OC graniczne to polisa ubezpieczeniowa dedykowana dla kierowców, który wybierają się w zagraniczną podróż. Czym dokładnie jest ubezpieczenie graniczne i kiedy należy zainteresować się wykupieniem tego typu produktu?
Na wstępie warto wyjaśnić, że ubezpieczenie graniczne samochodu to polisa komunikacyjna, która jest bardzo podobna do standardowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – chroni kierowcę przed odpowiedzialnością finansową oraz cywilną związaną z wyrządzonymi krzywdami w czasie wypadku lub innego zdarzenia drogowego, którego jest sprawcą. Taka polisa będzie nam potrzebna, jeśli:
Warto zaznaczyć, że wówczas, gdy planujemy wyjazd w obrębie terytorium UE, wystarczy nam klasyczna polisa odpowiedzialności cywilnej kupiona w Polsce.
Jak wiadomo, nie wszędzie potrzebne jest OC graniczne. Bez konieczności dokupowania dodatkowych polis ubezpieczeniowych możemy się swobodnie przemieszczać po krajach Unii Europejskiej, oraz takich państwach, jak:
Ubezpieczenie graniczne jest przeznaczone przede wszystkim dla obywateli, którzy mieszkają w innych krajach i mają w nich zarejestrowane swoje samochody. Podczas przyjazdu do Polski tego typu osoby muszą posiadać OC graniczne (chyba, że posiadają Zieloną Kartę). Tego typu polisa jest również potrzebna w sytuacji, gdy sprowadzamy samochód z innego kraju, nie ma on ubezpieczenia OC i chcemy wjechać nim do Polski. Doświadczenie pokazuje, że zakup polisy odpowiedzialności cywilnej stanowi zazwyczaj mniejszy koszt niż transport pojazdu lawetą. OC graniczne przydatne będzie także dla osób, które przebywają w Polsce lub w innym kraju i w tym terminie wygasa im ważność Zielonej Karty/OC.
Wykupienie dodatkowego OC lub posiadanie Zielonej Karty jest konieczne w takich państwach, jak:
Warto przypomnieć, że na początku czerwca Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych poinformowało, iż wypowiedziało umowy dwustronne łączące je z Biurem Białoruskim oraz z Biurem Rosyjskim i nastąpiła zmiana zakresu terytorialnego Zielonych Kart. Od dnia 01.06.2022 r. symbole BY i RUS są przekreślone na certyfikatach ZK – co oznacza, że pojazdy wjeżdżające na terytorium BY lub RUS z taką Zieloną Kartą, nie posiadają ochrony ubezpieczeniowej.
Źródło: LINK4
Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…
Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…
O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…
Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…
Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…
Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…