w Google dla tych i podobnych fraz kluczowych – zwiększamy swoje szanse na pozyskanie nowego, wartościowego leada ubezpieczeniowego.Jak zacząć pozyskiwać klientów ubezpieczeniowych dzięki Google? Zacznij od założenia wizytówki Google Moja Firma. Wypełnij ją rzetelnie informacjami o tym jakie ubezpieczenia oferujesz. Zadbaj o rekomendacje od klientów.

Tylko Ty dostajesz leady? Najlepiej!

Czynnikiem często ignorowanym przez agentów, a wpływającym na jakość leadów ubezpieczeniowych jest ekskluzywność.Jeżeli dany lead trafi do więcej niż jednego agenta – jego jakość spada dramatycznie.

Kiedy obdzwaniać leady ubezpieczeniowe?

Warto też od razu obdzwaniać leady. Czyli kontaktować się z potencjalnym klientem. Wyniki badań wskazują, że prawdopodobieństwo konwersji spada 100-krotnie, jeśli skontaktujesz się z pozyskanym leadem od 5 do 30 minut, po jego zdobyciu. Możesz więc samodzielnie zdecydowanie poprawić lub pogorszyć jakość leada który otrzymałeś jako agent.

Kreatywne sposoby na zdobywanie leadów ubezpieczeniowych

Są jednak też inne drogi niż Google. Szukasz leadów na ubezpieczenia na życie? Dogadaj się ze szkołą rodzenia. Młodzi rodzice tuż przed narodzinami dziecka mają potrzeby ubezpieczeniowe. Później już nie będą mieli do tego głowy.Szukasz leadów na ubezpieczenia komunikacyjne dla młodych kierowców? Rozpocznij współpracę ze szkołą nauki jazdy.  Tam średnio co cztery tygodnie pojawia się nowa grupa Twoich potencjalnych klientów. Jak widzisz w obu kreatywnych przykładach punktem wyjścia jest zrozumienie, gdzie jest Twoja grupa docelowa. Oba przykłady działają.

Marcin Kowalik / marcinkowalik.online

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl
Tags: Formularz kontaktowy leady ubezpieczeniowe Marcin Kowalik

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago