Categories: Aktualności

Kierowcy podają niewłaściwe dane w celu obniżenia cen polis

Na cenę obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego OC wpływ ma wiele czynników. Do jednego z nich należy wielkość miasta w którym właściciel samochodu mieszka. Jak wynika z danych w mniejszych miastach polisy komunikacyjne mogą być nawet o 40 procent tańsze niż w dużych aglomeracjach. Dlatego klienci często podają nieprawdziwe dane.

 
Wielkość miasta ma wpływ na cenę składki
 
Ubezpieczyciele, przy ocenie ryzyka i przy ustalaniu wysokości składek, biorą pod uwagę szereg parametrów. Interesuje ich zarówno wiek właściciela pojazdu, marka i model samochodu, czy pojemność silnika. Miejsce zamieszkania również w tym przypadku ma znaczenie. Ponieważ w mniejszych miejscowościach polisy mogą być nawet do 40 procent tańsze, niektórzy kierowcy rejestrują auta w miejscowościach, z których pochodzą, a nie w miastach, gdzie mieszkają. Na takich praktykach tracą ubezpieczyciele. Dla przykładu, w takich miastach jak Warszawa, czy Wocław mieszkają właściciele najdroższych polis komunikacyjnych w Polsce.
 
Ceny polis nadal rosną
 
Jak wskazują prognozy branży ubezpieczeniowej w tym roku ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych mogą wzrosnąć o 20–30 proc. Stabilizacja cen może mieć miejsce dopiero pod koniec 2016 roku.
 
Miejsce zamieszkania nie do sprawdzenia przez ubezpieczyciela
 
Część firm ubezpieczeniowych ustala miejsce zamieszkania na podstawie danych z dowodu osobistego, inni pytają o kod pocztowy miejsca, w którym auto jest faktycznie użytkowane. Informacje podawane przez właścicieli pojazdów na temat szkodowości ubezpieczyciele mogą sprawdzić w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym, gdzie odnotowywana jest każda szkoda i wysokość wypłaconego odszkodowania. Natomiast w przypadku miejsca zamieszkania ubezpieczyciele muszą się jednak zdać na prawdomówność i oświadczenie klienta.
 
Źródło: www.biznes.newseria.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

12 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

12 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago