Aktualności

„Językowy znak jakości” dla PZU SA i PZU Życie SA

PZU SA i PZU Życie SA otrzymały „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Fundację Języka Polskiego przy Uniwersytecie Warszawskim za całokształt działań i systemowe podejście do zmiany sposobu komunikacji. 

Uproszczona komunikacja z ubezpieczycielem 

PZU SA i PZU Życie SA, jako pierwsze na rynku otrzymały „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Fundację Języka Polskiego przy Uniwersytecie Warszawskim. 

– Stale zmieniamy komunikację w naszej organizacji. Dbamy o jasność i prostotę przekazu. I nie jest to tylko chwilowy trend – ta zmiana trwa już od wielu lat. Wiemy, że takie są oczekiwania naszych klientów, kontrahentów i pracowników. Robimy to sukcesywnie i systemowo. Wiele razy podkreślałam, że zmiana musi objąć całą organizację. I nie mówię tu o zmianie tylko tekstów czy procesów. Chodzi także o zmianę mentalności każdego z pracowników – każdy musi czuć i rozumieć potrzebę upraszczania komunikacji. Stąd wiele działań, które podejmuje nasze Biuro Prostego Języka na rzecz popularyzowania idei prostego języka i efektywnej komunikacji. To między innymi za te działania, jako pierwsza firma, otrzymaliśmy „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Niezwykle cieszy mnie to wyróżnienie, bo docenia ono efekty naszej pracy i dodaje skrzydeł do dalszych działań – mówi członkini zarządu PZU Życie SA Dorota Macieja, która nadzoruje Biuro Prostego Języka w Grupie PZU. 

Językowy znak jakości 

Należy podkreślić, że „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja” jest najbardziej prestiżowy i najtrudniejszy do zdobycia w całej ścieżce certyfikacyjnej. Jak możemy przeczytać, wyróżnienie to może zdobyć wyłącznie taka instytucja, która skutecznie, z pomysłem i na wysokim poziomie merytorycznym działa na rzecz prostojęzycznej zmiany. 

Z opublikowanych informacji wynika, że eksperci Fundacji Języka Polskiego ocenili działania ubezpieczycieli w pięciu kategoriach, takich jak: jakość, innowacyjność, różnorodność, zasięg i grupa docelowa oraz skuteczność. Docenili również działania skierowane do pracowników PZU –  m.in. coroczne konferencje językowe, materiały edukacyjne i promocyjne, spotkania z ekspertami. Zwrócili też uwagę na sposób, w jaki ubezpieczyciel dzieli się doświadczeniami z innymi firmami i jak promuje kulturę prostego języka poza organizacją. Pozytywnie ocenili także zmiany w komunikacji zewnętrznej, które służą klientom i przynoszą firmie wymierne korzyści biznesowe. 

Biuro Prostego Języka PZU 

Eksperci Fundacji Języka Polskiego podkreślają, że PZU swoimi działaniami wytycza ścieżkę, którą mogą podążać także i inne instytucje. 

– Pracę Biura Prostego Języka PZU SA i PZU Życie SA i wszystkich osób zaangażowanych w tę prostojęzyczną zmianę oceniamy bardzo wysoko. Przygotowane materiały i podejmowane działania są mocne merytorycznie i pokazują, że PZU SA i PZU Życie SA mają konkretny pomysł na wdrażanie i upowszechnianie zasad prostego języka i efektywnej komunikacji. Są pod tym względem rozpoznawalne i wytyczają ścieżkę, którą mogą – jeśli tylko zechcą – podążać inne instytucje – mówi dr Marta Chojnacka-Kuraś, językoznawca w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w procesie certyfikacyjnym „Językowego znaku jakości”. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

12 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

13 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago