Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wprowadził szereg ułatwień dla użytkowników swojego portalu. Od teraz kierowcy i posiadacze pojazdów mechanicznych mogą bez wychodzenia z domu skontaktować się z Funduszem w indywidualnych sprawach, ale też i sprawdzić historię swoich ubezpieczeń poprzez konto na UFG.pl.
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wprowadził szereg ułatwień, dzięki którym komunikacja z Funduszem jest sprawniejsza. Jak wiadomo portal UFG.pl daje dostęp do wielu przydatnych informacji. Jednak już wkrótce, dzięki uruchomieniu Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych (SMUbOb) możliwości będzie jeszcze więcej.
Niewątpliwie jedną z istotniejszych i najczęściej wykorzystywanych usług jest możliwość sprawdzenia, czy właściciel danego pojazdu ma ważne ubezpieczenie OC. By to zrobić wystarczy posiadać numer rejestracyjny (lub VIN) auta. Co ważne, usługa ta nie wymaga od nas podawania swoich danych. Ten sposób weryfikacji często wykorzystywany jest np. przez osoby poszkodowane w kolizjach i wypadkach. Usługa ta pozwala nam też upewnić się też, czy np. osoba, od której kupujemy używany pojazd, ma wykupioną na niego polisę. Z danych UFG wynika, że w 2022 roku za pośrednictwem portalu sprawdzano ważność ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych blisko 17 mln razy.
Warto dodać, że sprawdzenie ważności OC po numerze rejestracyjnym nie wymaga logowania się do portalu. Jednak posiadanie konta na UFG.pl daje nam dostęp do wielu innych usług. Możemy w ten sposób np. sprawdzić swoją historię ubezpieczeń komunikacyjnych (zarówno OC, jak i AC), czyli to jakie samochody ubezpieczaliśmy, w jakich towarzystwach oraz czy są przypisane do nich jakieś szkody. Zalogowanie się do portalu usprawni również załatwianie indywidualnych spraw z Funduszem, np. w przypadku braku obowiązkowego ubezpieczenia OC. Jeśli UFG wykryje przerwę w ochronie ubezpieczeniowej, skieruje do posiadacza pojazdu pismo w tej sprawie. W takim piśmie Fundusz prosi o udzielenie informacji dotyczących ubezpieczenia OC ppm. i tego, kto jest posiadaczem pojazdu. Dlatego warto zareagować na takie pismo i skontaktować się z Funduszem. Np. jeśli we wskazanym w piśmie okresie posiadaliśmy ważną polisę OC albo nie byliśmy już właścicielem pojazdu zróbmy zdjęcie odpowiednich dokumentów i wyślijmy je Funduszowi. Możemy to zrobić właśnie za pośrednictwem portalu. Po zalogowaniu się będziemy też mogli monitorować status naszej sprawy, a w razie potrzeby – wysłać do UFG kolejne pisma (np. wniosek do UFG o rozłożenie płatności na raty, jeśli mieliśmy przerwę w ubezpieczeniu i musimy w związku z tym uregulować opłatę).
– Założenie konta na UFG.pl jest bezpłatne i bardzo proste. Można do tego wykorzystać Profil Zaufany. Dzięki temu komunikacja z Funduszem staje się dużo łatwiejsza. Wszystkie bieżące sprawy można załatwiać przez internet (…) Dlatego zachęcam każdą osobę posiadającą pojazd i każdego kierowcę, by założyły konto na portalu UFG.pl i korzystały w pełni z jego funkcjonalności – mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Wspomniana e-usługa to jedna z funkcjonalności Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych. Ta nowa platforma już wkrótce będzie uruchomiona przez UFG. Należy dodać, że system ten jest współfinansowany z funduszy unijnych. A w ramach kampanii przygotowano podcasty i animacje, które są dostępne w kanale UFG na portalu YouTube.
Przypominamy też, że na początku roku UFG uruchomił Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka – eSCOR, który umożliwia kierowcom sprawdzenie swojej historii polisowo-szkodowej oraz wygenerowanie oceny w skali od 1 do 5.
Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…