Według zastępcy przewodniczącego KNF prof. Lesława Gajka rekomendacje dotyczące procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów OC komunikacyjnego nie powinna wpłynąć na wzrost cen ubezpieczeń.
Komisja Nadzoru Finansowego dąży do tego, aby każdy zakład ubezpieczeń opracował i ujednolicił racjonalne metody szacowania wysokości odszkodowania. Jak twierdzi Lesław Gajek ujednolicenie tych metod nie powinno wpłynąć na podwyższenie cen polis: „Nie oczekujemy, że to spowoduje automatycznie podniesienie cen polis. Nie uważamy, że tego typu działania samo z siebie spowoduje podniesienie czy obniżenie cen polis. To jest w naszym przekonaniu raczej racjonalizacja cen. W tej chwili trudno ocenić, czy obecne ceny są odpowiednie, bo była wojna cenowa. Nie spodziewamy się wzrostu cen polis z tytułu wprowadzenia rekomendacji – to będzie raczej wyrównanie warunków dla wszystkich ubezpieczycieli”.
Według przedstawicieli KNF, rekomendacje wpłyną na stabilność sytuacji finansowej zakładów ubezpieczeń, a klienci będą w lepszej sytuacji, gdyż ustalone i ujednolicone zasady są łatwiejsze do zrozumienia: „Zarządzanie tworzeniem rezerw nie było właściwe i oczekujemy, że nasze wytyczne pomogą w tym zakresie. Sądy będą też miały łatwiejsze zadanie, bo będzie wiadomo, jakie są standardy, czy TU naruszył procedury, czy praktyki rynkowe, czy nie zaniżył odszkodowań. Mamy też nadzieję, że sami klienci będą w lepszej sytuacji i będą łatwiej mogli zrozumieć, na jakiej podstawie jest ustalana wysokość odszkodowania, czy zdecydować się na arbitraż albo inną formę dialogu z ubezpieczycielem” – dodaje Gajek.
Gajek podkreślił też, że wprowadzenie rekomendacji jest jedną z wielu zmian, które KNF zamierza wprowadzić w życie, by jeszcze bardziej uszczegółowić przepisy w kwestii tego co należy się klientom. Nie wyklucza też, że zmiany te obejmą przepisy prawa cywilnego. Komisja podejmie również współpracę z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym.
Źródło: www.knf.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…