Polska Izba Ubezpieczeń proponuje, by informacje na temat nałożonych przez policję mandatów trafiały do bazy danych zakładów ubezpieczeń. Zdaniem ekspertów z PIU takie rozwiązania spowodują, że kierowcy jadący bezpiecznie będą płacić mniej za polisę.
W ciągu kilku ostatnich lat wydatek związany z koniecznością ubezpieczenia samochodu stał się jedną z najważniejszych pozycji w rocznym bilansie finansowym zmotoryzowanych. Polska Izba Ubezpieczeń ma pomysł na to, by obniżyć koszty posiadania samochodu. PIU proponuje, by udostępnić ubezpieczycielom dane o nakładanych na kierowców mandatach i punktach karnych. Dane te byłyby wykorzystywane do szacowania ryzyka, jakie ponosi ubezpieczyciel, zawierając polisę z konkretnym klientem – im więcej mandatów miałby na koncie, tym większe prawdopodobieństwo spowodowania szkody.
Zdaniem ekspertów brawura powinna być odpowiednio ukarana. Za wykroczenie trzeba byłoby płacić dwa razy – skarbowi państwa i ubezpieczycielowi. Według szacunków PIU uzależnienie wysokości składki od liczby mandatów mogłoby podnieść bezpieczeństwo na drogach o około 10 proc. W ubiegłym roku o zamiarze udostępnienia danych dotyczących mandatów ubezpieczycielom mówił resort cyfryzacji. Taka możliwość powstanie jednak dopiero wtedy, gdy w pełni sprawna będzie Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców w wersji 2.0.
W pierwszej połowie ubiegłego roku Link4, jako pierwszy zakład ubezpieczeń w kraju, zaproponował klientom ubezpieczenie z telematyką. Na podstawie informacji o stylu jazdy kierowcy – ubezpieczyciel podejmuje decyzję o ewentualnym zwrocie części składki wpłaconej podczas zawierania polisy.W ciągu roku z telematycznej oferty Link4 skorzystało 15 tys. kierowców. Według oficjalnych danych łącznie otrzymali oni 380 tys. zł premii. Oznacza to, ze średni zwrot wynosił 25 zł, rekordowy uczestnik programu otrzymał jednak aż 1,2 tys. zł. Jak informuje ubezpieczyciel, aż 94 proc. uczestników programu po zamknięciu okresu rozliczenia zdecydowało się dalej korzystać z oferty.
Źródło: moto.wp.pl www.piu.org.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…