Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń? To pytanie kluczowe dla wielu agentów ubezpieczeniowych. W poprzednich artykułach skupiliśmy się już na kilku działaniach marketingowych opierających się na mediach społecznościowych i budowaniu marki, które mogą w znacznym stopniu wpłynąć na rozwój agencji ubezpieczeń. Dziś podpowiemy, jak codzienne działania związane z obsługą klientów mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży polis.
Jeżeli baza danych, którą posiadasz zawiera kontakty, które mimo włożonych wysiłków nie przekładają się na finalizację procesów sprzedaży ubezpieczeń a także odrzucają Twoje wiadomości uaktualnij ją. Zbyt częste raporty o spamie oraz rezygnacje np. z subskrypcji sprawiają, że cały wysiłek wkładany w tworzenie kampanii marketingowej może pójść na marne. Nawet, jeśli klient wyraził niegdyś zgodę na przesyłanie informacji marketingowych zawsze ma prawo do zmiany zdania. A posiadanie dobrej bazy danych klientów wpływa na to czy Twoje wiadomości są dostarczane, a także na to jakie masz zasięgi. Dlatego poświęć trochę czasu na to, by regularnie czyścić dane i usuwać prośby o rezygnację z subskrypcji. Dzięki temu będziesz mógł w pełni wykorzystać swój potencjał marketingowy i dotrzesz do tych klientów, którzy rzeczywiście będą chcieli skorzystać z Twoich usług ubezpieczeniowych. Pamiętaj o tym, że każdy potencjalny nowy klient pozwoli zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń, bowiem może potrzebować ochrony ubezpieczeniowej, którą masz w swojej ofercie.
Każdy agent ubezpieczeniowy wie, że zarządzanie kontaktami klientami a także sprzedaż ubezpieczeń ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju agencji ubezpieczeniowej. Jednak codzienne procesy związane z obsługą nowych klientów czy zarządzenie biurem ubezpieczeń mogą sprawić, że znalezienie czasu na kontaktowanie się z aktualnymi lub potencjalnymi klientami może być trudne. Dlatego zautomatyzowana wysyłka powiadomień np. odnośnie polis wygasających, zbliżających się terminów płatności za ubezpieczenie czy też marketing w mediach społecznościowych jest doskonałym sposobem na to, by konsekwentnie docierać do klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń. Pełna automatyzacja tych procesów pozwoli także odciążyć agenta ubezpieczeniowego w codziennej pracy, tym samym jego działania będą bardziej efektywne.
Wszystkie wymienione w naszych artykułach rozwiązania mogą znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży ubezpieczeń. Jednak warto pamiętać również o tym, że każdy agent ubezpieczeniowy powinien stawiać przede wszystkim na swój rozwój i profesjonalną obsługę. Dzięki temu wszelkie dostępne działania marketingowe będą doskonałym uzupełnieniem i pozwolą mu zyskać nowych klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń. I pamiętajmy o tym, że chociaż każdy agent ubezpieczeniowy chce uchodzić za profesjonalistę nie powinien przesadzać z fachowym nazewnictwem, bowiem musi pokazać swoim potencjalnym klientom, że jego agencja ubezpieczeń jest przystępna i wiarygodna. A to już jest prosta droga do tego, by odnieść sukces w branży ubezpieczeń.
Źródło: opracowanie własne
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…