W związku z komunikatem Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, który dotyczył przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Bank S.A., Open Life TU Życie S.A. opublikowało komunikat dla swoich klientów. Dotyczy on dotychczasowej działalności ubezpieczyciela.
W dniu 30 września Bankowy Fundusz Gwarancyjny opublikował komunikat dotyczący przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Bank S.A.. W związku z tym Open Life TU Życie S.A. poinformowało swoich klientów, iż Open Life jest zakładem ubezpieczeń działającym w formie spółki akcyjnej niezależnie od swoich akcjonariuszy, pośrednich czy bezpośrednich. Co oznacza, że restrukturyzacja GNB nie ma bezpośredniego wpływu na wypłacalność i sytuację finansową Spółki. A tym samym, wszyscy klienci są obsługiwani przez ubezpieczyciela na tych samych zasadach co dotychczas, a wszelkie dyspozycje i świadczenia będą realizowane zgodnie z ustalonymi w umowach terminami. Ubezpieczyciel podkreśla, że firma na bieżąco realizuje wszystkie zobowiązania wobec klientów oraz kontrahentów.
Z opublikowanych przez BFG informacji wynika, że dla klientów Getin Noble Bank S.A. nic się nie zmienia – są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mając dostęp do swoich wszystkich oszczędności w placówkach oraz przez bankowość internetową i aplikację mobilną. W związku z przymusową restrukturyzacją nie muszą oni podejmować żadnych działań.
Ubezpieczyciel w swoim komunikacie wskazuje także, że działa całodobowa infolinia dla klientów indywidualnych pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dla klientów firmowych i sektora publicznego dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 pod numerami +48 608 019 700 lub + 48 32 604 30 25.
Warto podkreślić, że docelowo bank, do którego zostanie przeniesiona działalność Getin Noble Bank S.A., będzie działał pod nazwą VeloBank S.A. Trwa proces rejestracji zmiany nazwy, a klienci będą informowani o zmianach na bieżąco. Placówki będą działać pod dotychczasowymi szyldami do czasu rebrandingu na VeloBank S.A.
Open Life zaznacza, że spełnia wszystkie wymogi kapitałowe wynikające z obowiązujących przepisów prawa. Współczynniki wypłacalności ubezpieczyciela w znaczącym stopniu przewyższają wymogi ustawowe i na dzień 30 czerwca 2022 roku znajdowały się na poziomie 148,87%, wobec wymaganych 100%. Kapitały własne Spółki również spełniają wymogi ustawowe określone w art. 80 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe Open Life, przeznaczone na pokrycie świadczeń dla klientów (wszystkich zobowiązań wynikających z umów ubezpieczenia), są w 100% pokryte przez aktywa będące w posiadaniu Spółki. Co ważne, Towarzystwo Ubezpieczeń podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
Źródło: Open Life
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…