Categories: Aktualności

Kierowcy zadowoleni z Bezpośredniej Likwidacji Szkód

Firma Liberty Ubezpieczenia zleciła badanie na temat wprowadzonej kilka miesięcy temu usługi BLS. Z przeprowadzonego badania wynika, że co trzeci kierowca orientuje się na czym polega proces bezpośredniej likwidacji szkód. Pomimo tego, większość kierowców nie ma świadomości, że wykupując ubezpieczenie komunikacyjne wykupuje równocześnie usługę BLS.

Połowa badanych właścicieli samochodów opowiedziała się, że wolałaby zlikwidować szkodę u swojego ubezpieczyciela niż w zakładzie sprawcy. Jednak jak dodaje „RP” (15.01) większość z nich, bo aż 67% badanych nie orientuje się, czy takową usługę posiadają w pakiecie ubezpieczeń. Wyniki ankiety dowodzą, że pomimo tej niewiedzy kierowcy są bardzo zadowoleni z tego typu usługi ( zadowolenie potwierdziło niemal 80% badanych). 52% respondentów twierdzi, że usługa BLS miałaby też wpływ na decyzję o wyborze polisy. Wojciech Groblewski, dyrektor likwidacji szkód w Liberty Ubezpieczenia, potwierdza, że: „klienci, którzy zlikwidowali szkodę w systemie BLS, znacznie częściej odnawiają polisę w LU niż klienci bezszkodowi”.
 
Istotą bezpośredniej likwidacji szkód jest uzyskanie odszkodowania od ubezpieczyciela u którego wykupiliśmy polisę OC, natomiast dopiero on w naszym imieniu na zasadzie regresu odzyskuje zapłaconą kwotę od ubezpieczyciela sprawcy. Przy tego rodzaju usłudze właściciele aut mogą mieć pewność, że otrzymają odszkodowanie w kilkanaście dni, o odpowiedniej wysokości jednocześnie nie załatwiając wszystkich formalności samemu.
 
Źródło: www.rp.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Rekordowe koszty katastrof naturalnych wyzwaniem dla rynku ubezpieczeń 

Pierwsza połowa 2025 roku przyniosła rekordowe straty ubezpieczeniowe spowodowane katastrofami naturalnymi – tak wynika z…

1 dzień ago

Jak ubezpieczenie od hejtu chroni dzieci przed przemocą w sieci? 

Niestety internet to nie tylko miejsce nauki, zabawy i kontaktu z przyjaciółmi, ale też przestrzeń…

1 dzień ago

Likwidacja Hello Insurance Group – praktyczne wskazówki dla kierowców i poszkodowanych 

Hiszpański organ nadzoru finansowego cofnął licencję i rozpoczął likwidację Hello Insurance Group – firmy, która…

3 dni ago

200 tys. zł kary dla DioDea Poland za lekceważenie Rzecznika Finansowego 

Rzecznik Finansowy nałożył na DioDea Poland rekordową, jak na podmiot zajmujący się likwidacją szkód karę…

3 dni ago

Stabilny wzrost i wysoka rentowność – Generali podsumowuje I półrocze 2025 

Pierwsza połowa 2025 roku okazała się dla Grupy Generali czasem wyraźnego wzrostu i wzmocnienia pozycji…

3 dni ago

Ubezpieczenie na życie a długi zmarłego – jak chronić rodzinę przed zobowiązaniami? 

Śmierć bliskiej osoby to trudny czas, który niestety niesie ze sobą także wyzwania finansowe. Z…

7 dni ago