PZU SA i PZU Życie SA otrzymały „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Fundację Języka Polskiego przy Uniwersytecie Warszawskim za całokształt działań i systemowe podejście do zmiany sposobu komunikacji.
PZU SA i PZU Życie SA, jako pierwsze na rynku otrzymały „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Fundację Języka Polskiego przy Uniwersytecie Warszawskim.
– Stale zmieniamy komunikację w naszej organizacji. Dbamy o jasność i prostotę przekazu. I nie jest to tylko chwilowy trend – ta zmiana trwa już od wielu lat. Wiemy, że takie są oczekiwania naszych klientów, kontrahentów i pracowników. Robimy to sukcesywnie i systemowo. Wiele razy podkreślałam, że zmiana musi objąć całą organizację. I nie mówię tu o zmianie tylko tekstów czy procesów. Chodzi także o zmianę mentalności każdego z pracowników – każdy musi czuć i rozumieć potrzebę upraszczania komunikacji. Stąd wiele działań, które podejmuje nasze Biuro Prostego Języka na rzecz popularyzowania idei prostego języka i efektywnej komunikacji. To między innymi za te działania, jako pierwsza firma, otrzymaliśmy „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Niezwykle cieszy mnie to wyróżnienie, bo docenia ono efekty naszej pracy i dodaje skrzydeł do dalszych działań – mówi członkini zarządu PZU Życie SA Dorota Macieja, która nadzoruje Biuro Prostego Języka w Grupie PZU.
Należy podkreślić, że „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja” jest najbardziej prestiżowy i najtrudniejszy do zdobycia w całej ścieżce certyfikacyjnej. Jak możemy przeczytać, wyróżnienie to może zdobyć wyłącznie taka instytucja, która skutecznie, z pomysłem i na wysokim poziomie merytorycznym działa na rzecz prostojęzycznej zmiany.
Z opublikowanych informacji wynika, że eksperci Fundacji Języka Polskiego ocenili działania ubezpieczycieli w pięciu kategoriach, takich jak: jakość, innowacyjność, różnorodność, zasięg i grupa docelowa oraz skuteczność. Docenili również działania skierowane do pracowników PZU – m.in. coroczne konferencje językowe, materiały edukacyjne i promocyjne, spotkania z ekspertami. Zwrócili też uwagę na sposób, w jaki ubezpieczyciel dzieli się doświadczeniami z innymi firmami i jak promuje kulturę prostego języka poza organizacją. Pozytywnie ocenili także zmiany w komunikacji zewnętrznej, które służą klientom i przynoszą firmie wymierne korzyści biznesowe.
Eksperci Fundacji Języka Polskiego podkreślają, że PZU swoimi działaniami wytycza ścieżkę, którą mogą podążać także i inne instytucje.
– Pracę Biura Prostego Języka PZU SA i PZU Życie SA i wszystkich osób zaangażowanych w tę prostojęzyczną zmianę oceniamy bardzo wysoko. Przygotowane materiały i podejmowane działania są mocne merytorycznie i pokazują, że PZU SA i PZU Życie SA mają konkretny pomysł na wdrażanie i upowszechnianie zasad prostego języka i efektywnej komunikacji. Są pod tym względem rozpoznawalne i wytyczają ścieżkę, którą mogą – jeśli tylko zechcą – podążać inne instytucje – mówi dr Marta Chojnacka-Kuraś, językoznawca w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w procesie certyfikacyjnym „Językowego znaku jakości”.
Źródło: PZU SA
PZU wystartował z nową kampanią w ramach, której zachęca kierowców do kompleksowego ubezpieczania samochodu. Ubezpieczyciel…
Doświadczenie pokazuje, że w obecnych czasach ubezpieczenie grupowe dla firm stanowi nie tylko standard w większych organizacjach, ale również skuteczne…
Część z nas z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wyjazdy turystyczne na urlop. Niestety na długo przed…
Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób to produkt, który gwarantuje nam wypłatę pieniędzy np. na leczenie…
Już po raz trzeci ochotnicy z Europ Assistance Polska brali udział w akcji Operacja Czysta…
Każdego dnia jesteśmy narażeni na różne wyzwania i zagrożenia. Niestety do nieszczęśliwego wypadku może dojść…