Osoby, które rzadko korzystają z samochodu mają szansę na płacenie niższych stawek za ubezpieczenie komunikacyjne. Efekt może być podobny do czasowego wyrejestrowania pojazdu – czyli właściciel pojazdu będzie płacił składkę tylko za rzeczywiste korzystanie z pojazdu.
Wdrażanie technologii i nowe trendy wdrażane są niema do każdej dziedziny życia. W sektorze ubezpieczeń również pojawiają się nowatorskie rozwiązania, które pozwalają ocenić styl jazdy kierowców, są to oferty telematyczne YU! oraz Link4 razem z Naviexpertem. Dzięki tym rozwiązaniom osoby jeżdżące bezpiecznie mogą płacić niskie składki. Jednak to nie koniec nowości. Jak dowiedziała się gazeta „Rzeczpospolita”, w ciągu kilku miesięcy osoby, które rzadko korzystają z samochodu, dzięki telematyce będą mogły płacić niższe składki.
Witold Jaworski, twórca YU! wyjaśnia na czym będzie polegać kolejne wdrożenie aplikacji: „Pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązania bazującego na urządzeniach zintegrowanych z samochodem, które będą rejestrować przebieg i czas użytkowania samochodu. Efekt może być podobny do czasowego wyrejestrowania pojazdu, czyli kierowca będzie płacił niższą składkę – tylko za rzeczywiste korzystanie z pojazdu”.
Ubezpieczenia typu UBI to przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych
Rozwijają się rozwiązania telematyczne, wykorzystanie big data w wycenie ryzyka ubezpieczeniowego. Alexander Sieńczewski, UBI Project Manager, Willis Towers Watson Polska podkreśla jak wielką rolę w dziedzinie ubezpieczeń odgrywają rozwiązania technologoczne: „Ubezpieczenia typu UBI (Usage Based Insurance) , gdzie wysokość składki w UBI wylicza się na podstawie analizy stylu jazdy konkretnego kierowcy,to przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych. To etap pomiędzy tradycyjną polisą ubezpieczenia wycenianą na podstawie parametrów takich jak wiek, bezszkodowa jazda, kolor pojazdu a ubezpieczeniami pojazdów autonomicznych, gdzie ryzyko będzie ponosił producent samochodu”.
Za granicą największa liczba innowacji dotyczy sprzedaży produktów
Pojawiają się ubezpieczenia społecznościowe (peer2peer), w założeniach nieco zbliżone do idei ubezpieczeń wzajemnych. Polegają one na tym, że zbiera się grupa znajomych, którzy wspólnie się ubezpieczają, partycypując w składce. Członkowie grupy mogą odzyskać część wpłaconych składek, jeśli w grupie będzie mało szkód.
Przyszłość w ubezpieczeniach ma również sztuczna inteligencja, która będzie miała zastosowanie w sprzedaży, w medycynie i ubezpieczeniach zdrowotnych
W dalszym ciągu ubezpieczyciele pracują nad obniżeniem kosztów, rozwijając robotykę i automatyzując doradztwo. Ważnym elementem jest blockchain, który, podobnie jak w bankowości, ma szansę na zmianę procesów zawierania umów ubezpieczenia.
Polscy ubezpieczyciele również powoli otwierają się na innowacje
Podczas V Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń Agnieszka Wrońska, prezes Link4 podkreśla, że polscy ubezpieczyciele również dostrzegają konieczność zmian: „Ubezpieczyciele dostrzegają konieczność zmiany w podejściu do klientów. Nie powinniśmy myśleć o ubezpieczeniach jako o produktach, które musimy sprzedać, bo tego klient nie kupi. Musimy patrzeć, jak żyje klient, i pomóc mu w życiu”.
Twórca YU! zauważa, że innowacje jednak nie rewolucjonizują polskiego rynku ubezpieczeń: „Spodziewam się szybkiej ewolucji, i to ewolucji z udziałem istniejących ubezpieczycieli: widzą potrzebę, chcą wdrażać zmiany, mają pieniądze i dostęp do zasobów regulacyjnych”. Zdaniem eksperta – automatyzacja umożliwi znacznie lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów, także do specyficznych i bardzo małych grup, do których dotarcie w tradycyjnym modelu się nie opłacało.
Źródło: www.rp.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…