Jak wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że w okresie od stycznia do wrzesień br., Polacy wydali na ubezpieczenia zdrowotne 356 mln zł – o 24 procent więcej niż w roku poprzednim.
Wzrost wykupu polis w sektorze polis zdrowotnych
Po III kwartale tego roku liczba ubezpieczonych wzrosła o 32 procent, a wzrost ten najbardziej zauważalny jest w sektorze polis indywidulanych. Po trzecim kwartale br., wynosi on 63 proc., co oznacza, że 244 tys. osób posiada w Polsce indywidualne prywatne ubezpieczenie zdrowotne.
W sektorze ubezpieczeń grupowych, również zauważalny jest stabilny wzrost. Jak podkreśla Dorota M. Fal, doradca zarządu PIU ds. ubezpieczeń zdrowotnych: „Stabilny wzrost w segmencie grupowym o blisko 30 proc., zarówno wartościowy jak i ilościowy, pozwala stwierdzić, że istnieje rosnące zapotrzebowanie na tego typu ochronę”.
Towarzystwa wydają coraz więcej na reklamy ubezpieczeń na życie
Wśród reklamodawców na pierwszym miejscu są banki. Towarzystwa ubezpieczeniowe znajdują się na trzecim miejscu. Segment prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych, choć rozwija się szybko, pozostaje niszą polskiego rynku ubezpieczeniowego, którego wartość mierzona przypisem składki, przekroczyła po III kw. 2015 r. 40 mld zł.
Z danych niezależnego domu mediowego Codemedia wynika, że w III kwartale tego wydatki sektora finansowego na reklamę wyniosły nieco ponad 108 milionów złotych. Wśród reklamodawców prym wiodą niezmiennie banki, które na reklamę wydały 62 mln zł. Ubezpieczyciele uplasowali się na trzecim miejscu. Zakłady ubezpieczeń zmniejszyły nakłady na polisy komunikacyjne ( w ciągu roku o 9 punktów procentowych), natomiast do poziomu 48% wzrósł udział ubezpieczeń na życie. Tym samym tego typu umowy skupiły najwięcej środków wydanych na promocję produktów ochronnych w III kw. 2015 r.
Źródło: www.prnews.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…