W związku z komunikatem Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, który dotyczył przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Bank S.A., Open Life TU Życie S.A. opublikowało komunikat dla swoich klientów. Dotyczy on dotychczasowej działalności ubezpieczyciela. 

Komunikat dla klientów Open Life 

W dniu 30 września Bankowy Fundusz Gwarancyjny opublikował komunikat dotyczący przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Bank S.A.. W związku z tym Open Life TU Życie S.A. poinformowało swoich klientów, iż Open Life jest zakładem ubezpieczeń działającym w formie spółki akcyjnej niezależnie od swoich akcjonariuszy, pośrednich czy bezpośrednich. Co oznacza, że restrukturyzacja GNB nie ma bezpośredniego wpływu na wypłacalność i sytuację finansową Spółki. A tym samym, wszyscy klienci są obsługiwani przez ubezpieczyciela na tych samych zasadach co dotychczas, a wszelkie dyspozycje i świadczenia będą realizowane zgodnie z ustalonymi w umowach terminami. Ubezpieczyciel podkreśla, że firma na bieżąco realizuje wszystkie zobowiązania wobec klientów oraz kontrahentów. 

Informacje dla klientów Getin Noble Bank S.A. 

Z opublikowanych przez BFG informacji wynika, że dla klientów Getin Noble Bank S.A. nic się nie zmienia – są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mając dostęp do swoich wszystkich oszczędności w placówkach oraz przez bankowość internetową i aplikację mobilną. W związku z przymusową restrukturyzacją nie muszą oni podejmować żadnych działań. 

Ubezpieczyciel w swoim komunikacie wskazuje także, że działa całodobowa infolinia dla klientów indywidualnych pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dla klientów firmowych i sektora publicznego dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 pod numerami +48 608 019 700 lub + 48 32 604 30 25. 

Warto podkreślić, że docelowo bank, do którego zostanie przeniesiona działalność Getin Noble Bank S.A., będzie działał pod nazwą VeloBank S.A. Trwa proces rejestracji zmiany nazwy, a klienci będą informowani o zmianach na bieżąco. Placówki będą działać pod dotychczasowymi szyldami do czasu rebrandingu na VeloBank S.A. 

Aktualna sytuacja Open Life 

Open Life zaznacza, że spełnia wszystkie wymogi kapitałowe wynikające z obowiązujących przepisów prawa. Współczynniki wypłacalności ubezpieczyciela w znaczącym stopniu przewyższają wymogi ustawowe i na dzień 30 czerwca 2022 roku znajdowały się na poziomie 148,87%, wobec wymaganych 100%. Kapitały własne Spółki również spełniają wymogi ustawowe określone w art. 80 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe Open Life, przeznaczone na pokrycie świadczeń dla klientów (wszystkich zobowiązań wynikających z umów ubezpieczenia), są w 100% pokryte przez aktywa będące w posiadaniu Spółki. Co ważne, Towarzystwo Ubezpieczeń podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. 

Źródło: Open Life