W związku z ubiegłoroczną informacją o ogłoszeniu upadłości przez Open Finance, Open Life ponownie wydało komunikaty dla klientów upadłej spółki a posiadających ubezpieczenia towarzystwa. Ubezpieczyciel prosi w nich między innymi o zachowanie ostrożności w kwestiach związanych z rezygnacją z umów. 

Upadłość Open Finance a ubezpieczenia Open Life 

W związku z informacją o ogłoszeniu upadłości przez Open Finance S.A. Open Life ponownie poinformowało  jest w całości odrębną Spółką i sytuacja rynkowa upadłego podmiotu nie przekłada się na bezpieczeństwo klientów Open Life i środków mu powierzonych. 

Towarzystwo zapewnia także pieniądze klientów Open Life są bezpieczne i mają pokrycie w aktywach. Ubezpieczyciel podkreśla, że jego pozycja na rynku od lat jest stabilna. Firma spełnia także wszystkie wymogi, jakie nakładają na nią organy nadzoru. Współczynniki wypłacalności Spółki w znaczącym stopniu przewyższają wymogi ustawowe i na dzień 31.12.2021 roku wyniosły: 147,88%, wobec 100% wymaganych ustawowo. 

Warto podkreślić, że raporty publiczne towarzystwa dostępne są na jego stronie internetowej. 

Jak złożyć dyspozycję o ubezpieczeń Open Life? 

W związku z zakończeniem obsługi klientów przez Open Finance, Open Life przypomina także o możliwych sposobach złożenia dyspozycji do ubezpieczeń Open Life. 

Klienci mogą to zrobić poprzez: 

  • Serwis Internetowy Open Life dostępny 24/7: https://portal.openlife.pl, 
  • Infolinię Open Life, w dni robocze, w godzinach 9:00 – 16:00 pod numerem telefonu 801 222 333 lub +48 22 118 94 99, 
  • Wysłanie wiadomość pocztą elektroniczną na adres: info@openlife.pl, 
  • Pisemną wysyłkę wypełnionej dyspozycji na adres: al. „Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, 
  • Osobistą wizytę w siedzibie Open Life: al. „Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, w dni robocze, w godzinach 9:00 – 16:00. 

Co istotne, szczegółowe informacje o dostępnych kanałach złożenia poszczególnych dyspozycji można znaleźć w „Komunikacie dla klientów Open Finance S.A. dotyczącym obsługi Umów Ubezpieczenia z Ubezpieczeniowymi Funduszami Kapitałowymi”, który znajduje się na stronie internetowej ubezpieczyciela. 

Wcześniejsza rezygnacja z ubezpieczenia 

Open Life wciąż otrzymuje sygnały od klientów mówiące o tym, że osoby trecie podejmują próby nakłaniania ich do wcześniejszej rezygnacji z umów ubezpieczenia z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi. Osoby te kontaktujące się z klientami namawiają do zawarcia nowej i „korzystniejszej” umowy. Okazuje się, że często podają się za pracowników Open Life lub twierdzą, że działają w „porozumieniu” lub „we współpracy” z towarzystwem. Niestety w ramach tych prób osoby dzwoniące wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że firmy które reprezentują przejęły obsługę umów ubezpieczenia zawartych w Open Life TU Życie S.A. Ubezpieczyciel podkreśla, że są to nieprawdziwe informacje a osoby które je przekazują wprowadzają w błąd i to najprawdopodobniej w celu skłonienia do często niekorzystnych dla klientów decyzji dotyczących ich środków finansowych. 

Open Life prosi o zachowanie szczególnej ostrożności w takich sytuacjach. Nie należy przekazywać takim osobom danych osobowych i finansowych, co może narażać klientów na kradzież tożsamości lub próby przejęcia ich środków finansowych. 

Towarzystwo zaznacza także, by zachować rozwagę przy podejmowaniu decyzji dotyczących środków finansowych, w szczególności sprawdzenie na podstawie niezależnych i wiarygodnych źródeł danych i informacji podawanych przez dzwoniących. A w przypadku zaistnienia opisanej wyżej sytuacji lub jakichkolwiek innych wątpliwości związanych z ubezpieczeniem, firma zachęca także do kontaktu ze swoją infolinią. Może to zminimalizować ryzyko związane z podjęciem niekorzystnych decyzji i poniesieniem ewentualnych strat finansowych. 

Źródło: Open Life