Popularna siec KFC musi zapłacić swojej pracownicy ponad 1,5 miliona dolarów odszkodowania za dyskryminowanie karmiącej kobiety. Menadżer restauracji nie pozwalał robić pracownicy przerw odciąganie pokarmu co stanowiło naruszenie jej dóbr osobistych.
Brak możliwości odciągania pokarmu podczas pracy stanowi nie tylko naruszenie dóbr osobistych. Zbyt długie przerwy spowodowały też ból fizyczny a dziecko musiało spożywać mleko modyfikowane. Ponadto warunki w jakich kobieta odciągała mleko stanowiły kolejny powód do skargi. Młoda matka miała do dyspozycji bowiem przejściowy pokój, który był… monitorowany!
Autumn Lampkins – młoda matka zatrudniła się w restauracji KFC w Delaware w Stanach Zjednoczonych w roku 2014. W związku z tym, iż urodziła dziecko, lekarz zalecił jej odciągać pokarm co dwie godziny. Niestety menadżer restauracji nie wziął tych wytycznych pod uwagę przez co młoda matka mogła odciągnąć pokarm raz na… 10 godzin. W związku z sytuacją, kobieta postanowiła oddać sprawę do sądu. W pozwie podkreśliła, iż zostały naruszone jej prawa oraz że padła ofiarą dyskryminacji nie tylko jako kobieta ale również jako matka. Dodała, że zbyt długie przerwy w odciąganiu mleka sprawiały jej fizyczny ból a dziecko musiało dostawać mleko modyfikowane.
Wyrok w sprawie 27 – latki jest podkreśleniem, że kobiety, szczególnie te w kresie poporodowym powinny znajdować się pod szczególną opieką prawa. Uznano, również, że środowisko pracy Lampkins było wrogie, a nastawienie współpracowników do niej – negatywne. Sąd dopatrzył się również dowodów świadczących o dyskryminacji matki karmiącej. Nakazał więc restauracji KFC wypłatę odszkodowania w wysokości 1,5 miliona dolarów za poniesione straty moralne oraz ponad 25 tysięcy dolarów odszkodowania wyrównawczego.
„To wspaniały dzień dla kobiet. Ten wyrok to przełom, który sprawi, że prawa kobiet w końcu będą respektowane” – podkreśla Patrick Gallagher, pełnomocnik 27-latki.
Źródło: www.wprost.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…