Według raportu przygotowanego dla Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU), ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania, jednak nie wszyscy decydują się je wdrożyć. To efekt istniejących barier, m.in. trudności w dostępie do zewnętrznych zbiorów danych czy brak wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich kompetencjach cyfrowych.
Wnioski płynące z raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń wyraźnie wskazują na to, iż tworzenie innowacyjnych spersonalizowanych produktów, dokładniejsza ocena ryzyka, a także szybsza wypłata odszkodowań – możliwe będą dzięki nowym technologiom wdrażanym przez zakłady ubezpieczeń.
Polscy ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania. Nie wszyscy ubezpieczyciele jednak decydują się je wdrożyć. Taka sytuacja jest efektem m.in. trudności w dostępie do zewnętrznych zbiorów danych czy brak wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich kompetencjach cyfrowych. Łukasz Marczyk, dyrektor praktyki ubezpieczeniowej Accenture w Polsce dla agencji informacyjnej Newseria Biznes wyjaśnia: „Podobnie jak za granicą, ubezpieczyciele w Polsce inwestują głównie w dwa obszary związane z cyfryzacją. Pierwszym jest poprawa doświadczeń klienta, której celem jest zwiększenie przychodów firmy. Drugim – koncentrowanie się na optymalizacji kosztów poprzez cyfryzację wewnętrznych operacji”.
Przykładem na to są coraz częściej oferowane cyberpolisy, które zabezpieczają przed skutkami ataków hakerskich. Ubezpieczenie tego typu pozwala również na obniżenie szkodowości i lepszą ocenę ryzyka oraz wycenę składki. Ubezpieczyciele intensywnie testują nowe rozwiązania i technologie dostępne na rynku.
Szczególne znaczenie będzie miała sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, chociażby w procesie likwidacji szkody. Są to rozwiązania, które pozwalają na przykład na automatyczną segmentację szkód, rozpoznawanie tekstu, w tym pisma odręcznego, wycenę szkody na podstawie zdjęć czy wsparcie wirtualnego asystenta, który może towarzyszyć klientowi w całym procesie i znacznie go uprościć.
„Ze względu na wzrost znaczenia danych i analityki, która ma potencjał, aby zrewolucjonizować branżę – telematyka i internet rzeczy będą miały coraz większe zastosowanie”– mówi Anita Staszczak, konsultant w praktyce ubezpieczeniowej Accenture.
Źródło: www.info.newseria.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…