Jak wynika z badania Satisface dla Blue Media*, coraz więcej turystów kupuje ubezpieczenia turystyczne przez internet. Powodem tego jest nie tylko wzrost zakupów usług w sieci, ale również decydowanie się na jej zakup w tzw. „ostatniej chwil”.

 
Co szósty badany spędzający wakacje w Polsce zadeklarował, że kupuje ubezpieczenie turystyczne na wyjazd. „Zawsze” robi tak 7%, a „czasami” – 10%. Znacznie częściej po polisy sięgają ankietowani wybierający się za granicę – 28% robi to „zawsze”, a 13% – „czasami”.
 
Polacy ubezpieczają się na ostatnia chwilę

Badanie wyraźnie wykazuje, że większość z respondentów wykupujących ubezpieczenia, robi to na krótko przed wyjazdem. Najczęściej na 2 do 7 dni przed planowanym urlopem wakacyjnym (58% wskazań). 26% badanych nabywa ubezpieczenie znacznie wcześniej, a 8,5% dokonuje zakupu w przeddzień lub w dniu wyjazdu. Ponad połowa respondentów samodzielnie kupuje ubezpieczenie turystyczne, zaś co czwarty decyduje się na pośrednictwo biura podróży. 
 
Polisa oferowana przez biura podróży przestaje być atrakcyjna

Anna Niebuda z Blue Media: „ze względu na to, jak Polacy planują wakacje – czy samodzielnie, czy przez biura podróży – analogicznie dokonują zakupu ubezpieczenia turystycznego. Często okazuje się, że standardowe pakiety ubezpieczeniowe dodawane przy zakupie wycieczek bywają niewystarczające np. do pokrycia kosztów akcji ratowniczej. Dlatego coraz więcej Polaków woli samodzielnie dokonać przemyślanego zakupu ubezpieczenia”.
 
Kupowanie przez sieć coraz bardziej popularne
 
Co piąty badany deklaruje, że ubezpiecza się przez internet, połowa robi to w sposób tradycyjny, a 21% przyznaje, że korzysta z obu sposobów w zależności od sytuacji. Wśród wymienianych zalet zakupu on line respondenci najczęściej wskazywali szybkość (59% wskazań) i sprawność (45%), a także możliwość porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej z nich (44%).
 
Koszty leczenia najważniejsze dla turystów

Osoby wykupujące polisy turystyczne szczególną uwagę zwracają na koszty leczenia (KL). Według nich jest to zdecydowanie najważniejszy element ubezpieczenia turystycznego. Na ten rodzaj ochrony wskazało ponad 93% badanych. Dla ankietowanych bardzo ważne są również: następstwa nieszczęśliwych wypadków (73%), transport medyczny (68%) oraz koszty akcji ratowniczej (59%). Sporą rolę odgrywają także utrata dokumentów i bagażu (po 34%) oraz pomoc prawna (25%) i uszkodzenie/utrata sprzętu (22%). „Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie. Jeszcze kilka lat temu nieznajomość kosztów, które można ponieść bez wykupionego ubezpieczenia, decydowała o tym, że Polacy wracali z wakacji ze sporymi długami. Od niedawna jednak odnotowujemy rosnącą z roku na rok liczbę zapytań na temat tego, co konkretnie składa się na zakupione ubezpieczenie” dodaje Niebuda.
 
*Badanie telefoniczne CATI, zrealizowano łącznie 1004 wywiadów telefonicznych w czerwcu 2016 r. na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej.
 
Źródło: www.bluemedia.pl