PZU, jako pierwszy ubezpieczyciel w Europie Środkowo-Wschodniej, wdraża aplikację do obsługi ruchomości domowych. System AiHome ma za zadanie przyspieszyć wyceny i czas ich przygotowywania. To kolejny krok ubezpieczyciela w kierunku digitalizacji i usprawnienia obsługi szkód majątkowych.
Z opublikowanych informacji wynika, że AiHome to aplikacja, która wykorzystuje najnowszą technologię. Wesprze ona pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD. Ubezpieczyciel zaznacza, że zastosowanie innowacyjnego narzędzia znacznie usprawni pracę Opiekuna Klienta. Rozwiązanie nie tylko przyspieszy proces wycen uszkodzonych ruchomości domowych, ale także zapewni ich ujednolicenie, dzięki codziennej aktualizacji cen od wiodących sprzedawców oraz dostarczaniu tych samych danych wszystkim Opiekunom Klienta. Ponadto aplikacja automatycznie wyszuka i zaproponuje zamienniki sprzętu, który nie jest już produkowany, dzięki czemu klienci będą mieli możliwość uzyskania wyceny niedostępnego już w sprzedaży sprzętu.
– Przez ostatni rok przetestowaliśmy aplikację na kilkuset szkodach, porównując jej wyniki ze standardowymi sposobami wyceny. Rozwiązanie potwierdziło swoją skuteczność. Jego zastosowanie poprawiło jakość wycen i czas ich przygotowywania – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń.
– Istotną zaletą narzędzia jest to, że automatycznie aplikuje dane do wyceny, dzięki czemu pracownik PZU nie musi ich uwzględniać i samodzielnie przeliczać, co przyśpiesza obsługę i ogranicza potencjalne błędy. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć aplikację jako wsparcie dla naszych wszystkich Opiekunów Klienta i do wszystkich kwalifikujących się szkód – dodaje Stanisław Sęk.
Jednak wdrożone przez ubezpieczyciela rozwiązanie posiada również szereg innych korzyści. Nie tylko optymalizuje proces wyceny, ale także sprawia, że dzięki platformie pracownicy PZU mają wszystkie dostępne w Polsce produkty zebrane w jednym miejscu z prostą wyszukiwarką. Dodatkowo aplikacja wskazuje klientowi gdzie konkretnie może zakupić nowy produkt, który został uszkodzony lub też produkt, który jest jego zamiennikiem, a także dostarcza przejrzysty, automatycznie generowany raport z wyceny, zawierający wszystkie kluczowe informacje dla ubezpieczyciela, jak i klienta.
Jak możemy przeczytać, dostawcą aplikacji jest firma Upptec AB – jeden z wiodących insurtechów na świecie i lider w usprawnianiu obsługi szkód majątkowych w Skandynawii. Szwedzki scaleup niedawno rozpoczął także ekspansję w USA.
– Współpraca ze szwedzką firmą jest fragmentem szerszego kontekstu automatyzacji obsługi szkód majątkowych w PZU. W tym roku udostępniliśmy też naszym klientom innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód komunikacyjnych, które otrzymało liczne wyróżnienia i nagrody – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. Obsługi Szkód i Świadczeń.
– PZU od lat współpracuje z najlepszymi startupami w Polsce i na świecie w ramach dedykowanego programu „PZU Ready for Startups”. Wspólnie z młodymi firmami technologicznymi rozwijamy nie tylko naszą ofertę i usługi, ale także wyznaczamy nowe trendy i zmieniamy oblicze świata ubezpieczeń. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia, ponieważ jest ono kolejnym dowodem na to, że współpraca na linii korporacja-startup może być korzystna dla obydwu stron – dodaje dyrektor Stanisław Sęk.
Źródło: PZU SA
W seminarium zorganizowanym przez Euresa Association, które odbyło się pod koniec października w Madrycie uczestniczyli pracownicy Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Podczas wydarzenia…
Wybierając się w zagraniczną podróż własnym autem warto zdawać sobie sprawę, że ubezpieczenie OC nie w każdym kraju będzie honorowane.…
Rozpoczęła się kampania kinowa Allianz Polska, której celem jest promocja ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz wzmocnienie wizerunku marki. Działania…
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…