Categories: Bezpieczeństwo

Limuzyna Beaty Szydło w momencie wypadku nie miała ubezpieczenia AC

Polityk Platformy Obywatelskiej złożył zapytanie do Biura Ochrony Rządu w sprawie wypadku premier Beaty Szydło, do którego doszło 10 lutego 2017 roku. Krzysztof Brejza chciał się dowiedzieć, czy limuzyna premier Szydło miała ubezpieczenie autocasco oraz jakie są szacowane koszty jej naprawy. Z odpowiedzi jaką otrzymał wynika, że w momencie wypadku samochód nie posiadała ubezpieczenia AC.

 

Wypadek premier

 
Przypomnijmy, że do wypadku kolumny samochodów Biura Ochrony Rządu wiozącej premier Beatę Szydło doszło na ulicy Powstańców Śląskich w Oświęcimiu 10 lutego. Gdy kolumna rządowych samochodów wyprzedzała fiata seicento, 21-letni kierowca tego auta skręcił w lewo, czym zablokował drogę pojazdowi szefowej rządu. Kierowca Beaty Szydło, by zminimalizować szkody również odbił w lewo, jednak na poboczu znajdowało się drzewo, w które uderzył. W wyniku wypadku obrażenia odnieśli Beata Szydło i jeden z funkcjonariuszy BOR. Beata Szydło do 17 lutego przebywała w Wojskowym Instytucie Medycznym w Warszawie. 14 lutego prokuratorski zarzut nieumyślnego spowodowania wypadku usłyszał kierowca fiata seicento Sebastian K. Kierowca nie przyznał się do winy. Prokuratura nie podawała treści jego wyjaśnień.
 

Brak ubezpieczenia to standard w BOR

 
Podobnie było w 2016 roku w wypadku limuzyny z Andrzejem Dudą w środku. „Super Express” poinformował wówczas,  że ani samochód prezydenta, ani inne auta BOR nie mają ubezpieczenia AC. Powodem były koszty. Według „SE” ubezpieczenie jednej takiej limuzyny kosztowałoby 150-200 tys. zł rocznie.Dopiero w marcu 2017 roku – już po wypadku Szydło i kilku innych kolizjach rządowych aut – wiceminister w MSWiA Jarosław Zieliński zapowiedział, że „sprawa zostanie uregulowana” i przyznał, że „jest problem”. Kilka miesięcy później objęcie floty polisą AC było „przedmiotem rozważań” kierownictwa BOR-u.
 
Źródło: www.wprost.pl   www.tvn24.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Firmy pod parasolem ochrony InterRisk

Sprzęt elektroniczny w dzisiejszych czasach stanowi nieodzowny element wyposażenia firm. Telefony komórkowe, tablety, laptopy, komputery stacjonarne,  oprogramowanie czy drukarki to…

15 godzin ago
  • Aktualności

TUW PZUW: Prawie trzy czwarte pacjentów dobrze ocenia szpitale

Wyniki ogólnopolskiego sondażu przeprowadzonego przez Centrum Badani Opinii Społecznej we współpracy z TUW PZUW pokazują, że prawie trzy czwarte pacjentów…

16 godzin ago
  • Top temat

Czy można mieć ubezpieczenie zdrowotne bez pracy?

Ubezpieczenie zdrowotne w NFZ daje prawo do korzystania z powszechnej opieki medycznej na terenie całego kraju. Oznacza to, że pacjent…

19 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA ubezpieczy startujących na imprezach IRONMAN w Polsce

Zawodnicy, którzy wystartują w 2024 roku na zawodach serii IRONMAN w Polsce, zostaną objęci ochroną ubezpieczeniową UNIQA. Polisa obejmuje ryzyko następstw…

2 dni ago
  • Top temat

Zakaz wykonywania zawodu, tysiące złotych kary, wieloletnie procesy – to grozi za brak OC zawodowego

Przedstawiciele niektórych profesji m.in. zarządcy nieruchomości, przedsiębiorcy wykonujący działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych czy osoby wykonujące czynności agencyjne…

2 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenia obowiązkowe dla właściciela pojazdu

Który rodzaj ubezpieczenia jest obowiązkowy dla właściciela pojazdu w Polsce? Kwestie te reguluje ustawa z 22 maja 2003 roku o…

2 dni ago