Aktualności

Obsługa szkód ruchomości domowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

PZU, jako pierwszy ubezpieczyciel w Europie Środkowo-Wschodniej, wdraża aplikację do obsługi ruchomości domowych. System AiHome ma za zadanie przyspieszyć wyceny i czas ich przygotowywania. To kolejny krok ubezpieczyciela w kierunku digitalizacji i usprawnienia obsługi szkód majątkowych. 

AiHome – usprawnienie obsługi szkód majątkowych 

Z opublikowanych informacji wynika, że AiHome to aplikacja, która wykorzystuje najnowszą technologię. Wesprze ona pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD. Ubezpieczyciel zaznacza, że zastosowanie innowacyjnego narzędzia znacznie usprawni pracę Opiekuna Klienta. Rozwiązanie nie tylko przyspieszy proces wycen uszkodzonych ruchomości domowych, ale także zapewni ich ujednolicenie, dzięki codziennej aktualizacji cen od wiodących sprzedawców oraz dostarczaniu tych samych danych wszystkim Opiekunom Klienta. Ponadto aplikacja automatycznie wyszuka i zaproponuje zamienniki sprzętu, który nie jest już produkowany, dzięki czemu klienci będą mieli możliwość uzyskania wyceny niedostępnego już w sprzedaży sprzętu.  

– Przez ostatni rok przetestowaliśmy aplikację na kilkuset szkodach, porównując jej wyniki ze standardowymi sposobami wyceny. Rozwiązanie potwierdziło swoją skuteczność. Jego zastosowanie poprawiło jakość wycen i czas ich przygotowywania – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń. 

– Istotną zaletą narzędzia jest to, że automatycznie aplikuje  dane do wyceny, dzięki czemu pracownik PZU nie musi ich uwzględniać i samodzielnie przeliczać, co przyśpiesza obsługę i ogranicza potencjalne błędy. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć aplikację jako wsparcie dla naszych wszystkich Opiekunów Klienta i do wszystkich kwalifikujących się szkód – dodaje Stanisław Sęk. 

Optymalizacja procesu wyceny 

Jednak wdrożone przez ubezpieczyciela rozwiązanie posiada również szereg innych korzyści. Nie tylko optymalizuje proces wyceny, ale także sprawia, że dzięki platformie pracownicy PZU mają wszystkie dostępne w Polsce produkty zebrane w jednym miejscu z prostą wyszukiwarką. Dodatkowo aplikacja wskazuje klientowi gdzie konkretnie może zakupić nowy produkt, który został uszkodzony lub też produkt, który jest jego zamiennikiem, a także dostarcza przejrzysty, automatycznie generowany raport z wyceny, zawierający wszystkie kluczowe informacje dla ubezpieczyciela, jak i klienta. 

Automatyzacja procesu obsługi szkód 

Jak możemy przeczytać, dostawcą aplikacji jest firma Upptec AB – jeden z wiodących insurtechów na świecie i lider w usprawnianiu obsługi szkód majątkowych w Skandynawii. Szwedzki scaleup niedawno rozpoczął także ekspansję w USA.   

– Współpraca ze szwedzką firmą jest fragmentem szerszego kontekstu automatyzacji obsługi szkód majątkowych w PZU. W tym roku udostępniliśmy też naszym klientom innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód komunikacyjnych, które otrzymało liczne wyróżnienia i nagrody – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń.  

– PZU od lat współpracuje z najlepszymi startupami w Polsce i na świecie w ramach dedykowanego programu „PZU Ready for Startups”.  Wspólnie z młodymi firmami technologicznymi rozwijamy nie tylko naszą ofertę i usługi, ale także  wyznaczamy nowe trendy i zmieniamy oblicze świata ubezpieczeń. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia, ponieważ jest ono kolejnym dowodem na to, że współpraca na linii korporacja-startup może być korzystna dla obydwu stron – dodaje dyrektor Stanisław Sęk. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

4 dni ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

4 dni ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

5 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

5 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

6 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

6 dni ago