Cały okres wojny cenowej charakteryzował się stosowaniem przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe zbyt niskich składek. Komisja Nadzoru Finansowego ukarała kolejnego ubezpieczyciela za stosowanie takich praktyk. Okazuje się, że lista zagrożonych sankcjami może być jeszcze większa.
Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych jest czwartym zakładem, które musi ponieść konsekwencje w zakończonej przed dwoma laty wojnie cenowej w ubezpieczeniach komunikacyjnych. 5 grudnia KNF na swoim posiedzeniu zdecydował, że ubezpieczyciel naruszył art. 18 ust. 2 ustawy o działalności ubezpieczeniowej poprzez ustalenie składki w wysokości, która nie zapewniała wykonania co najmniej wszystkich zobowiązań z umów ubezpieczenia oraz pokrycia kosztów związanych z wykonywaniem działalności ubezpieczeniowej dotyczącej OC dla posiadaczy pojazdów mechanicznych w latach 2011-2015. Wyjątkiem była tylko odpowiedzialność cywilna przewoźnika. Kara nałożona przez KNF wynosi 50 tysięcy złotych.
Pocztowy TUW to czwarty ubezpieczyciel, który został ukarany. Nałożona kara jest jednak najniższa z dotychczasowych. Wcześniej ukarane zostały takie firmy jak TUZ TUW (260 tys. zł.), Compensa TU (600 tys. zł.) oraz Link4 (300 tys. zł.).
Na tym samym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego zdecydowała o ukaraniu TUiR Allianz Polska za naruszenie art. 14 ust. 1-3 o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK. Stwierdzono przypadki opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowania lub braku dopełnienia obowiązków informacyjnych. Nałożona kara wynosi 180 tys. zł.
Źródło: gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…