Od 1 września klienci Open Life TU Życie S.A. mogą potwierdzać swoją tożsamość także z wykorzystaniem aplikacji mObywatel. Ma to związek z wejściem w życie z dniem 14 lipca 2023 r. Ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel.
Open Life poinformowało, że w efekcie wejścia w życie z dniem 14 lipca 2023 r. Ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel, od 1 września b.r. klienci ubezpieczyciela mogą potwierdzać swoją tożsamość również z wykorzystaniem wspomnianej aplikacji. W związku z tym, weryfikacja tożsamości klienta w oddziałach Open Life podczas spotkania z pracownikiem firmy będzie możliwa również za pomocą mDowodu (nowego elektronicznego dokumentu tożsamości zawartego w aplikacji mObywatel 2.0).
Ubezpieczyciel podkreśla, że nowy dokument tożsamości mDowód, który jest dostępny w aplikacji mObywatel, nie jest tożsamy z tradycyjnym dowodem osobistym. Dlatego warto zwrócić uwagę na najważniejsze różnice: mDowód jest ważny 5 lat, posiada swój unikalny numer, który składa się 4 liter i 5 cyfr.
Co istotne, weryfikacja tożsamości klienta posługującego się mDowodem może przebiegać na dwa sposoby. Można tego dokonać:
Open Life zaleca, by osoby obsługujące klientów i weryfikujące ich tożsamość korzystały z aplikacji mObywatel wyłącznie z telefonów i komputerów służbowych.
Jak możemy przeczytać, instytucje obowiązane, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, z późn. zm.[13])), są zobligowane do tego, by stosować przepisy ustawy w zakresie wykorzystywania dokumentu mObywatel jako środka bezpieczeństwa finansowego do identyfikacji klienta oraz weryfikacji jego tożsamości, od dnia 1 września 2023 r. Należy zaznaczyć, ze weryfikacja tożsamości powinna obejmować zarówno warstwę wizualną jak i poprawność danych udostępnianych w aplikacji mObywatel.
Źródło: Open Life TU Życie
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…