W środę 12 czerwca 2019 r. w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) odbyła się uroczystość ogłoszenia laureatów – Instytucja finansowa przyjazna mediacji. Wyróżnionych zostało siedem instytucji finansowych: PZU SA, Generali TU SA, STU ERGO Hestia SA, TUiR WARTA SA, TUZ TUW SA, InterRisk TU SA VIG, a także Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.
Wyróżnienia zostały ustanowione przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) w celu propagowania wśród instytucji finansowych mediacji i polubownego rozwiązywania sporów z odbiorcami świadczonych przez te instytucje usług, a także uhonorowania osób zasłużonych dla instytucji mediacji za działania podejmowane na rzecz propagowania idei polubownego rozwiązywania sporów na rynku finansowym.
Mediacja oznacza znacznie niższe koszty oraz szybszy czas zakończenia sporu w porównaniu z postępowaniem przed sądem powszechnym. Według Komisji w ostatnich latach można zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania mediacją jako metodą rozwiązywania sporów pomiędzy instytucjami finansowymi i ich klientami.
Jak podaje Komisja w ubiegłym roku do Sądu Polubownego wpłynęło 2314 wniosków o przeprowadzenie mediacji, z czego w 1044 przypadkach doszło do postępowań mediacyjnych (czyli w 44% przypadków, co stanowi 6% wzrost w stosunku do roku poprzedniego).
Do 11 wzrosła liczba instytucji finansowych składających wnioski o mediację (oznacza to wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 3 instytucje). Dane te wskazują, że stale ro śnie rozwiazywania konfliktów za pomoc mediacji. I co warto podkreślić – w ponad 81% przypadków mediacje te zakończyły się zawarciem ugody.
Przyznano także trzy wyróżnienia Ambasador mediacji na rynku finansowym. Wyróżnieniem zostali uhonorowani: Adriana Olszowy, Albert Demidowski oraz Lucjan Chreściak.
Źródło: www.knf.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…