Top temat

Miliard złotych na inwestycje PZU Zdrowie

Strategia rozwoju PZU Zdrowie na lata 2025-2027 zapowiada inwestycje sięgające miliarda złotych oraz podwojenie przychodu przy wzroście o 60 proc. i dwukrotnym podniesieniu rentowności. Firma stawia także na rozbudowę sieci swoich placówek oraz innowacje usprawniające procesy świadczenia usług medycznych. 

Założenia biznesowe PZU Zdrowie 

Nowa strategia Grupy PZU zakłada duże inwestycje w obszar zdrowotny oraz zaangażowanie w działania prewencyjne i edukacyjne, które mają wpływać na budowę odporności społecznej. Co więcej, Grupa celuje we wzrost przychodów z tego obszaru o ponad 60 proc., powyżej 3 mld złotych. 

– Za nami okres wytężonej pracy, związany z wdrażaniem planu naprawczego i przygotowania nowej strategii. Obecny rok kończymy ze znaczącą poprawą wyniku finansowego, co stabilizuje sytuację spółki i pozwala nam wyznaczać duże cele na przyszłość. Działamy na perspektywicznym, dynamicznie rozwijającym się rynku i ambicją PZU Zdrowie jest wzrastać razem z nim. Realizując założenia biznesowe i przynosząc wartość zdrowotną naszym klientom, chcemy równocześnie pełnić rolę zaufanego partnera publiczno-prywatnego, którego kompetencje i infrastruktura będą wsparciem dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Naszą strategiczną ambicją do 2027 roku jest zbudowanie ekosystemu skoordynowanej opieki zdrowotnej obecnego w kluczowych segmentach rynku ochrony zdrowia oraz zbliżenie się do pozostałych graczy na rynkowym podium pod kątem skali i rentowności – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie. 

Budowa pozycji lidera 

W oparciu efektywny model biznesowo-operacyjny operator medyczny ma systematycznie budować pozycję lidera na rynku. Ma w tym pomóc najnowsza infrastruktura technologiczna oraz rozbudowana sieć placówek własnych z komplementarną siecią placówek partnerskich. W planach strategicznych zaplanowano inwestycje w biznes zdrowotny sięgające blisko 1 mld złotych. 

Warto podkreślić, że rozwój infrastruktury niesie za sobą wyzwanie w aspekcie integracji systemowo operacyjnej, dlatego ważną rolę w nowej strategii odgrywa obszar IT i zaadresowanie długu technologicznego. Transformacja cyfrowa w długim terminie ma być fundamentem budowy przewag konkurencyjnych i poprawi pozycjonowanie spółki. Z kolei zwiększenie zakresu świadczonych usług, rozwój oferty abonamentowej, produkty FFS i optymalizacja współpracy z NFZ mają istotnie przyczynić się do wzrostu marżowości. Planowany znaczny wzrost EBITDA wynika z szeregu zaplanowanych działań, usprawniających wiele obecnych procesów. 

Kierunki strategiczne 

PZU Zdrowie ma realizować nową strategię opierając ją o trzy kluczowe kierunki, które wyznaczają priorytety w poszczególnych obszarach działalności operacyjnej spółki. Pierwszy z nich to poprawa jakości dla klientów, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • usprawnienie cyfrowych ścieżek klienckich w portalu samoobsługowym mojePZU oraz rozwój multikanałowości, 
  • digitalizację procesów biznesowych, 
  • optymalizację systemów medycznych. 

Drugi to poprawa rentowności, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • zwiększenie wykorzystania placówek własnych PZU Zdrowie i ofensywny rozwój sieci medycznej poprzez projekty greenfield i akwizycje, 
  • poprawę warunków współpracy z placówkami partnerskimi, m.in. w ramach integracji systemów. 

I ostatni kierunek zakłada wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach, co ma być osiągnięte poprzez: 

  • zwiększenie udziału produktów fee-for-service w sprzedaży, 
  • wykorzystanie potencjału współpracy z płatnikiem publicznym, np. w formie POZ. 

Zdrowie to nie tylko jeden z trzech kierunków inwestycji Grupy PZU, ale także element budowania tożsamości marki zaangażowanej społecznie. Obszar ten będzie stanowił ważny element ESG jako integralnej części biznesu Grupy PZU w zakresie wpływu społecznego. A zdrowie fizyczne i dobrostan psychiczny dzieci i dorosłych to jedna z kluczowych wartości, jakie Grupa będzie dostarczać swoim klientom. Także przez działalność sponsorską i prewencyjną firma ma wpływać na budowanie społeczeństwa odpornego na wyzwania obecnych czasów. Mają temu służyć inicjatywy, m.in. w obszarze zdrowotnym, propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia oraz kampanie i projekty realizowane wspólnie z ministerstwami zdrowia, edukacji, sportu. 

Źródło: PZU Zdrowie 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

8 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

8 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago