Top temat

Miliard złotych na inwestycje PZU Zdrowie

Strategia rozwoju PZU Zdrowie na lata 2025-2027 zapowiada inwestycje sięgające miliarda złotych oraz podwojenie przychodu przy wzroście o 60 proc. i dwukrotnym podniesieniu rentowności. Firma stawia także na rozbudowę sieci swoich placówek oraz innowacje usprawniające procesy świadczenia usług medycznych. 

Założenia biznesowe PZU Zdrowie 

Nowa strategia Grupy PZU zakłada duże inwestycje w obszar zdrowotny oraz zaangażowanie w działania prewencyjne i edukacyjne, które mają wpływać na budowę odporności społecznej. Co więcej, Grupa celuje we wzrost przychodów z tego obszaru o ponad 60 proc., powyżej 3 mld złotych. 

– Za nami okres wytężonej pracy, związany z wdrażaniem planu naprawczego i przygotowania nowej strategii. Obecny rok kończymy ze znaczącą poprawą wyniku finansowego, co stabilizuje sytuację spółki i pozwala nam wyznaczać duże cele na przyszłość. Działamy na perspektywicznym, dynamicznie rozwijającym się rynku i ambicją PZU Zdrowie jest wzrastać razem z nim. Realizując założenia biznesowe i przynosząc wartość zdrowotną naszym klientom, chcemy równocześnie pełnić rolę zaufanego partnera publiczno-prywatnego, którego kompetencje i infrastruktura będą wsparciem dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Naszą strategiczną ambicją do 2027 roku jest zbudowanie ekosystemu skoordynowanej opieki zdrowotnej obecnego w kluczowych segmentach rynku ochrony zdrowia oraz zbliżenie się do pozostałych graczy na rynkowym podium pod kątem skali i rentowności – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie. 

Budowa pozycji lidera 

W oparciu efektywny model biznesowo-operacyjny operator medyczny ma systematycznie budować pozycję lidera na rynku. Ma w tym pomóc najnowsza infrastruktura technologiczna oraz rozbudowana sieć placówek własnych z komplementarną siecią placówek partnerskich. W planach strategicznych zaplanowano inwestycje w biznes zdrowotny sięgające blisko 1 mld złotych. 

Warto podkreślić, że rozwój infrastruktury niesie za sobą wyzwanie w aspekcie integracji systemowo operacyjnej, dlatego ważną rolę w nowej strategii odgrywa obszar IT i zaadresowanie długu technologicznego. Transformacja cyfrowa w długim terminie ma być fundamentem budowy przewag konkurencyjnych i poprawi pozycjonowanie spółki. Z kolei zwiększenie zakresu świadczonych usług, rozwój oferty abonamentowej, produkty FFS i optymalizacja współpracy z NFZ mają istotnie przyczynić się do wzrostu marżowości. Planowany znaczny wzrost EBITDA wynika z szeregu zaplanowanych działań, usprawniających wiele obecnych procesów. 

Kierunki strategiczne 

PZU Zdrowie ma realizować nową strategię opierając ją o trzy kluczowe kierunki, które wyznaczają priorytety w poszczególnych obszarach działalności operacyjnej spółki. Pierwszy z nich to poprawa jakości dla klientów, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • usprawnienie cyfrowych ścieżek klienckich w portalu samoobsługowym mojePZU oraz rozwój multikanałowości, 
  • digitalizację procesów biznesowych, 
  • optymalizację systemów medycznych. 

Drugi to poprawa rentowności, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • zwiększenie wykorzystania placówek własnych PZU Zdrowie i ofensywny rozwój sieci medycznej poprzez projekty greenfield i akwizycje, 
  • poprawę warunków współpracy z placówkami partnerskimi, m.in. w ramach integracji systemów. 

I ostatni kierunek zakłada wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • zwiększenie udziału produktów fee-for-service w sprzedaży, 
  • wykorzystanie potencjału współpracy z płatnikiem publicznym, np. w formie POZ. 

Zdrowie to nie tylko jeden z trzech kierunków inwestycji Grupy PZU, ale także element budowania tożsamości marki zaangażowanej społecznie. Obszar ten będzie stanowił ważny element ESG jako integralnej części biznesu Grupy PZU w zakresie wpływu społecznego. A zdrowie fizyczne i dobrostan psychiczny dzieci i dorosłych to jedna z kluczowych wartości, jakie Grupa będzie dostarczać swoim klientom. Także przez działalność sponsorską i prewencyjną firma ma wpływać na budowanie społeczeństwa odpornego na wyzwania obecnych czasów. Mają temu służyć inicjatywy, m.in. w obszarze zdrowotnym, propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia oraz kampanie i projekty realizowane wspólnie z ministerstwami zdrowia, edukacji, sportu. 

Źródło: PZU Zdrowie 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Asystent AI dla wszystkich pracowników PZU 

PZU wprowadził asystenta AI dla wszystkich swoich pracowników. Rozwiązanie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji działa…

12 godzin ago

PZU z tytułem „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” 

PZU ponownie otrzymało tytuł Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce. Wyróżnienie, które przyznano firmie w konkursie portalu…

14 godzin ago

Compensa i KROSS rozszerzają współpracę – nowe rowery elektryczne z rocznym ubezpieczeniem w standardzie 

W odpowiedzi na rosnącą popularność rowerów elektrycznych, Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych,…

16 godzin ago

Leasing samochodów – wszystko, co musisz wiedzieć, zanim podpiszesz umowę

Leasing to jedna z najpopularniejszych form finansowania środków transportu wśród przedsiębiorców i osób prywatnych. Leasing…

19 godzin ago

Czy możliwe jest ubezpieczenie samochodu od gradu? 

Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe już wpisały się w naszą rzeczywistość. Niestety gradobicie może doprowadzić…

2 tygodnie ago

Szkoda z własnej winy a ubezpieczenie AC 

Nawet doświadczeni kierowcy mogą spowodować kolizję lub wypadek. Jak wiadomo z ubezpieczenia OC odszkodowanie otrzymają…

2 tygodnie ago