Klienci, którzy cenią sobie wysoką jakość posprzedażowej obsługi klienta, powinni wybierać Wartę – taki wniosek płynie z najnowszego sprawozdania Rzecznika Finansowego za 2021 rok. Zestawienia dotyczące ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych ponownie dały Warcie pierwsze miejsce w tej kategorii na polskim rynku.
Na początku warto przypomnieć, że coroczne sprawozdania Rzecznika Finansowego pokazują m.in. skalę sytuacji, w których u poszczególnych ubezpieczycieli występują sporne kwestie między klientem a firmą. Dane te przedstawiają liczbę spraw kierowanych do Biura Rzecznika na tle udziału danego ubezpieczyciela w rynku, które następnie wyrażane są w postaci procentowej. Im ten wynik jest niższy, tym lepiej świadczy to o firmie, pokazując, że jej klienci zgłaszają relatywnie najmniej zastrzeżeń, a ewentualne problemy rozwiązywane są na najwyższym poziomie.
Z opublikowanych danych wynika, że w segmencie ubezpieczeń majątkowych Warta uplasowała się na pierwszym miejscu w Polsce, uzyskując bezkonkurencyjny wskaźnik na poziomie 61 procent. Dla porównania – kolejni ubezpieczyciele uzyskali w tym rankingu wyniki 77 procent i 83 procent. Ubezpieczyciel podkreśla, że o jego sukcesie może świadczyć też fakt, że na 14 dużych towarzystw ubezpieczeniowych tylko cztery osiągnęły wskaźnik poniżej 100 procent.
Co więcej, ubezpieczyciel zajął także najwyższą pozycję w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. W ubiegłym roku Warta odnotowała wynik na poziomie 52 procent, wyraźnie dystansując resztę stawki. Kolejne dwie firmy w zestawieniu Rzecznika Finansowego odnotowały wskaźniki odpowiednio 69 procent i 80 procent. W tym przypadku zaledwie pięciu na 14 największych ubezpieczycieli zdołało zmieścić się poniżej progu 100 procent.
Okazuje się, że w obu kategoriach pozycja Warty jako lidera staje się już tradycją. Firma była, bowiem numerem jeden pod względem jakości obsługi klienta w ubezpieczeniach majątkowych i komunikacyjnych także w sprawozdaniach Rzecznika za lata 2018, 2019 i 2020.
– Te wyniki cieszą podwójnie, bo nie tylko oznaczają, że jako firma ponownie zajmujemy pierwsze miejsce na rynku, ale mówią też wprost o zadowoleniu naszych klientów. Nawet jeśli wynikną sytuacje kontrowersyjne, mogą oni spodziewać się szybko i skutecznie załatwionej sprawy, co daje im spokój i poczucie bezpieczeństwa – a o to przecież chodzi w ubezpieczeniach. Pozycja lidera, jaką zajmuje Warta, to również zasługa naszych pracowników i agentów, którzy dbając o długofalowe relacje z klientem przyczyniają się do niwelowania wszelkich nieporozumień. Stale udoskonalamy procedury rozpatrywania wniosków, a także pracujemy nad kolejnymi wdrożeniami, które usprawnią i przyspieszą obsługę spraw naszych klientów – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu w Warcie, odpowiedzialny za likwidację szkód i operacje.
Źródło: Warta
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…