Nietypowe polisy to ubezpieczenia, które nie znajdują się w powszechnej ofercie zakładów ubezpieczeń. Ubezpieczeniem nietypowym w realiach polskiego rynku określamy takie, dla którego trzeba stworzyć nowe warunki ogólne ubezpieczenia. Zakres ochrony tego typu polis może być ograniczony jedynie wyobraźnią konkretnych ubezpieczycieli.
Zgodnie z zasadą „Klient nasz pan”, ubezpieczyciele dostosowują się do potrzeb i oczekiwań klientów, wychodząc z założenia, że żadne ryzyko nie jest aż tak nietypowe, by nie było warto objąć go polisą. Ponieważ w Polce nie ma jasno określonych procedur, które dotyczyły by badania ryzyk tego rodzaju ochrony a zdobycie wiedzy niezbędnej do właściwej oceny ryzyka może okazać się dla firmy kosztowne – nie są na razie często spotykanym produktem na krajowym ryku.
Aktorzy, muzycy i inni celebryci prześcigają się tu w pomysłowości co do ubezpieczania części swojego ciała. Tak zrobił m.in. Cristiano Ronaldo, który ubezpieczył swoje nogi na miliony euro. Jednym z pionierów ubezpieczania nóg był David Beckham, który w szczytowym punkcie kariery „zarobiłby” na swojej kontuzji 200 mln dolarów. Na kolejne 53 mln miał ubezpieczoną twarz. W temacie piłkarskim są jeszcze inne „ciekawe” polisy. W Anglii na przykład oferuje się polisę od stresu wywołanego przez wczesne odpadnięcie drużyny piłkarskiej z mundialowych rozgrywek.
W Stanach Zjednoczonych dosyć popularne jest ubezpieczenie na wypadek porwania przez kosmitów. Rocznie taką polisę wykupuje w USA … ponad dwa tysiące osób.
Coraz więcej młodych par decyduje się na ubezpieczenie na wypadek, gdyby coś w dniu ślubu miało wyjść nie tak. Ochrona ubezpieczyciela dotyczy sytuacji takich jak np.: zmiana terminu ceremonii wymuszona chorobą lub śmiercią w rodzinie, bankructwo sali bankietowej, zniszczenie sukni ślubnej, prezentów, tortu czy obrączek itd.
Nemiecki Allianz wszedł w spółkę z Alibaba’s Taobao, żeby zapewnić uczestnikom festiwalu środkowo-jesiennego sielankowy widok pełni księżyca. Odszkodowanie należało się tym, których magiczny wieczór został zakłócony przez zachmurzone niebo.
Źródło: www.businessinsider.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…