15 maja uznawany jest za Międzynarodowy Dzień Rodzin. Z tej okazji Nationale-Nederlanden sprawdziło, jak wygląda obraz współczesnej polskiej rodziny oraz podejście do budowania bezpieczeństwa finansowego.
Święto to ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1993 roku ma na celu pogłębienie świadomości społeczeństwa na temat znaczenia rodziny i jej problemów we współczesnym świecie.
Spośród tych, którzy deklarują chęć posiadania potomstwa, połowa chciałaby mieć dwoje dzieci, a nieco ponad jedna czwarta Polaków troje. Jak jednak pokazują dane z Głównego Urzędu Statystycznego – liczba zawieranych małżeństw maleje. To z kolei wpływa na zmniejszenie liczby urodzeń. Niestety według prognoz tendencja będzie się nasilać.
Z kolei jak pokazuje raport Nationale-Nederlanden „Dojrzałość finansowa Polaków”, dopiero wraz z zawarciem związku małżeńskiego i pojawieniem się dzieci wzrasta poczucie większej odpowiedzialności, w tym konieczności zadbania o finansową przyszłość rodziny. Według respondentów główne jej przejawy to troska o rodzinę oraz kontrolowanie wydatków (2/3 wskazań). Prawie połowa respondentów zaczyna oszczędzać właśnie z myślą o przyszłości swoich dzieci. Niemal 90% zgadza się ze stwierdzeniem, że odpowiedzialność za bliskich można połączyć z realizacją swoich pasji oraz marzeń.
Ojciec wciąż kojarzy się z finansami i bezpieczeństwem, a matka z troską i dbałością o ognisko domowe. Według badania Nationale-Nederlanden – kobiety zdecydowanie częściej prowadzą zdrowy tryb życia oraz regularnie wykonują badania profilaktyczne. Taki nawyk zadeklarowało 64% badanych pań. Panowie z kolei częściej myślą o finansowych konsekwencjach choroby, dbając o zaplecze finansowe na wypadek zachorowania. Dla ponad 2/3 ankietowanych ojców zarabianie pieniędzy na potrzeby rodziny to przejaw odpowiedzialności.
Źródło: Nationale-Nederlanden
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…