Osoby, które rzadko korzystają z samochodu mają szansę na płacenie niższych stawek za ubezpieczenie komunikacyjne. Efekt może być podobny do czasowego wyrejestrowania pojazdu – czyli właściciel pojazdu będzie płacił składkę tylko za rzeczywiste korzystanie z pojazdu.
Wdrażanie technologii i nowe trendy wdrażane są niema do każdej dziedziny życia. W sektorze ubezpieczeń również pojawiają się nowatorskie rozwiązania, które pozwalają ocenić styl jazdy kierowców, są to oferty telematyczne YU! oraz Link4 razem z Naviexpertem. Dzięki tym rozwiązaniom osoby jeżdżące bezpiecznie mogą płacić niskie składki. Jednak to nie koniec nowości. Jak dowiedziała się gazeta „Rzeczpospolita”, w ciągu kilku miesięcy osoby, które rzadko korzystają z samochodu, dzięki telematyce będą mogły płacić niższe składki.
Witold Jaworski, twórca YU! wyjaśnia na czym będzie polegać kolejne wdrożenie aplikacji: „Pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązania bazującego na urządzeniach zintegrowanych z samochodem, które będą rejestrować przebieg i czas użytkowania samochodu. Efekt może być podobny do czasowego wyrejestrowania pojazdu, czyli kierowca będzie płacił niższą składkę – tylko za rzeczywiste korzystanie z pojazdu”.
Ubezpieczenia typu UBI to przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych
Rozwijają się rozwiązania telematyczne, wykorzystanie big data w wycenie ryzyka ubezpieczeniowego. Alexander Sieńczewski, UBI Project Manager, Willis Towers Watson Polska podkreśla jak wielką rolę w dziedzinie ubezpieczeń odgrywają rozwiązania technologoczne: „Ubezpieczenia typu UBI (Usage Based Insurance) , gdzie wysokość składki w UBI wylicza się na podstawie analizy stylu jazdy konkretnego kierowcy,to przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych. To etap pomiędzy tradycyjną polisą ubezpieczenia wycenianą na podstawie parametrów takich jak wiek, bezszkodowa jazda, kolor pojazdu a ubezpieczeniami pojazdów autonomicznych, gdzie ryzyko będzie ponosił producent samochodu”.
Za granicą największa liczba innowacji dotyczy sprzedaży produktów
Pojawiają się ubezpieczenia społecznościowe (peer2peer), w założeniach nieco zbliżone do idei ubezpieczeń wzajemnych. Polegają one na tym, że zbiera się grupa znajomych, którzy wspólnie się ubezpieczają, partycypując w składce. Członkowie grupy mogą odzyskać część wpłaconych składek, jeśli w grupie będzie mało szkód.
Przyszłość w ubezpieczeniach ma również sztuczna inteligencja, która będzie miała zastosowanie w sprzedaży, w medycynie i ubezpieczeniach zdrowotnych
W dalszym ciągu ubezpieczyciele pracują nad obniżeniem kosztów, rozwijając robotykę i automatyzując doradztwo. Ważnym elementem jest blockchain, który, podobnie jak w bankowości, ma szansę na zmianę procesów zawierania umów ubezpieczenia.
Polscy ubezpieczyciele również powoli otwierają się na innowacje
Podczas V Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń Agnieszka Wrońska, prezes Link4 podkreśla, że polscy ubezpieczyciele również dostrzegają konieczność zmian: „Ubezpieczyciele dostrzegają konieczność zmiany w podejściu do klientów. Nie powinniśmy myśleć o ubezpieczeniach jako o produktach, które musimy sprzedać, bo tego klient nie kupi. Musimy patrzeć, jak żyje klient, i pomóc mu w życiu”.
Twórca YU! zauważa, że innowacje jednak nie rewolucjonizują polskiego rynku ubezpieczeń: „Spodziewam się szybkiej ewolucji, i to ewolucji z udziałem istniejących ubezpieczycieli: widzą potrzebę, chcą wdrażać zmiany, mają pieniądze i dostęp do zasobów regulacyjnych”. Zdaniem eksperta – automatyzacja umożliwi znacznie lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów, także do specyficznych i bardzo małych grup, do których dotarcie w tradycyjnym modelu się nie opłacało.
Źródło: www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…