Ekstremalne zjawiska pogodowe zdarzają się coraz częściej w całym kraju. W miarę pojawiania się coraz większej liczby orkanów i innych szkodliwych zdarzeń tj. susze, firmy ubezpieczeniowe wydają coraz więcej na usuwanie szkód co wiąże się ze wzrostem składek.
W Polsce rośnie zainteresowanie ubezpieczeniami majątkowymi zarówno przez klientów indywidualnych, jak i korporacje. Szacuje się, że już ponad 10 mln ubezpieczeń obejmuje ochroną domy, mieszkania i ruchomości zabezpieczając je przed finansowymi konsekwencjami takich zdarzeń jak silne wiatry, powodzie, pożary czy zalania. Analizy pokazują, że około 60% domów w Polsce jest objętych ochroną ubezpieczeniową i tendencja ta stale rośnie. Z uwagi na pojawiające się w ostatnich latach ryzyko suszy rolnicy również coraz częściej decydują się na ubezpieczenie swoich upraw.
Po trzech kwartałach 2019 r. można zaobserwować wzrost liczby szkód z 300 tysięcy do 371 tysięcy w stosunku do minionego roku. Wypłacono 16,5 mld zł odszkodowań i jest to więcej o 9 % niż w roku 2018. Co ważne ubezpieczyciele wypłacili z tytułu żywiołów 1,2 mld zł i jest to kwota aż o 23 % wyższa niż w roku poprzednim.
Obecnie przewiduje się, że zmiany klimatu zwiększą częstotliwość i dotkliwość ekstremalnych zdarzeń pogodowych. W rezultacie straty finansowe klientów spowodowane przez klęski żywiołowe mogą znacznie wzrosnąć i obniżyć rentowność ubezpieczycieli. Można zaobserwować na całym świecie tendencję do stosowania tradycyjnych środków ograniczania ryzyka tj. zwiększanie składki i zmiany zakresu ochrony. Ważne jest jednak to, by ubezpieczyciele właściwie uwzględniali zmieniające się ryzyko wynikające z ekstremalnych zdarzeń pogodowych tak, by utrzymać swoją rentowność.
Zauważalne są już podwyżki składek dla klientów korporacyjnych, szczególnie w sytuacji wzrostu ich szkodowości. Klienci indywidualni w najlepszej sytuacji mogą liczyć na utrzymanie składki z roku minionego, ale w przypadku wypłaconej szkody cena polisy możne znacznie wzrosnąć.
Źródło: opracowanie własne
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…