Aktualności

Open Life przypomina o ostrzeżeniu UKNF dotyczącym umów ubezpieczenia z UFK

Open Life przypomina ostrzeżenie UKNF odnośnie prób nakłaniania klientów do zmiany lub wypowiedzenia umów ubezpieczenia z UFK. We wspomnianym komunikacie Urząd zaznaczał, że do 31 grudnia 2021 roku dopuszczalna jest dystrybucja tego typu umów a ich posiadacze nie są zobowiązani do podejmowania żadnych działań mających wpływ na zmianę lub rezygnację z ubezpieczenia. 

Ostrzeżenie UKNF 

Open Life przypomina opublikowany w połowie września komunikat UKNF, który ostrzegał przed próbami nakłonienia klientów posiadających umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (umowy ubezpieczenia z UFK) do ich zmiany lub wypowiedzenia. Urząd informował w nim, iż otrzymał wiele sygnałów dotyczących tej kwestii. 

Wskazywał też, że podmioty podejmujące takie próby powołują się na wydaną 15 lipca 2021 roku przez KNF decyzję dotyczącą zakazów wprowadzania do obrotu, dystrybucji i sprzedaży ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych – umów ubezpieczenia z UFK (decyzja dotycząca interwencji produktowej). Sugerując przy tym, że konieczność zmiany lub wypowiedzenia umowy ubezpieczenia z UFK wynika z treści tej decyzji. 

Nieuzasadnione działania odnośnie umów ubezpieczenia z UFK 

Przypominamy, że UKNF w swoim komunikacie zwracał uwagę na to, że decyzja dotycząca interwencji produktowej nie ma wpływu na umowy ubezpieczenia z UFK zawarte do 31 grudnia 2021 roku. W związku z tym powoływanie się wyłącznie na tę decyzję, w celu nakłonienia klienta do zmiany lub wypowiedzenia tych umów, jest nieuzasadnione. Wskazywał też, że mając w szczególności na uwadze długoterminowy charakter umów ubezpieczenia z UFK decyzja o zmianie takiej umowy lub jej zakończeniu może skutkować utratą zainwestowanych środków lub potencjalnych zysków wynikających z tej umowy i powinna być przemyślana przez klienta, a warunki nowo oferowanej umowy szczegółowo przeanalizowane. 

Ubezpieczyciel rozwieje wątpliwości 

Jak możemy przeczytać na stronie Open Life, ubezpieczyciel zachęca klientów do kontaktu ze swoją infolinią bądź przez e-mail.  W ten sposób konsultanci udzielą im odpowiedzi na nurtujące pytania, a także pomogą wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące posiadanych przez ubezpieczeń. 

Źródło: Open Life, KNF 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago