Konferencja z okazji 20-lecia Fundacji „Maraton Warszawski” – organizatora największych biegów ulicznych w Polsce była pretekstem do ogłoszenia znakomitych wieści. Najbardziej prestiżowe biegi w stolicy Polski w 2023 roku odbędą się jako 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz 45. Nationale-Nederlanden Maraton Warszawski. Ogłoszenie nowego sponsora tytularnego – marki Nationale-Nederlanden to kolejny krok w rozwoju Fundacji „Maraton Warszawski”.
Przez dwadzieścia lat działalności i nieustannego rozwoju „Maraton Warszawski” nie zwolnił tempa ani na chwilę. W ostatnim roku warszawska Fundacja zrealizowała oprócz swoich flagowych wydarzeń – Półmaratonu i Maratonu Warszawskiego, EKIDENU Maratonu Sztafet oraz biegów towarzyszących: New Balance Biegu na Piątkę i Pekao S.A Warszawskiej Dychy, także uwielbiane przez Polaków biegi Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o Pamięć” (Bieg Konstytucji 3 Maja, Bieg Powstania Warszawskiego i Bieg Niepodległości). Popularne warszawskie biegi z tego cyklu Fundacja zorganizowała wraz z Aktywną Warszawą po dwóch latach przerwy.
Fundacja „Maraton Warszawski” działała nawet podczas pandemii. W 2020 r. zorganizowana została wyjątkowa 42. edycja Maratonu Warszawskiego, którą utrzymano w najwyższym standardzie sanitarnym. Wydarzenie było wówczas jednym z nielicznych biegów maratońskich na świecie.
Największy w Polsce półmaraton wystartuje 26 marca pod nazwą 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski. Na liście startowej jest już ponad 8 tysięcy nazwisk! Stołeczny organizator wydarzeń biegowych oraz Nationale-Nederlanden ogłaszają połączenie sił i wzmacnianie działalności Fundacji „Maraton Warszawski”.
– Wspaniale jest znaleźć się na wspólnej drodze z kimś, z kim dzielimy wartości. Nawiązanie współpracy z Nationale-Nederlanden jest dla nas dowodem dużego zaufania i docenienia rangi naszych wydarzeń. To szczególnie ważne, że w czasie, kiedy cały biegowy świat wychodzi z trudnego okresu zapoczątkowanego pandemią, my robimy kolejny krok do przodu. Po 20 latach naszej fundacyjnej działalności promującej sport i zdrowy styl życia, wiem, że mamy jeszcze wiele do powiedzenia – powiedział podczas konferencji Prezes Fundacji „Maraton Warszawski” Marek Tronina.
Fundacja od 20 lat jest propagatorem zdrowego trybu życia, profilaktycznych badań i regularnego uprawiania sportu, a co za tym idzie – dba o zdrowie fizyczne i psychiczne Polaków. Cele i priorytety Fundacji „Maraton Warszawski” są bardzo bliskie Nationale-Nederlanden. Sport, a konkretnie bieganie, to jeden z filarów profilaktyki zdrowia, na którą stawia nowy partner Fundacji obok badań profilaktycznych i zabezpieczenia finansowego na skutek nieprzewidzianych zdarzeń. Wśród inicjatyw sportowych należy wyróżnić jeden z najdłuższych sponsoringów biegowych – ubezpieczyciel w sezonie 2015/2016 został sponsorem tytularnym największego cyklu biegów przełajowych w Polsce – CITY TRAIL, które są skierowane zarówno do dorosłych, jak i dzieci.
Nowy sponsor „Maratonu Warszawskiego” wspiera branżę biegową zarówno lokalnie, jak i globalnie. Grupa NN, którą w Polsce reprezentuje Nationale-Nederlanden, ma także długą historię wspierania akcji biegowych oraz społecznych. Globalnie Grupa NN współprowadzi profesjonalny zespół NN Running Team. W skład pomarańczowego teamu wchodzą największe gwiazdy biegania długodystansowego. Marka nie tylko angażuje się w akcje biegowe na zewnątrz, ale może poszczycić się również grupą biegową wewnątrz firmy, która regularnie ze sobą trenuje i startuje w zawodach.
– Z Fundacją „Maraton Warszawski” dzielimy podobne cele i wartości – takie jak, chociażby promowanie aktywności fizycznej jako dobrego sposobu na dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne. Chcemy nie tylko zachęcać Polaków do codziennej dawki ruchu, zmiany nawyków żywieniowych czy regularnych badań okresowych, ale także dawać im do tego odpowiednie produkty i narzędzia. Jednym z nich jest niewątpliwie udział w Półmaratonie i Maratonie Warszawskim, czyli wydarzeniach, które mogą być motywacją do zadbania o swój dobrostan – opowiadał Andrzej Miron, członek zarządu ds. technologii w Nationale-Nederlanden, a prywatnie biegacz. – Chcemy skłaniać Polaków do tego, aby myśleli o swoim zdrowiu długodystansowo i aby uczynili troskę o siebie stałą częścią swojego stylu życia. Bo dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint. Dlatego hasłem przewodnim naszej kampanii jest #długodystanZDROWI, a w ramach naszego zaangażowania podejmiemy szereg działań, m.in. utworzymy specjalną strefę w miasteczku biegacza, w której osoby wspierające uczestników będą mogły wykonać podstawowe badania i potwierdzić swój stan zdrowia – dodał.
Zarówno FMW, jak i Nationale-Nederlanden pomoc i zaangażowanie w akcje charytatywne mają wpisane w swoje działania od lat. Nic dziwnego, że nowy sponsor tytularny postanowił zaangażować się w akcję #BiegamDobrze – największą biegową inicjatywę charytatywną. Umożliwia ona biegaczom zapisującym się na bieg wybór jednej z 9 organizacji dobroczynnych i założenie własnej zbiórki – wirtualnej skarbonki. Uczestnik zachęca swoich bliskich do wpłat na ważny dla niego cel i wspólnymi siłami zasila swoją skarbonkę. Po osiągnięciu wyznaczonych pułapów – kwot minimalnych – otrzymuje w prezencie pakiet startowy na bieg wraz z wyjątkowym, pomarańczowym numerem startowym. Nationale-Nederlanden postanowiło uhonorować wysiłek osób zaangażowanych w zbiórki #BiegamDobrze i wesprzeć finansowo największe kwesty.
– Zaangażowanie społeczne jest dla nas jednym z kluczowych obszarów działalności. Włączając się w te niezwykle ważną inicjatywę Fundacji „Maraton Warszawski”, chcemy uświadamiać o istocie aktywności i profilaktyki w codziennym życiu, ale również nieść realną pomoc i czynnie wspierać organizacje, które każdego dnia pomagają wielu Polakom podnosić jakość ich życia, wspierać ich zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Ta misja jest częścią naszej strategii zaangażowania społecznego. Dlatego też zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i docenić wysiłek osób, które przystąpiły do programu #BiegamDobrze i zebrały największe kwoty. Jako Nationale-Nederlanden dołożymy dodatkowe sumy do zbiórek liderów akcji, które dana osoba będzie mogła przekazać na wybraną przez siebie fundację. Wierzymy, że razem możemy więcej – tłumaczyła Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden.
– Akcja #BiegamDobrze to niesamowite dzieło wielu dobrych ludzi. Przez 7 lat jej trwania uczestnicy zebrali ponad 7 milionów złotych, wspierając kilkanaście organizacji społecznych w realizowaniu ich projektów. Cieszy mnie, że charytatywna część naszej działalności przyciąga nie tylko coraz większą rzeszę biegaczy, ale też staje się ważnym motywem dla współpracujących z nami marek. Dzięki tegorocznej współpracy z Nationale-Nederlanden skala wsparcia, jakie otrzymają organizacje charytatywne, będzie jeszcze większa. To świetny przykład współdziałania między trzecim sektorem, biznesem i uczestnikami naszych biegów. W słusznej sprawie biegnie się lżej – tak brzmi główne hasło #BiegamDobrze i jestem pewna, że będzie ono aktualne jeszcze przez wiele lat. – dodaje Magda Skrocka, dyrektor komunikacji Fundacji „Maraton Warszawski”.
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…