Jak wynika z badania Satisface dla Blue Media*, coraz więcej turystów kupuje ubezpieczenia turystyczne przez internet. Powodem tego jest nie tylko wzrost zakupów usług w sieci, ale również decydowanie się na jej zakup w tzw. „ostatniej chwil”.
Co szósty badany spędzający wakacje w Polsce zadeklarował, że kupuje ubezpieczenie turystyczne na wyjazd. „Zawsze” robi tak 7%, a „czasami” – 10%. Znacznie częściej po polisy sięgają ankietowani wybierający się za granicę – 28% robi to „zawsze”, a 13% – „czasami”.
Polacy ubezpieczają się na ostatnia chwilę
Badanie wyraźnie wykazuje, że większość z respondentów wykupujących ubezpieczenia, robi to na krótko przed wyjazdem. Najczęściej na 2 do 7 dni przed planowanym urlopem wakacyjnym (58% wskazań). 26% badanych nabywa ubezpieczenie znacznie wcześniej, a 8,5% dokonuje zakupu w przeddzień lub w dniu wyjazdu. Ponad połowa respondentów samodzielnie kupuje ubezpieczenie turystyczne, zaś co czwarty decyduje się na pośrednictwo biura podróży.
Polisa oferowana przez biura podróży przestaje być atrakcyjna
Anna Niebuda z Blue Media: „ze względu na to, jak Polacy planują wakacje – czy samodzielnie, czy przez biura podróży – analogicznie dokonują zakupu ubezpieczenia turystycznego. Często okazuje się, że standardowe pakiety ubezpieczeniowe dodawane przy zakupie wycieczek bywają niewystarczające np. do pokrycia kosztów akcji ratowniczej. Dlatego coraz więcej Polaków woli samodzielnie dokonać przemyślanego zakupu ubezpieczenia”.
Kupowanie przez sieć coraz bardziej popularne
Co piąty badany deklaruje, że ubezpiecza się przez internet, połowa robi to w sposób tradycyjny, a 21% przyznaje, że korzysta z obu sposobów w zależności od sytuacji. Wśród wymienianych zalet zakupu on line respondenci najczęściej wskazywali szybkość (59% wskazań) i sprawność (45%), a także możliwość porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej z nich (44%).
Koszty leczenia najważniejsze dla turystów
Osoby wykupujące polisy turystyczne szczególną uwagę zwracają na koszty leczenia (KL). Według nich jest to zdecydowanie najważniejszy element ubezpieczenia turystycznego. Na ten rodzaj ochrony wskazało ponad 93% badanych. Dla ankietowanych bardzo ważne są również: następstwa nieszczęśliwych wypadków (73%), transport medyczny (68%) oraz koszty akcji ratowniczej (59%). Sporą rolę odgrywają także utrata dokumentów i bagażu (po 34%) oraz pomoc prawna (25%) i uszkodzenie/utrata sprzętu (22%). „Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie. Jeszcze kilka lat temu nieznajomość kosztów, które można ponieść bez wykupionego ubezpieczenia, decydowała o tym, że Polacy wracali z wakacji ze sporymi długami. Od niedawna jednak odnotowujemy rosnącą z roku na rok liczbę zapytań na temat tego, co konkretnie składa się na zakupione ubezpieczenie” dodaje Niebuda.
*Badanie telefoniczne CATI, zrealizowano łącznie 1004 wywiadów telefonicznych w czerwcu 2016 r. na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej.
Źródło: www.bluemedia.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…