Według raportu przygotowanego dla Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU), ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania, jednak nie wszyscy decydują się je wdrożyć. To efekt istniejących barier, m.in. trudności w dostępie do zewnętrznych zbiorów danych czy brak wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich kompetencjach cyfrowych.
Wnioski płynące z raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń wyraźnie wskazują na to, iż tworzenie innowacyjnych spersonalizowanych produktów, dokładniejsza ocena ryzyka, a także szybsza wypłata odszkodowań – możliwe będą dzięki nowym technologiom wdrażanym przez zakłady ubezpieczeń.
Polscy ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania. Nie wszyscy ubezpieczyciele jednak decydują się je wdrożyć. Taka sytuacja jest efektem m.in. trudności w dostępie do zewnętrznych zbiorów danych czy brak wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich kompetencjach cyfrowych. Łukasz Marczyk, dyrektor praktyki ubezpieczeniowej Accenture w Polsce dla agencji informacyjnej Newseria Biznes wyjaśnia: „Podobnie jak za granicą, ubezpieczyciele w Polsce inwestują głównie w dwa obszary związane z cyfryzacją. Pierwszym jest poprawa doświadczeń klienta, której celem jest zwiększenie przychodów firmy. Drugim – koncentrowanie się na optymalizacji kosztów poprzez cyfryzację wewnętrznych operacji”.
Przykładem na to są coraz częściej oferowane cyberpolisy, które zabezpieczają przed skutkami ataków hakerskich. Ubezpieczenie tego typu pozwala również na obniżenie szkodowości i lepszą ocenę ryzyka oraz wycenę składki. Ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania i technologie dostępne na rynku.
Szczególne znaczenie będzie miała sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, chociażby w procesie likwidacji szkody. Są to rozwiązania, które pozwalają na przykład na automatyczną segmentację szkód, rozpoznawanie tekstu, w tym pisma odręcznego, wycenę szkody na podstawie zdjęć czy wsparcie wirtualnego asystenta, który może towarzyszyć klientowi w całym procesie i znacznie go uprościć.
„Ze względu na wzrost znaczenia danych i analityki, która ma potencjał, aby zrewolucjonizować branżę – telematyka i internet rzeczy będą miały coraz większe zastosowanie”– mówi Anita Staszczak, konsultant w praktyce ubezpieczeniowej Accenture.
Źródło: www.info.newseria.pl
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…