Według raportu przygotowanego dla Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU), ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania, jednak nie wszyscy decydują się je wdrożyć. To efekt istniejących barier, m.in. trudności w dostępie do zewnętrznych zbiorów danych czy brak wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich kompetencjach cyfrowych.
Wnioski płynące z raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń wyraźnie wskazują na to, iż tworzenie innowacyjnych spersonalizowanych produktów, dokładniejsza ocena ryzyka, a także szybsza wypłata odszkodowań – możliwe będą dzięki nowym technologiom wdrażanym przez zakłady ubezpieczeń.
Polscy ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania. Nie wszyscy ubezpieczyciele jednak decydują się je wdrożyć. Taka sytuacja jest efektem m.in. trudności w dostępie do zewnętrznych zbiorów danych czy brak wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich kompetencjach cyfrowych. Łukasz Marczyk, dyrektor praktyki ubezpieczeniowej Accenture w Polsce dla agencji informacyjnej Newseria Biznes wyjaśnia: „Podobnie jak za granicą, ubezpieczyciele w Polsce inwestują głównie w dwa obszary związane z cyfryzacją. Pierwszym jest poprawa doświadczeń klienta, której celem jest zwiększenie przychodów firmy. Drugim – koncentrowanie się na optymalizacji kosztów poprzez cyfryzację wewnętrznych operacji”.
Przykładem na to są coraz częściej oferowane cyberpolisy, które zabezpieczają przed skutkami ataków hakerskich. Ubezpieczenie tego typu pozwala również na obniżenie szkodowości i lepszą ocenę ryzyka oraz wycenę składki. Ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania i technologie dostępne na rynku.
Szczególne znaczenie będzie miała sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, chociażby w procesie likwidacji szkody. Są to rozwiązania, które pozwalają na przykład na automatyczną segmentację szkód, rozpoznawanie tekstu, w tym pisma odręcznego, wycenę szkody na podstawie zdjęć czy wsparcie wirtualnego asystenta, który może towarzyszyć klientowi w całym procesie i znacznie go uprościć.
„Ze względu na wzrost znaczenia danych i analityki, która ma potencjał, aby zrewolucjonizować branżę – telematyka i internet rzeczy będą miały coraz większe zastosowanie”– mówi Anita Staszczak, konsultant w praktyce ubezpieczeniowej Accenture.
Źródło: www.info.newseria.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…