Aktualności

mStłuczka – UNIQA podsumowuje pierwsze tygodnie działania nowej usługi 

Cyfrowe rozwiązania coraz mocniej zmieniają obsługę szkód komunikacyjnych w Polsce. Od 1 września kierowcy mogą korzystać z usługi mStłuczka w aplikacji mObywatel. Rozwiązanie to pozwala sporządzić oświadczenie po kolizji i od razu zgłosić szkodę ubezpieczycielowi. UNIQA, aktywnie zaangażowana we wdrożenie projektu, odnotowała już 100 zgłoszeń dokonanych w ten sposób. 

Nowoczesne narzędzie dla kierowców 

Ostatnie tygodnie pokazują, że mStłuczka to wygodna alternatywa dla tradycyjnego, papierowego oświadczenia. Przypominamy, że w razie szkody aplikacja umożliwia sporządzenie wspólnego dokumentu, dodanie zdjęć z miejsca zdarzenia i jednym kliknięciem przekazanie danych do ubezpieczyciela. Co istotne, dane pobierane są automatycznie z rejestrów państwowych. Niewątpliwie eliminuje to ryzyko pomyłek i realnie przyspiesza proces rejestracji szkody. 

– mStłuczka to przełom w obsłudze szkód komunikacyjnych. Dzięki tej usłudze można zgłosić szkodę w kilka minut, bez zbędnych formalności i stresu związanego z papierową dokumentacją. Dla UNIQA to także znaczące usprawnienie – automatyczne przekazywanie kompletnych, zweryfikowanych danych z aplikacji pozwala nam szybciej rejestrować szkody i ogranicza ryzyko błędów jakie pojawiały się przy spisywaniu oświadczenia w emocjach tuż po stłuczce – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający Pionu Odszkodowań i Świadczeń w UNIQA. 

100 szkód w pierwszych tygodniach 

Nowe narzędzie szybko zyskało popularność wśród kierowców. Jak podaje UNIQA, do firmy wpłynęło już 100 zgłoszeń dokonanych za pomocą mStłuczki. To dowód, że kierowcy chętnie sięgają po rozwiązania cyfrowe, które upraszczają formalności i skracają czas obsługi szkód. 

– Zarejestrowaliśmy już 100 zgłoszeń tym kanałem. Widzimy, że nasi klienci bardzo szybko przekonali się do nowego rozwiązania. Skorzystanie z mStłuczki jest intuicyjne, szybkie i  w pełni cyfrowe. Wykorzystanie tej opcji przekłada się również na skrócenie czasu obsługi szkody – mówi Aneta Rządkowska, dyrektorka Departamentu Obsługi Szkód w UNIQA. 

Z rozwiązania mogą skorzystać kierowcy, których pojazdy są zarejestrowane w Polsce, jeśli w wyniku zdarzenia doszło wyłącznie do uszkodzenia samochodów, a uczestnicy są zgodni co do przebiegu zdarzenia i tego, kto ponosi odpowiedzialność. Oczywiście warunkiem jest posiadanie przez obie strony aplikacji mObywatel. 

Efekt współpracy branży i administracji 

Warto dodać, że projekt mStłuczka to efekt ścisłej współpracy sektora publicznego i ubezpieczeniowego. UNIQA brała udział w pracach nad rozwiązaniem od samego początku, współdziałając z Ministerstwem Cyfryzacji, Centralnym Ośrodkiem Informatyki, Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym, Polską Izbą Ubezpieczeń oraz innymi towarzystwami ubezpieczeniowymi. Dzięki tym wspólnym działaniom kierowcy zyskali narzędzie, które znacząco ogranicza biurokrację i ułatwia rozpoczęcie procesu likwidacji szkody. Jak widać cyfrowe innowacje, które są wdrażane przy współpracy administracji i rynku mogą realnie przełożyć się na komfort klientów i efektywność całego sektora ubezpieczeń. 

Źródło: UNIQA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

3 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

3 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

22 godziny ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

22 godziny ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago