Aktualności

Ponad 430 mln zł. Tyle wydaliśmy na polisy zdrowotne tylko w I półroczu

Polska Izba Ubezpieczeń podsumowała wyniki rynku ubezpieczeń zdrowotnych po pierwszym półroczu 2019 r. Wyniki badań wskazują, że rynek ten dynamicznie rośnie. Ponad 430 mln zł wydaliśmy w I półroczu 2019 r. na prywatne ubezpieczenia zdrowotne. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z prywatnej polisy zdrowotnej na koniec czerwca o 1/5 osób więcej niż przed rokiem

12 procentowy wzrost sprzedaży prywatnych polis zdrowotnych w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. to nie wszystko. Z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych korzystało na koniec czerwca ponad 2,7 mln osób, czyli 20 proc. więcej niż przed rokiem.

Zapaść w publicznej zdrowia powodem oborowego zainteresowania polisami zdrowotnymi

Polska Izba Ubezpieczeń Polacy wskazuje ochronę zdrowia jako priorytet, dlatego rośnie chęć do wykupywania tego typu ubezpieczeń. Nie bez znaczenia jest zapewne zapaść w publicznej służbie zdrowia. Wydłużające się kolejki, kłopoty z dostaniem się do specjalistów to wszystko sprawia, że Polacy obawiają się o swoje zdrowie i życie.

Świadczenie w prywatnej opiece zdrowotnej coraz droższe

Eksperci z PIU zwracają przy tym uwagę, że świadczenia w prywatnej opiece zdrowotnej – kupowane poza ubezpieczeniami, z własnej kieszeni – stają się coraz droższe. Z danych GUS wynika, że usługi medyczne były w lipcu 2019 r. droższe niż rok wcześniej o 5,6 proc.

Rośnie liczba osób objętych ubezpieczeniem grupowym

Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń wyjaśnia: „Rośnie także liczba osób objętych ubezpieczeniem grupowym. Pracodawcy chcą zapewnić swoim pracownikom szerszy dostęp do świadczeń medycznych. Podyktowane jest to z jednej strony kwestiami medycznymi, z drugiej strony walką o pracownika”.

PIU przywołuje też dane, z których wynika, że strach przed zachorowaniem jest ryzykiem, którego najbardziej obawiają się mieszkańcy wszystkich krajów OECD. W badaniu „Risks That Matter”, przeprowadzonym w 21 krajach OECD w 2018 r., aż 54 proc. respondentów zadeklarowało, że najbardziej boi się choroby lub niepełnosprawności.

Źródło: www.parkiet.com www.rp.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

6 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

7 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago