Categories: Aktualności

NN: Coraz więcej pracowników ceni benefity pozapłacowe

Jak wynika z najnowszego raportu Nationale-Nederlanden „Sektor MŚP w obliczu rotacji pracowników”, w Polsce pracodawcy nadal uważają, że najlepszą motywacją do pracy są pieniądze.Tendencje jednak powoli się zmieniają ponieważ coraz więcej pracowników zaczyna doceniać benefity pozapłacowe. 

 

Czynniki finansowe nadal stanowią motywację do pracy, ale…

 
Tendencja ta powoli się zmienia. Pracodawcy bowiem zaczynają dostrzegać, że wartości pozapłacowe stanowią jeden z głównych obszarów zainteresowań polskich pracowników. Nationale-Nederlanden przeprowadziło badania w tym zakresie, których wynikiem jest raport „Sektor MŚP w obliczu rotacji pracowników”. Zdaniem zapytanych zarządzających z małych i średnich przedsiębiorstw, główną motywację dla ich pracowników nadal stanowią czynniki finansowe. Prawie połowa ankietowanych pracodawców wskazuje, że kluczową rolę odgrywa także rozwinięty system premiowy. Na dalszych miejscach plasują się konkurencyjne wynagrodzenie (43 proc. wskazań) oraz możliwość awansu i jasna ścieżka kariery (40 proc.).
 

NN: „Możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie to dla kandydata znak, że przedsiębiorca dba o zatrudnionych”

 
Michał Jakubowski, dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego i Partnerów Zewnętrznych Nationale-Nederlanden wyjaśnia:„Dzięki ubezpieczeniu na życie pracownik zyskuje gwarancję wsparcia finansowego oraz poczucie bezpieczeństwa, a większy komfort psychiczny przekłada się na jakość jego pracy i motywację. Według wyników badania 95% przedsiębiorców słyszało o takim rozwiązaniu, jednak wielu z nich jeszcze nie oferuje go w swojej firmie, ponieważ nie zdają sobie sprawy, że można je wprowadzić także w małym przedsiębiorstwie, a udziałem w składce podzielić się z pracownikiem w dowolnej proporcji”.
 

W odpowiedzi na rosnącą popularność polisy medycznej, ubezpieczyciel wprowadza możliwość rozszerzenia umów dodatkowych o świadczenia medyczne

 
„Celem ubezpieczenia grupowego jest zapewnienie kompleksowego zabezpieczenia na wypadek niespodziewanych zdarzeń. Zdajemy sobie sprawę, że w takich sytuacjach potrzebna jest nie tylko pomoc finansowa, ale także wsparcie w okresie rekonwalescencji. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić rozszerzenia, które zapewnią pełen pakiet wsparcia medycznego i pozwolą skutecznie radzić sobie z trudnościami – komentuje Michał Jakubowski”.
 

Rozszerzenia oferowane przez Nationale-Nederlanden występują w trzech wariantach

 
Pierwsze z nich do polisy na wypadek nowotworu dodaje również jego pełną diagnostykę i wsparcie medyczne już od momentu podejrzenia zachorowania. Drugie jest uzupełnieniem umowy w przypadku trwałego uszczerbku na zdrowiu. Umożliwia zorganizowanie leczenia powypadkowego, w tym rehabilitacji.
 

Benefity pozapłacowe w niektórych krajach to oczywistość

 
Jak pokazują badania portalu Glassdoor, w USA dodatkowe benefity znajdują się wśród kluczowych czynników dla prawie 60 proc. osób poszukujących zatrudnienia. Ponadto 84 proc. pracowników, którzy są zadowoleni z pakietu benefitów, odznacza się również wysokim poziomem satysfakcji z pracy. Choć do liderów zestawienia World Talent Report jeszcze sporo nam brakuje – Polska uzyskała niecałe 60 punktów na 100 – to odpowiedzialne działania pracodawców mogą znacznie poprawić tę sytuację. Stawką jest jednak nie tylko pozycja w rankingu, ale przede wszystkim poprawa atrakcyjności polskich przedsiębiorstw w oczach pracowników.
 
Źródło: www.wgospodarce.pl    www.skarbiec.biz   www.nn.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

10 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

10 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

13 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

1 dzień ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago