Ubezpieczyciele zobowiązani są do cyklicznego przekazywania zebranych danych do bazy UFG. Zdarza się jednak, że informacje te są nieprawidłowo zapisywane np. na etapie rejestracji szkód i w takiej formie są raportowane. Mimo późniejszych korekt z uwagi na częstotliwość przekazywania raportów błędne dane nadal mogą figurować w ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych. Jak wygląda ranking Ubezpieczycieli uwzględniający jakość przekazywanych danych?
Już po raz dziewiąty przygotowano ranking ubezpieczycieli komunikacyjnych, który uwzględnia jakość danych oraz procesy związane z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji UFG. Klasyfikacja brała pod uwagę tylko te Towarzystwa Ubezpieczeniowe, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych przekraczał jeden promil (liczba aktywnych umów krajowego OC i AC).
W najlepszej piątce znalazło się:
Przy sporządzaniu rankingu oparto się o następujące wskaźniki:
Jakość danych przekazywanych przez Ubezpieczycieli uznawana była za satysfakcjonującą, jeżeli średnia arytmetyczna powyższych składowych przekraczała 80%. W 2019 roku tę granicę udało się przekroczyć jedenastu firmom na dwadzieścia dwa Towarzystwa Ubezpieczeniowe. Wynika to przede wszystkim z wdrażania przez ubezpieczycieli specjalnych programów, które mają za zadanie poprawić jakość danych. Informacje przekazywane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe mają duży wpływ na wyliczenie składki za polisy OC i AC, dlatego tak ważna jest jakość przekazywanych raportów. Utrzymanie wysokich standardów jest znaczące zarówno dla Ubezpieczycieli jak i ich Klientów, ponieważ pozwalają dokonać rzetelnej oceny ryzyka.
Jak podaje UFG w bazie OI w minionym roku znajdowały się informacje o umowach ubezpieczenia OC dla 25,4 mln pojazdów oraz AC dla 5,9 mln pojazdów. Przez cały 2019 rok wpłynęło do UFG 466 mln zapytań o przebieg historii ubezpieczenia posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz 406 mln pytań o historię szkód.
Źródło: opracowano na podstawie UFG
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…