Categories: Prawo

KNF przyjęła rekomendacje dotyczące szkód osobowych

Komisja Nadzoru Finansowego wydała jednogłośne rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń. Chodzi tu o proces ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Wszyscy ubezpieczyciele komunikacyjni mają wdrożyć wytyczne do końca roku.

 
Powstałe rekomendacje są odpowiedzią na potrzebę zapewnienia przewidywalności w procesie ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody osobowej. KNF przypomniał, że przepisy nie regulują kryteriów ustalania tego świadczenia, a podejście Towarzystw Ubezpieczeniowych do katalogu okoliczności branych pod uwagę w ocenie szkody niemajątkowej jest niejednolite. Oznacza to, że istnieją duże dysproporcje pomiędzy wypłacanymi przez zakłady zadośćuczynieniami a kwotami zasądzanymi w tych samych sprawach przez sądy powszechne. Komisja Nadzoru Finansowego uznała, że istnieje potrzeba ujednolicenia standardów w tym zakresie.
 
Nowe standardy mają sprawić, że poszkodowanym będzie zagwarantowane zadośćuczynienie o wartości kompensującej im poniesioną szkodę. Kolejnym oczekiwanym skutkiem jest zwiększenie transparentności procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia.
 
Źródło: www.gu.com.pl,

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Jakie rodzaje ubezpieczeń powinniśmy uwzględnić w planie zabezpieczenia rodziny?

Zdrowie, bezpieczeństwo finansowe i ochrona przed skutkami niespodziewanych zdarzeń są fundamentalne dla stabilności każdej rodziny. Istnieje jednak wiele trudnych do…

1 dzień ago
  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

4 dni ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

4 dni ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

5 dni ago
  • Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi ponownie potwierdzona

Najnowsze sprawozdanie, które zostało opracowane przez Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. Co ciekawe, wynik ten został…

5 dni ago
  • Aktualności

Współpraca z Klientem w duchu medical-CARE

Branża assistance działa w wielu obszarach, oferując nam pomoc w przypadku zepsucia się auta, awarii w domu, problemów w podróży…

5 dni ago