Aktualności

Polacy mają niski poziom wiedzy na temat polis mieszkaniowych

Aviva zleciła firmie ARC Rynek i Opinia badania na temat ubezpieczeń mieszkaniowych. Wynika z nich, że mało osób wie, że np. w ramach polisy mieszkaniowych można ubezpieczyć rower. Niewiele osób również wiedziało, że polisa może zapewniać pomoc fachowca w razie niespodziewanej awarii. Sprawdź co Polacy wiedzą o ubezpieczeniu mieszkania.

Na ten temat wypowiedziała się Jolanta Karny, wiceprezes Aviva TUO:

„Polacy wciąż mają w świadomości niezbyt korzystny obraz ubezpieczeń, które w ostatnich latach znacząco zmieniły się i oferują coraz więcej korzyści klientom. Wielu z nich jest zaskoczonych, że składka za ubezpieczenia mieszkania rozpoczyna się już od 100 zł rocznie, a wypłata odszkodowania to tylko 10 dni. Klienci mogą też skorzystać z pomocy lekarza, hydraulika czy ślusarza. Lepsze doświadczenia klientów i wzrost świadomości będą przekładać się na pełniejszą ochronę mieszkań i domów, stanowiących lwią część majątku Polaków”

Ubezpieczenie mieszkania wyższe niż OC samochodu?

Z badań wynika, że prawie 60% badanych uważa polisę mieszkaniową za droższą niż OC samochodu. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej, a średnia cena ubezpieczenia mieszkania wynosi ok. 350 zł. 77% respondentów nie wiedziało, że ubezpieczenie mieszkania lub domu może obejmować szkodę wyrządzoną przez nich lub osoby bliskie poza chronioną nieruchomością. Taką ochronę zapewnia m.in. OC w życiu prywatnym, które jest dostępne w ramach polisy mieszkaniowej.

Badania pokazują również, że 4 na 5 osób nie wie, że w ramach polisy mieszkaniowej można ubezpieczyć rower, nawet gdy do jego kradzieży doszło poza miejscem zamieszkania. 66% osób nie wie, że ubezpieczenie daje możliwość skorzystania z pomocy np. hydraulika w razie niespodziewanej awarii. 54% respondentów nie wiedziało, że ubezpieczenie domu lub mieszkania obejmuje zalanie w wyniku opadów, a 52% osób nie wiedziało, że można ubezpieczyć swój dom lub mieszkanie przez internet.

Jak wykonano badanie?

Badania zostało zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Ankiety zostały wykonane metodą wspomaganą komputerowo wywiadów indywidualnych (CAWI). W próbie badawczych udział wzięło 908 respodentów w dniach 9-13 kwietnia 2018 roku.

Źródło: www.gu.com.pl, Aviva

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

7 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

7 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago