W związku z ubiegłoroczną informacją o ogłoszeniu upadłości przez Open Finance, Open Life ponownie wydało komunikaty dla klientów upadłej spółki a posiadających ubezpieczenia towarzystwa. Ubezpieczyciel prosi w nich między innymi o zachowanie ostrożności w kwestiach związanych z rezygnacją z umów.
W związku z informacją o ogłoszeniu upadłości przez Open Finance S.A. Open Life ponownie poinformowało jest w całości odrębną Spółką i sytuacja rynkowa upadłego podmiotu nie przekłada się na bezpieczeństwo klientów Open Life i środków mu powierzonych.
Towarzystwo zapewnia także pieniądze klientów Open Life są bezpieczne i mają pokrycie w aktywach. Ubezpieczyciel podkreśla, że jego pozycja na rynku od lat jest stabilna. Firma spełnia także wszystkie wymogi, jakie nakładają na nią organy nadzoru. Współczynniki wypłacalności Spółki w znaczącym stopniu przewyższają wymogi ustawowe i na dzień 31.12.2021 roku wyniosły: 147,88%, wobec 100% wymaganych ustawowo.
Warto podkreślić, że raporty publiczne towarzystwa dostępne są na jego stronie internetowej.
W związku z zakończeniem obsługi klientów przez Open Finance, Open Life przypomina także o możliwych sposobach złożenia dyspozycji do ubezpieczeń Open Life.
Klienci mogą to zrobić poprzez:
Co istotne, szczegółowe informacje o dostępnych kanałach złożenia poszczególnych dyspozycji można znaleźć w „Komunikacie dla klientów Open Finance S.A. dotyczącym obsługi Umów Ubezpieczenia z Ubezpieczeniowymi Funduszami Kapitałowymi”, który znajduje się na stronie internetowej ubezpieczyciela.
Open Life wciąż otrzymuje sygnały od klientów mówiące o tym, że osoby trecie podejmują próby nakłaniania ich do wcześniejszej rezygnacji z umów ubezpieczenia z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi. Osoby te kontaktujące się z klientami namawiają do zawarcia nowej i „korzystniejszej” umowy. Okazuje się, że często podają się za pracowników Open Life lub twierdzą, że działają w „porozumieniu” lub „we współpracy” z towarzystwem. Niestety w ramach tych prób osoby dzwoniące wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że firmy które reprezentują przejęły obsługę umów ubezpieczenia zawartych w Open Life TU Życie S.A. Ubezpieczyciel podkreśla, że są to nieprawdziwe informacje a osoby które je przekazują wprowadzają w błąd i to najprawdopodobniej w celu skłonienia do często niekorzystnych dla klientów decyzji dotyczących ich środków finansowych.
Open Life prosi o zachowanie szczególnej ostrożności w takich sytuacjach. Nie należy przekazywać takim osobom danych osobowych i finansowych, co może narażać klientów na kradzież tożsamości lub próby przejęcia ich środków finansowych.
Towarzystwo zaznacza także, by zachować rozwagę przy podejmowaniu decyzji dotyczących środków finansowych, w szczególności sprawdzenie na podstawie niezależnych i wiarygodnych źródeł danych i informacji podawanych przez dzwoniących. A w przypadku zaistnienia opisanej wyżej sytuacji lub jakichkolwiek innych wątpliwości związanych z ubezpieczeniem, firma zachęca także do kontaktu ze swoją infolinią. Może to zminimalizować ryzyko związane z podjęciem niekorzystnych decyzji i poniesieniem ewentualnych strat finansowych.
Źródło: Open Life
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…