OC graniczne to polisa ubezpieczeniowa dedykowana dla kierowców, który wybierają się w zagraniczną podróż. Czym dokładnie jest ubezpieczenie graniczne i kiedy należy zainteresować się wykupieniem tego typu produktu?
Na wstępie warto wyjaśnić, że ubezpieczenie graniczne samochodu to polisa komunikacyjna, która jest bardzo podobna do standardowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – chroni kierowcę przed odpowiedzialnością finansową oraz cywilną związaną z wyrządzonymi krzywdami w czasie wypadku lub innego zdarzenia drogowego, którego jest sprawcą. Taka polisa będzie nam potrzebna, jeśli:
Warto zaznaczyć, że wówczas, gdy planujemy wyjazd w obrębie terytorium UE, wystarczy nam klasyczna polisa odpowiedzialności cywilnej kupiona w Polsce.
Jak wiadomo, nie wszędzie potrzebne jest OC graniczne. Bez konieczności dokupowania dodatkowych polis ubezpieczeniowych możemy się swobodnie przemieszczać po krajach Unii Europejskiej, oraz takich państwach, jak:
Ubezpieczenie graniczne jest przeznaczone przede wszystkim dla obywateli, którzy mieszkają w innych krajach i mają w nich zarejestrowane swoje samochody. Podczas przyjazdu do Polski tego typu osoby muszą posiadać OC graniczne (chyba, że posiadają Zieloną Kartę). Tego typu polisa jest również potrzebna w sytuacji, gdy sprowadzamy samochód z innego kraju, nie ma on ubezpieczenia OC i chcemy wjechać nim do Polski. Doświadczenie pokazuje, że zakup polisy odpowiedzialności cywilnej stanowi zazwyczaj mniejszy koszt niż transport pojazdu lawetą. OC graniczne przydatne będzie także dla osób, które przebywają w Polsce lub w innym kraju i w tym terminie wygasa im ważność Zielonej Karty/OC.
Wykupienie dodatkowego OC lub posiadanie Zielonej Karty jest konieczne w takich państwach, jak:
Warto przypomnieć, że na początku czerwca Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych poinformowało, iż wypowiedziało umowy dwustronne łączące je z Biurem Białoruskim oraz z Biurem Rosyjskim i nastąpiła zmiana zakresu terytorialnego Zielonych Kart. Od dnia 01.06.2022 r. symbole BY i RUS są przekreślone na certyfikatach ZK – co oznacza, że pojazdy wjeżdżające na terytorium BY lub RUS z taką Zieloną Kartą, nie posiadają ochrony ubezpieczeniowej.
Źródło: LINK4
Pierwsza połowa 2025 roku przyniosła rekordowe straty ubezpieczeniowe spowodowane katastrofami naturalnymi – tak wynika z…
Niestety internet to nie tylko miejsce nauki, zabawy i kontaktu z przyjaciółmi, ale też przestrzeń…
Hiszpański organ nadzoru finansowego cofnął licencję i rozpoczął likwidację Hello Insurance Group – firmy, która…
Rzecznik Finansowy nałożył na DioDea Poland rekordową, jak na podmiot zajmujący się likwidacją szkód karę…
Pierwsza połowa 2025 roku okazała się dla Grupy Generali czasem wyraźnego wzrostu i wzmocnienia pozycji…
Śmierć bliskiej osoby to trudny czas, który niestety niesie ze sobą także wyzwania finansowe. Z…