Najistotniejszymi osiągnięciami Grupy Warta w ubiegłym roku były wzrost sprzedaży w obu sektorach działalności, oraz poprawa rentowności w biznesie życiowym.
Przedstawiciele firmy tłumaczą, że osiągnięcia ze sprzedaży tzw.: „majątku” są efektem wprowadzanych innowacji technologicznych, w „życiówce” zaś -innowacji produktowych. Jarosław Parkot, prezes spółek ubezpieczeniowych Warty podkreśla: „ Bezsprzecznie mogę stwierdzić, że Warta jest liderem rynku nie tylko pod względem wyników, ale także skutecznego wdrażania użytecznych innowacji. Obejmują one niemal każdą płaszczyznę funkcjonowania naszej firmy, w tym procesów obsługi klienta, sprzedaży, komunikacji czy oceny ryzyka. Kluczem jest jednak fakt, że już widzimy, jak pozytywnie wpływają one na zadowolenie klientów, rosnącą sprzedaż i wyśmienite wyniki finansowe, które osiągnęliśmy w 2015 r. Z dumą mogę stwierdzić, że jesteśmy niemal jedyną firmą na rynku, która wraz ze wzrostem przypisu składki utrzymała większość wyniku finansowego z 2014 r.”
Dobre wyniki w biznesie majątkowym dzięki rozwiązaniom technologicznym
Na wyniki w tym sektorze bardzo duży wpływ miała nowatorska taryfikacja on-line, umożliwiająca dopasowanie ceny polisy do charakterystyki klienta. Warta wdrożyła nowe technologie także w procesach sprzedażowych oraz obsłudze klienta. „W centrum naszej uwagi pozostaje proces likwidacji szkód. Jesteśmy świadomi, że dla większości klientów to właśnie ten moment jest wyznacznikiem jakości pracy firmy ubezpieczeniowej. W zeszłym roku uruchomiliśmy pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych w Europie aplikację dedykowaną do likwidacji szkód on-line. Co więcej, stale pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, z których część powinniśmy wdrożyć jeszcze w tym roku – dodaje Parkot. Aplikacja Warta Mobile służąca do mobilnej likwidacji szkód spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Do 21 marca skorzystało z niej ponad 3,5 tys. użytkowników. Rośnie również zainteresowanie Bezpośrednią Likwidacją Szkód. Tylko w ub.r. w ramach tego systemu Warta zlikwidowała ponad 5 tysięcy szkód.
Lepszy wynik w „Biznesie życiowym”
Również biznes życiowy Warty uzyskał lepszy wynik sprzedażowy od odnotowanego w 2014roku. Dynamicznie wzrosła składka z ubezpieczeń grupowych (+30,1% r/r) oraz polis strukturyzowanych (+20,9% r/r). Kluczowym kanałem pozostaje bancassurance, który odpowiada za 75% sprzedaży biznesu życiowego. Jak wskazuje Parkot: „Tempo wzrostu składki w ubezpieczeniach życiowych bardzo nas cieszy. Szczególnie dobrą informacją jest niezwykły poziom sprzedaży produktu grupowego Warta dla Ciebie i Rodziny, który z sukcesami jest oferowany również przez agentów majątkowych – mówi Jarosław Parkot. – Efekt przerósł nasze oczekiwania, dlatego planujemy poszerzyć gamę produktów życiowych w tym kanale sprzedaży. Również w bancassurance chcemy zapoczątkować nowy trend, istotnie wzmacniając ofertę o produkty ochronne. Już wkrótce powinniśmy rozpocząć sprzedaż tego typu ubezpieczeń wraz z naszym nowym partnerem. Dzięki temu chcemy jeszcze mocniej zwiększyć sprzedaż w tym kanale, po tym jak w zeszłym roku wzrosła o 30%”.
Źródło: www.warta.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…