Categories: Aktualności

Najważniejsze osiągnięcia Grupy Warta w 2015 roku

Najistotniejszymi osiągnięciami Grupy Warta w ubiegłym roku były wzrost sprzedaży w obu sektorach działalności, oraz poprawa rentowności w biznesie życiowym.

Przedstawiciele firmy tłumaczą, że osiągnięcia ze sprzedaży tzw.: „majątku” są efektem wprowadzanych innowacji technologicznych, w „życiówce” zaś -innowacji produktowych. Jarosław Parkot, prezes spółek ubezpieczeniowych Warty podkreśla: „ Bezsprzecznie mogę stwierdzić, że Warta jest liderem rynku nie tylko pod względem wyników, ale także skutecznego wdrażania użytecznych innowacji. Obejmują one niemal każdą płaszczyznę funkcjonowania naszej firmy, w tym procesów obsługi klienta, sprzedaży, komunikacji czy oceny ryzyka. Kluczem jest jednak fakt, że już widzimy, jak pozytywnie wpływają one na zadowolenie klientów, rosnącą sprzedaż i wyśmienite wyniki finansowe, które osiągnęliśmy w 2015 r. Z dumą mogę stwierdzić, że jesteśmy niemal jedyną firmą na rynku, która wraz ze wzrostem przypisu składki utrzymała większość wyniku finansowego z 2014 r.”
 
Dobre wyniki w biznesie majątkowym dzięki rozwiązaniom technologicznym
 
Na wyniki w tym sektorze bardzo duży wpływ miała nowatorska taryfikacja on-line, umożliwiająca dopasowanie ceny polisy do charakterystyki klienta. Warta wdrożyła nowe technologie także w procesach sprzedażowych oraz obsłudze klienta. „W centrum naszej uwagi pozostaje proces likwidacji szkód. Jesteśmy świadomi, że dla większości klientów to właśnie ten moment jest wyznacznikiem jakości pracy firmy ubezpieczeniowej. W zeszłym roku uruchomiliśmy pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych w Europie aplikację dedykowaną do likwidacji szkód on-line. Co więcej, stale pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, z których część powinniśmy wdrożyć jeszcze w tym roku – dodaje Parkot. Aplikacja Warta Mobile służąca do mobilnej likwidacji szkód spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Do 21 marca skorzystało z niej ponad 3,5 tys. użytkowników. Rośnie również zainteresowanie Bezpośrednią Likwidacją Szkód. Tylko w ub.r. w ramach tego systemu Warta zlikwidowała ponad 5 tysięcy szkód.
 
Lepszy wynik w „Biznesie życiowym”
 
Również biznes życiowy Warty uzyskał lepszy wynik sprzedażowy od odnotowanego w 2014roku. Dynamicznie wzrosła składka z ubezpieczeń grupowych (+30,1% r/r) oraz polis strukturyzowanych (+20,9% r/r). Kluczowym kanałem pozostaje bancassurance, który odpowiada za 75% sprzedaży biznesu życiowego. Jak wskazuje Parkot: „Tempo wzrostu składki w ubezpieczeniach życiowych bardzo nas cieszy. Szczególnie dobrą informacją jest niezwykły poziom sprzedaży produktu grupowego Warta dla Ciebie i Rodziny, który z sukcesami jest oferowany również przez agentów majątkowych – mówi Jarosław Parkot. – Efekt przerósł nasze oczekiwania, dlatego planujemy poszerzyć gamę produktów życiowych w tym kanale sprzedaży. Również w bancassurance chcemy zapoczątkować nowy trend, istotnie wzmacniając ofertę o produkty ochronne. Już wkrótce powinniśmy rozpocząć sprzedaż tego typu ubezpieczeń wraz z naszym nowym partnerem. Dzięki temu chcemy jeszcze mocniej zwiększyć sprzedaż w tym kanale, po tym jak w zeszłym roku wzrosła o 30%”.
 
Źródło: www.warta.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

8 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

8 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago