Aktualności

KNF: Recydywiści płacą wyższe kary

Towarzystwa, które notorycznie mają opóźnienia w likwidacji szkód z komunikacyjnych polis OC, dostają wyższe kary od KNF. Jak przypomina „DGP” w taki sposób ukarano kilka dni temu InterRisk.

 
Ubezpieczyciel został ukarany kwotą 100 tys. złotych za to, że nie dotrzymał ustawowych terminów wypłaty odszkodowań i dopełnienia obowiązków informacyjnych. Tak wysoka kara nie jest przypadkowa. InterRisk bowiem już wcześniej nie dotrzymał ustalonych terminów. Łukasz Dajnowicz z biura prasowego nadzoru podkreśla, że wysokość kar ma mobilizować Towarzystwa do dotrzymywania obowiązkowych terminów: „Kary mają zmobilizować towarzystwa do położenia większego nacisku na terminowość procesu likwidacji szkód”. Jak podaje „DGP” – z danych KNF wynika, że od 2009 r. do kwietnia 2015 r. za niedotrzymywanie terminów w likwidacji szkód z komunikacyjnych polis OC najczęściej karane były Warta, Compensa, oraz Generali.
 
Jak była dotychczasowa wysokość grzywien nakładanych na TU?
 
Różna – od kilku do 150 tys. zł dla PZU SA i Warty. Rzecznik Komisji tłumaczy, że to, iż od kwietnia ub.r. aż do teraz nie było kar za nieterminową likwidację, wynika nie z braku tego typu spraw, a konieczności zajęcia się innymi nadzorowanymi segmentami rynku finansowego.
 
KNF uważnie obserwuje „komunikację”
 
Z kolei z branży ubezpieczeniowej dobiegają głosy, że pauza wynikała z tego, iż nadzór chciał dać ubezpieczycielom czas na spokojne przystosowanie się do funkcjonowania likwidacji według wytycznych dotyczących tego obszaru, obowiązujących od początku kwietnia 2015 r. Teraz zaś postanowił pokazać, że uważnie obserwuje sektor komunikacyjny i będzie zdecydowanie i ostro reagować na wszelkie nieprawidłowości. Stąd można oczekiwać wkrótce kolejnych wysokich kar dla następnych towarzystw. Anonimowy menadżer z branży jest jednak zdania, że ewentualne sankcje będą dotyczyły spraw, które należy traktować jako wyjątki od reguły. Ekspert wskazuje, że uwaga, jaką w ostatnich latach Komisja poświęca rynkowi komunikacyjnemu sprawia, że firmy bardzo mocno pilnują przestrzegania przepisów.
 
Źródło: www.gazetaprawna.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

11 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

11 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago