PZU SA i PZU Życie SA otrzymały „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Fundację Języka Polskiego przy Uniwersytecie Warszawskim za całokształt działań i systemowe podejście do zmiany sposobu komunikacji.
PZU SA i PZU Życie SA, jako pierwsze na rynku otrzymały „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Fundację Języka Polskiego przy Uniwersytecie Warszawskim.
– Stale zmieniamy komunikację w naszej organizacji. Dbamy o jasność i prostotę przekazu. I nie jest to tylko chwilowy trend – ta zmiana trwa już od wielu lat. Wiemy, że takie są oczekiwania naszych klientów, kontrahentów i pracowników. Robimy to sukcesywnie i systemowo. Wiele razy podkreślałam, że zmiana musi objąć całą organizację. I nie mówię tu o zmianie tylko tekstów czy procesów. Chodzi także o zmianę mentalności każdego z pracowników – każdy musi czuć i rozumieć potrzebę upraszczania komunikacji. Stąd wiele działań, które podejmuje nasze Biuro Prostego Języka na rzecz popularyzowania idei prostego języka i efektywnej komunikacji. To między innymi za te działania, jako pierwsza firma, otrzymaliśmy „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Niezwykle cieszy mnie to wyróżnienie, bo docenia ono efekty naszej pracy i dodaje skrzydeł do dalszych działań – mówi członkini zarządu PZU Życie SA Dorota Macieja, która nadzoruje Biuro Prostego Języka w Grupie PZU.
Należy podkreślić, że „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja” jest najbardziej prestiżowy i najtrudniejszy do zdobycia w całej ścieżce certyfikacyjnej. Jak możemy przeczytać, wyróżnienie to może zdobyć wyłącznie taka instytucja, która skutecznie, z pomysłem i na wysokim poziomie merytorycznym działa na rzecz prostojęzycznej zmiany.
Z opublikowanych informacji wynika, że eksperci Fundacji Języka Polskiego ocenili działania ubezpieczycieli w pięciu kategoriach, takich jak: jakość, innowacyjność, różnorodność, zasięg i grupa docelowa oraz skuteczność. Docenili również działania skierowane do pracowników PZU – m.in. coroczne konferencje językowe, materiały edukacyjne i promocyjne, spotkania z ekspertami. Zwrócili też uwagę na sposób, w jaki ubezpieczyciel dzieli się doświadczeniami z innymi firmami i jak promuje kulturę prostego języka poza organizacją. Pozytywnie ocenili także zmiany w komunikacji zewnętrznej, które służą klientom i przynoszą firmie wymierne korzyści biznesowe.
Eksperci Fundacji Języka Polskiego podkreślają, że PZU swoimi działaniami wytycza ścieżkę, którą mogą podążać także i inne instytucje.
– Pracę Biura Prostego Języka PZU SA i PZU Życie SA i wszystkich osób zaangażowanych w tę prostojęzyczną zmianę oceniamy bardzo wysoko. Przygotowane materiały i podejmowane działania są mocne merytorycznie i pokazują, że PZU SA i PZU Życie SA mają konkretny pomysł na wdrażanie i upowszechnianie zasad prostego języka i efektywnej komunikacji. Są pod tym względem rozpoznawalne i wytyczają ścieżkę, którą mogą – jeśli tylko zechcą – podążać inne instytucje – mówi dr Marta Chojnacka-Kuraś, językoznawca w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w procesie certyfikacyjnym „Językowego znaku jakości”.
Źródło: PZU SA
Wśród laureatów 7. edycji Konkursu „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje” znalazły się projekty PZU Zdrowie. Do finału zakwalifikowano ponad 200 zgłoszeń,…
Zakup okularów dla dziecka to dosyć spory wydatek – można za nie zapłacić od ok. 500 zł do nawet tysiąca…
Już po raz kolejny Warta znalazła się na szczycie rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań „Rzeczpospolitej”. Ubezpieczyciel zajął pierwszą pozycję, w kategorii…
Wystartowała trzecia edycja kampanii promującej PZU, jako dobre miejsce do rozwoju zawodowego dla profesjonalistów z branży IT. Ubezpieczyciel zaprasza do…
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…