Categories: Aktualności

Polacy mają niski poziom wiedzy na temat polis mieszkaniowych

Aviva zleciła firmie ARC Rynek i Opinia badania na temat ubezpieczeń mieszkaniowych. Wynika z nich, że mało osób wie, że np. w ramach polisy mieszkaniowych można ubezpieczyć rower. Niewiele osób również wiedziało, że polisa może zapewniać pomoc fachowca w razie niespodziewanej awarii. Sprawdź co Polacy wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania.

Na ten temat wypowiedziała się Jolanta Karny, wiceprezes Aviva TUO:

„Polacy wciąż mają w świadomości niezbyt korzystny obraz ubezpieczeń, które w ostatnich latach znacząco zmieniły się i oferują coraz więcej korzyści klientom. Wielu z nich jest zaskoczonych, że składka za ubezpieczenia mieszkania rozpoczyna się już od 100 zł rocznie, a wypłata odszkodowania to tylko 10 dni. Klienci mogą też skorzystać z pomocy lekarza, hydraulika czy ślusarza. Lepsze doświadczenia klientów i wzrost świadomości będą przekładać się na pełniejszą ochronę mieszkań i domów, stanowiących lwią część majątku Polaków”

Ubezpieczenie mieszkania wyższe niż OC samochodu?

Z badań wynika, że prawie 60% badanych uważa polisę mieszkaniową za droższą niż OC samochodu. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej, a średnia cena ubezpieczenia mieszkania wynosi ok. 350 zł. 77% respondentów nie wiedziało, że ubezpieczenie mieszkania lub domu może obejmować szkodę wyrządzoną przez nich lub osoby bliskie poza chronioną nieruchomością. Taką ochronę zapewnia m.in. OC w życiu prywatnym, które jest dostępne w ramach polisy mieszkaniowej.

Badania pokazują również, że 4 na 5 osób nie wie, że w ramach polisy mieszkaniowej można ubezpieczyć rower, nawet gdy do jego kradzieży doszło poza miejscem zamieszkania. 66% osób nie wie, że ubezpieczenie daje możliwość skorzystania z pomocy np. hydraulika w razie niespodziewanej awarii. 54% respondentów nie wiedziało, że ubezpieczenie domu lub mieszkania obejmuje zalanie w wyniku opadów, a 52% osób nie wiedziało, że można ubezpieczyć swój dom lub mieszkanie przez internet.

Jak wykonano badanie?

Badania zostało zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Ankiety zostały wykonane metodą wspomaganą komputerowo wywiadów indywidualnych (CAWI). W próbie badawczych udział wzięło 908 respodentów w dniach 9-13 kwietnia 2018 roku.

Źródło: www.gu.com.pl, Aviva

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

4 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

4 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

4 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

5 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

5 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

6 dni ago