Categories: Aktualności

Ponad 430 mln zł. Tyle wydaliśmy na polisy zdrowotne tylko w I półroczu

Polska Izba Ubezpieczeń podsumowała wyniki rynku ubezpieczeń zdrowotnych po pierwszym półroczu 2019 r. Wyniki badań wskazują, że rynek ten dynamicznie rośnie. Ponad 430 mln zł wydaliśmy w I półroczu 2019 r. na prywatne ubezpieczenia zdrowotne. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z prywatnej polisy zdrowotnej na koniec czerwca o 1/5 osób więcej niż przed rokiem

12 procentowy wzrost sprzedaży prywatnych polis zdrowotnych w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. to nie wszystko. Z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych korzystało na koniec czerwca ponad 2,7 mln osób, czyli 20 proc. więcej niż przed rokiem.

Zapaść w publicznej zdrowia powodem oborowego zainteresowania polisami zdrowotnymi

Polska Izba Ubezpieczeń Polacy wskazuje ochronę zdrowia jako priorytet, dlatego rośnie chęć do wykupywania tego typu ubezpieczeń. Nie bez znaczenia jest zapewne zapaść w publicznej służbie zdrowia. Wydłużające się kolejki, kłopoty z dostaniem się do specjalistów to wszystko sprawia, że Polacy obawiają się o swoje zdrowie i życie.

Świadczenie w prywatnej opiece zdrowotnej coraz droższe

Eksperci z PIU zwracają przy tym uwagę, że świadczenia w prywatnej opiece zdrowotnej – kupowane poza ubezpieczeniami, z własnej kieszeni – stają się coraz droższe. Z danych GUS wynika, że usługi medyczne były w lipcu 2019 r. droższe niż rok wcześniej o 5,6 proc.

Rośnie liczba osób objętych ubezpieczeniem grupowym

Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń wyjaśnia: „Rośnie także liczba osób objętych ubezpieczeniem grupowym. Pracodawcy chcą zapewnić swoim pracownikom szerszy dostęp do świadczeń medycznych. Podyktowane jest to z jednej strony kwestiami medycznymi, z drugiej strony walką o pracownika”.

PIU przywołuje też dane, z których wynika, że strach przed zachorowaniem jest ryzykiem, którego najbardziej obawiają się mieszkańcy wszystkich krajów OECD. W badaniu „Risks That Matter”, przeprowadzonym w 21 krajach OECD w 2018 r., aż 54 proc. respondentów zadeklarowało, że najbardziej boi się choroby lub niepełnosprawności.

Źródło: www.parkiet.com www.rp.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

21 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago