Categories: Aktualności

Jakie czynniki decydują o wyborze środka transportu?

Jaką kwestię bierzemy pod uwagę wybierając sposób przemieszczania się? Okazuje się, że mimo tego, że czterech na pięciu Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną dobrze, najrzadziej ma dla nas znaczenie wpływ danego środka transportu na środowisko. Istotnego znaczenia nie ma też aspekt finansowy, ani bezpieczeństwo. 

Środowisko nie ma znaczenia? 

Z tegorocznego raportu „Ekologiczne zachowania Polaków” przygotowanego dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska wynika, że prawie połowa z nas (47%) decyduje się na dojazd do pracy autem. Najnowsze badanie GfK także pokazuje w jaki sposób podchodzimy do sposobów przemieszczania się. W odpowiedzi (z możliwością wielokrotnego wskazania) na pytanie o to, jakie kwestie respondenci biorą pod uwagę wybierając środek transportu, najrzadziej – bo jedynie w 8% – deklarowano wpływ danego środka transportu na środowisko. Co ciekawe, częściej niż dla ogółu respondentów – bo w niemal jednej trzeciej – ta kwestia okazała się istotna dla mieszkających z rodzicami studentów, niebędących w związkach. Na drugim biegunie są natomiast rodziny z dziećmi w wieku 15-25 lat – jedynie 2% ich przedstawicieli wskazało ten aspekt. 

Zaskakiwać może fakt, że pomimo to, że czterech na pięciu Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną zdecydowanie dobrze (17%) lub raczej dobrze (64%) to jedynie 8% z nich bierze pod uwagę wpływ danego środka transportu na środowisko. 

Pragmatyczne podejście do wyboru środka transportu 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Beesafe wynika, że dla wielu z nas istotną kwestię przy wyborze środka transportu stanowi odległość, jaką mamy do przebycia. 

– Najnowsze badanie GfK na zlecenie Beesafe pokazało, że na wybór środków transportu patrzymy bardzo pragmatycznie – najbardziej liczy się dla nas po prostu odległość, którą mamy do przebycia – tę odpowiedź wskazała równo połowa respondentów. W drugiej kolejności bierzemy pod uwagę pogodę (38% wskazań), a w trzeciej to, czy akurat się spieszymy – tak uznało 35% ankietowanych – zauważa Rafał Mosionek z Beesafe.  

Dla niecałej jednej trzeciej Polaków istotny jest również czas, jaki zajmie podróż danym środkiem transportu (32% wskazań) oraz wygoda związana z korzystaniem z niego (30% wskazań). Warto podkreślić, że kwestie te okazały się ważniejsze niż aspekt finansowy (28%). 

Mało istotne koszty? 

Można zakładać, że obecna sytuacja gospodarcza będzie wpływała na to, że koszty związane z korzystaniem z danego pojazdu będą jednym z głównych czynników, jakie bierzemy pod uwagę wybierając środek transportu. Okazuje się jednak, że aspekt finansowy w kontekście wyboru sposobu przemieszczania się znalazł się dopiero na szóstym miejscu – wskazało go 28% wszystkich respondentów. Na tę kwestię w podobnej mierze uwagę zwracały kobiety (29%) i mężczyźni (28%). 

Badanie pokazało również, że w tej kwestii jeszcze mniej znaczy dla nas pora dnia i natężenie ruchu (22%), własne poczucie bezpieczeństwa związane z korzystaniem z danego środka transportu (16%) oraz wspomniany wpływ na środowisko (8%). 

– Alarmujące jest to, że decydując się na sposób przemieszczania się, niemal na samym końcu bierzemy pod uwagę nasze poczucie bezpieczeństwa. Pamiętajmy, że wpływ na nie ma nie tylko wybór środka transportu. Kluczowe są również m.in. takie kwestie jak jego stan techniczny, aktualne ubezpieczenie, a także czujność, uważność i rozsądek wszystkich użytkowników ruchu drogowego – podsumowuje Rafał Mosionek z Beesafe.  

Źródło: Beesafe 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago