Strategia rozwoju PZU Zdrowie na lata 2025-2027 zapowiada inwestycje sięgające miliarda złotych oraz podwojenie przychodu przy wzroście o 60 proc. i dwukrotnym podniesieniu rentowności. Firma stawia także na rozbudowę sieci swoich placówek oraz innowacje usprawniające procesy świadczenia usług medycznych.
Nowa strategia Grupy PZU zakłada duże inwestycje w obszar zdrowotny oraz zaangażowanie w działania prewencyjne i edukacyjne, które mają wpływać na budowę odporności społecznej. Co więcej, Grupa celuje we wzrost przychodów z tego obszaru o ponad 60 proc., powyżej 3 mld złotych.
– Za nami okres wytężonej pracy, związany z wdrażaniem planu naprawczego i przygotowania nowej strategii. Obecny rok kończymy ze znaczącą poprawą wyniku finansowego, co stabilizuje sytuację spółki i pozwala nam wyznaczać duże cele na przyszłość. Działamy na perspektywicznym, dynamicznie rozwijającym się rynku i ambicją PZU Zdrowie jest wzrastać razem z nim. Realizując założenia biznesowe i przynosząc wartość zdrowotną naszym klientom, chcemy równocześnie pełnić rolę zaufanego partnera publiczno-prywatnego, którego kompetencje i infrastruktura będą wsparciem dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Naszą strategiczną ambicją do 2027 roku jest zbudowanie ekosystemu skoordynowanej opieki zdrowotnej obecnego w kluczowych segmentach rynku ochrony zdrowia oraz zbliżenie się do pozostałych graczy na rynkowym podium pod kątem skali i rentowności – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie.
W oparciu efektywny model biznesowo-operacyjny operator medyczny ma systematycznie budować pozycję lidera na rynku. Ma w tym pomóc najnowsza infrastruktura technologiczna oraz rozbudowana sieć placówek własnych z komplementarną siecią placówek partnerskich. W planach strategicznych zaplanowano inwestycje w biznes zdrowotny sięgające blisko 1 mld złotych.
Warto podkreślić, że rozwój infrastruktury niesie za sobą wyzwanie w aspekcie integracji systemowo operacyjnej, dlatego ważną rolę w nowej strategii odgrywa obszar IT i zaadresowanie długu technologicznego. Transformacja cyfrowa w długim terminie ma być fundamentem budowy przewag konkurencyjnych i poprawi pozycjonowanie spółki. Z kolei zwiększenie zakresu świadczonych usług, rozwój oferty abonamentowej, produkty FFS i optymalizacja współpracy z NFZ mają istotnie przyczynić się do wzrostu marżowości. Planowany znaczny wzrost EBITDA wynika z szeregu zaplanowanych działań, usprawniających wiele obecnych procesów.
PZU Zdrowie ma realizować nową strategię opierając ją o trzy kluczowe kierunki, które wyznaczają priorytety w poszczególnych obszarach działalności operacyjnej spółki. Pierwszy z nich to poprawa jakości dla klientów, co ma być osiągnięte poprzez:
Drugi to poprawa rentowności, co ma być osiągnięte poprzez:
I ostatni kierunek zakłada wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach, co ma być osiągnięte poprzez:
Zdrowie to nie tylko jeden z trzech kierunków inwestycji Grupy PZU, ale także element budowania tożsamości marki zaangażowanej społecznie. Obszar ten będzie stanowił ważny element ESG jako integralnej części biznesu Grupy PZU w zakresie wpływu społecznego. A zdrowie fizyczne i dobrostan psychiczny dzieci i dorosłych to jedna z kluczowych wartości, jakie Grupa będzie dostarczać swoim klientom. Także przez działalność sponsorską i prewencyjną firma ma wpływać na budowanie społeczeństwa odpornego na wyzwania obecnych czasów. Mają temu służyć inicjatywy, m.in. w obszarze zdrowotnym, propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia oraz kampanie i projekty realizowane wspólnie z ministerstwami zdrowia, edukacji, sportu.
Źródło: PZU Zdrowie
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…
28 listopada w siedzibie Generali Polska w Warszawie odbyła się konferencja, która podejmowała tematykę kluczowych wyzwań…
Końcówka roku dla wielu rolników wiąże się z koniecznością ubezpieczenia gospodarstwa rolnego. Właśnie teraz jest…
TUW „TUW” wprowadziło do ubezpieczenia „Bezpieczna Zagroda” klauzulę dotyczącą ubezpieczenia OC, która obejmuje ochroną ryzyko związane ze sprzedażą…
Generali Polska, jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku, uruchamia platformę eShop – wirtualne biuro agenta. Narzędzie…