Top temat

Miliard złotych na inwestycje PZU Zdrowie

Strategia rozwoju PZU Zdrowie na lata 2025-2027 zapowiada inwestycje sięgające miliarda złotych oraz podwojenie przychodu przy wzroście o 60 proc. i dwukrotnym podniesieniu rentowności. Firma stawia także na rozbudowę sieci swoich placówek oraz innowacje usprawniające procesy świadczenia usług medycznych. 

Założenia biznesowe PZU Zdrowie 

Nowa strategia Grupy PZU zakłada duże inwestycje w obszar zdrowotny oraz zaangażowanie w działania prewencyjne i edukacyjne, które mają wpływać na budowę odporności społecznej. Co więcej, Grupa celuje we wzrost przychodów z tego obszaru o ponad 60 proc., powyżej 3 mld złotych. 

– Za nami okres wytężonej pracy, związany z wdrażaniem planu naprawczego i przygotowania nowej strategii. Obecny rok kończymy ze znaczącą poprawą wyniku finansowego, co stabilizuje sytuację spółki i pozwala nam wyznaczać duże cele na przyszłość. Działamy na perspektywicznym, dynamicznie rozwijającym się rynku i ambicją PZU Zdrowie jest wzrastać razem z nim. Realizując założenia biznesowe i przynosząc wartość zdrowotną naszym klientom, chcemy równocześnie pełnić rolę zaufanego partnera publiczno-prywatnego, którego kompetencje i infrastruktura będą wsparciem dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Naszą strategiczną ambicją do 2027 roku jest zbudowanie ekosystemu skoordynowanej opieki zdrowotnej obecnego w kluczowych segmentach rynku ochrony zdrowia oraz zbliżenie się do pozostałych graczy na rynkowym podium pod kątem skali i rentowności – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie. 

Budowa pozycji lidera 

W oparciu efektywny model biznesowo-operacyjny operator medyczny ma systematycznie budować pozycję lidera na rynku. Ma w tym pomóc najnowsza infrastruktura technologiczna oraz rozbudowana sieć placówek własnych z komplementarną siecią placówek partnerskich. W planach strategicznych zaplanowano inwestycje w biznes zdrowotny sięgające blisko 1 mld złotych. 

Warto podkreślić, że rozwój infrastruktury niesie za sobą wyzwanie w aspekcie integracji systemowo operacyjnej, dlatego ważną rolę w nowej strategii odgrywa obszar IT i zaadresowanie długu technologicznego. Transformacja cyfrowa w długim terminie ma być fundamentem budowy przewag konkurencyjnych i poprawi pozycjonowanie spółki. Z kolei zwiększenie zakresu świadczonych usług, rozwój oferty abonamentowej, produkty FFS i optymalizacja współpracy z NFZ mają istotnie przyczynić się do wzrostu marżowości. Planowany znaczny wzrost EBITDA wynika z szeregu zaplanowanych działań, usprawniających wiele obecnych procesów. 

Kierunki strategiczne 

PZU Zdrowie ma realizować nową strategię opierając ją o trzy kluczowe kierunki, które wyznaczają priorytety w poszczególnych obszarach działalności operacyjnej spółki. Pierwszy z nich to poprawa jakości dla klientów, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • usprawnienie cyfrowych ścieżek klienckich w portalu samoobsługowym mojePZU oraz rozwój multikanałowości, 
  • digitalizację procesów biznesowych, 
  • optymalizację systemów medycznych. 

Drugi to poprawa rentowności, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • zwiększenie wykorzystania placówek własnych PZU Zdrowie i ofensywny rozwój sieci medycznej poprzez projekty greenfield i akwizycje, 
  • poprawę warunków współpracy z placówkami partnerskimi, m.in. w ramach integracji systemów. 

I ostatni kierunek zakłada wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • zwiększenie udziału produktów fee-for-service w sprzedaży, 
  • wykorzystanie potencjału współpracy z płatnikiem publicznym, np. w formie POZ. 

Zdrowie to nie tylko jeden z trzech kierunków inwestycji Grupy PZU, ale także element budowania tożsamości marki zaangażowanej społecznie. Obszar ten będzie stanowił ważny element ESG jako integralnej części biznesu Grupy PZU w zakresie wpływu społecznego. A zdrowie fizyczne i dobrostan psychiczny dzieci i dorosłych to jedna z kluczowych wartości, jakie Grupa będzie dostarczać swoim klientom. Także przez działalność sponsorską i prewencyjną firma ma wpływać na budowanie społeczeństwa odpornego na wyzwania obecnych czasów. Mają temu służyć inicjatywy, m.in. w obszarze zdrowotnym, propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia oraz kampanie i projekty realizowane wspólnie z ministerstwami zdrowia, edukacji, sportu. 

Źródło: PZU Zdrowie 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

2 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

2 dni ago

Jak skuteczniej przekonywać klientów do podejmowania działań w zakresie cyberbezpieczeństwa? 

28 listopada w siedzibie Generali Polska w Warszawie odbyła się konferencja, która podejmowała tematykę kluczowych wyzwań…

2 dni ago

Ubezpieczenie gospodarstwa rolnego w Generali Agro 

Końcówka roku dla wielu rolników wiąże się z koniecznością ubezpieczenia gospodarstwa rolnego. Właśnie teraz jest…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC dla rolników prowadzących sprzedaż żywności w ramach RHD 

TUW „TUW” wprowadziło do ubezpieczenia „Bezpieczna Zagroda” klauzulę dotyczącą ubezpieczenia OC, która obejmuje ochroną ryzyko związane ze sprzedażą…

2 dni ago

Generali wprowadza eShop – wirtualne biuro agenta

Generali Polska, jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku, uruchamia platformę eShop – wirtualne biuro agenta. Narzędzie…

6 dni ago